Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei tunnu uskovan, että kaverini oli narsisti

Vierailija
20.07.2024 |

Olen itsarin partaalla, koska eräs elämääni tullut henkilö kohteli mua kuin omaisuuttaan pari vuotta, menin tähän lankaan ja annoin koko ajan anteeksi ja periksi kaikki mitä hän mua kohtaan teki mielestäni väärin.

Kerroin kaikki henkilökohtaiset asiani ja nyt hän iskee niillä todella röyhkeästi jotain kautta, vaikka emme ole missään tekemisissä enää.

En pääse asiasta yli kun käsketään vain unohtamaan. Mua on kohdeltu tosi huonosti ja hän ei suostu sitä asiaa myöntämään, että mitä teki. Ei välitä.

Kukaan ei näe sitä henkistä väkivaltaa eikä sitä voi kenellekään todistaa. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mikään exä, vaikka jonkinlainen tunneside olikin välillämme.

Aika kuluu, mutta käytös ei unohdu. En vaan voi unohtaa mitä vahinkoa hän sai aikaan. Ap

Vierailija
2/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni kaikki itsearvostus, itsekunnioitus ja elämä pitkäksi aikaa täysin pilalle. Olen käynyt psykologilla, terapiaan olen jonossa, olen alkanut juoda ja tupakoida, puolisoni melkein jätti mut, en jaksa siivota, en saa nukuttua ja olen kuin ihmisraato. En kestä enää! Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei myönnä mitään ikinä. Hän osaa myös esittää mukavaa kaveria. Kannattaa jättää tuo ihminen menneisyyteen. Kyllä ne kaverit sitten oppii uskomaan millainen hän on kun joutuvat itse kokemaan saman kuin sinä...

Vierailija
4/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anteeksi itsellesi. Ja anna muistojen haalistua. 

Vierailija
5/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. En pysty hyväksymään, että joku joka on niin kiva ja ystävällinen, paljastuukin niin itsekkääksi ja röyhkeäksi. Ap

Vierailija
6/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta itsesi tuhoaminen. Narsisti tuhosi sitä jo tarpeeksi. Älä itse aiheuta itsellesi huonoa oloa. Lopeta tupakointi ja juominen. Aloita pitämään huolta omasta terveydestä ja ulkonäöstä. Pidä koti siistinä. Eroa/Älä aloita parisuhdetta ennen kuin oman terveys on hyvä. Hyvää suhdetta ei voi rakentaa kun voi itse huonosti. 

Kun sulla on asiat kunnossa, se on kovin kosto minkä narsisti voi saada. Hän ei tuhonnut sinua, ei voinut vaikuttaa sun elämään ja terveyteen.

Vierailija
7/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsekö teit diagnoosin?

Vierailija
8/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö näitä "narsisteja" nytkin ympärilläsi?

Vierailija
9/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa hakemasta hyväksyntää ja onnellista loppua jostain itsesi ulkopuolelta. Keskity omaan elämään ja hyvinvointiin. Jotkut nyt vain ovat sellaisia, se on ikävää ja traagista, mutta älä enää anna hänelle valtaa. Paras kosto on voida hyvin ja jatkaa elämää. 

Vierailija
10/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole hänelle mitään diagnoosia. Mutta tiedän, että mua on käytetty hyväksi, johdettu harhaan, mulle on valehdeltu, annettu tarkoituksella ymmärtää väärin, oltu ymmärtäväisiä ja selän takana käännetty asiat toisella tavalla, kehuttu ja ylistetty ja sitten käännytty täysin vastaan jne. 

Ei tätä oloa voi ymmärtää jos ei ole tullut henkisesti täysin murskatuksi ja petetyksi. Ap

Vierailija
11/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise yhteydet niihin ihmisiin, jotka edelleen kuuluvat hänen "hoviinsa".

Sinun täytyy ns. puhdistaa pöytä, ja aloittaa alusta. Rakentaa itsetuntosi uudestaan. Kukaan ei voi tehdä sitä sinun puolestasi, mutta esim. terapiasta voit saada siihen työkaluja.

Vierailija
12/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin me enää psykiatreja tarvitaan, kun diagnoosit saa suoraan vauvapalstalta?! Tilastoihin kirjattakoon myös, että entinen käsitys narsistisen persoonallisuushäiriön harvinaisuudesta pitää korjata muotoon "90% ihmisitä on narsisteja". Ja sanakirjaan voidaan merkata exän kohdalle synonyymeihin narsisti. Exä ja narsisti, narsisti ja exä: yksi ja sama asia. Muotisana vertaansa vailla.

Vierailija
13/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus olla vihainen ja katkera. Kohtaa ne tunteet. Käsittele ne, ja jätä ne taaksesi.

Et tee mitään väärää, kun olet vihainen ja katkera siitä että sinua on kohdeltu väärin. Se on oleellinen osa tilanteesta selviämisessä. Ilman niitä tunteita et pääsisi eroon myrkyllisistä ihmissuhteista. Mutta kun olet päästänyt irti, on aika päästää irti myös ikävän ihmisen aiheuttamista tunteista. Mutta niitä tunteita ei ole hyvä kieltää, eikä niistä ole syytä pyrkiä eroon ennen kuin olet päässyt eroon ihmisistä, jotka niitä tunteita aiheuttavat.

Vierailija
14/14 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ei hänen tarvitse olla narsisti. 

Hän voi olla valehtelija, manipuloija, pelien pelaaja, joka on myös itsekäs, välinpitämätön, röyhkeä ja tavoittelee omaa etuaan muiden kustannuksella. Jos asiat eivät mene hänen mielensä mukaan, hän lyttää henkisesti ja nolaa. Kun asiasta sanoo, hän onkin vain halunnut olla kiva ja olen ymmärtänyt väärin, pitäisi kuulemma rauhoittua. Pyydän anteeksi ja sama kaava toistuu.

Hän esittää kivaa oikeille ihmisille ja kääntää selkänsä kun ei saa mitä haluaa. Alkaa mustamaalata muille lopuksi. Ap