Miten voisin auttaa ukkosta pelkääviä metsän eläimiä?
Olen sateettomina päivinä vienyt eläimille vettä ja ruuantähteitä. Aina on kaikki syöty ja olen iloinen että voin auttaa nälkäisiä metsän asukkeja. Mutta ukkonen on hirveä ja pelottava asia eläimille ja haluaisin näin ukonilman tullessa auttaa jotenkin. Ehdotuksia? Trollit älkööt vaivautuko.
Kommentit (18)
Voit ottaa rottia, mäyriä ym kotiisi esim eteiseen ja hymistä niille tai soittaa jotain ihanaa ambient-musiikkia.
Kannattaa viedä liharuokaa metsän eläimille, esim koiranruoka käy.
Toivottavasti asut jossain korvessa etkä taajamassa. Ruokit rottia.
Vie jatkossakin ruokaa ja juomaa, myös maitua tai piimee.
Jos ei luontokappale löydä itse vettä ja ruokaa niin sen on tarkoitettu muiden evääksi.
Metsän asukkien ruokkiminen ja juottaminen on ehdottoman tärkeää vain pitkinä hellejaksoina!
Hei ap. Mietippä nyt vähän. Miten eläimet on suomessa ja maailmalla ikinä pärjänneet. Kyllä ne on ennenkin pärjänneet. Jokainen joka on ollut ukkosella ulkona voi olla tuntenut pelkoa ukkosta kohtaan, oli sitten ihminen tai eläin.
Joten itse en olisi niin huolissani eläinten pärjäämisestä ulkona ukkosella. Eiköhän ne jotenkin pärjää.
Sitäpaitsi ukkosten ja salamoiden määrät on olleet suomessa tilastojen valossa laskussa jo kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei luontokappale löydä itse vettä ja ruokaa niin sen on tarkoitettu muiden evääksi.
Olet julma eläinrääkkäåjä, toivottavasti joku suolistaa ainut elävältä!
Hauska, trollit älkööt vaivautuko!
Miksi vastasit itsellesi? Jos et olisi trolli, niin sädekehä häikäisisi.
Kaikki eläimet kuolevat 10 v sisään ilmastonmuutokseen.
Ida,27v, vegan
Keksin tällaisen mielestäni hauskan provon.
t. Jonne 16 v.
Ukkonen on eläimille luonnollinen asia. Ihminen metsässä pyssyn kanssa ei. Jos omilla hampailla ja kynsillä saalistaa, se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voikaan olla noin julma? Häpeä jos osaat!
Eiköhän eläimet kunnioita luontoa ja sen ilmiöitä ja osaavat toimia tilanteen vaatimalla tasolla. Pelkäävätkö samalla lailla kuin ihmiset, ei voida aukottomasti vastata, että joo kyllä pelkäävät. Minkähänlainen tunne-elämä niillä on.
Kirjoitin hyvän vastauksen. Meni sensuuriin. Mutta ehkä sun pitää sitten itse päätellä.
Ihanaa että on noin empaattisia ihmisiä, sillä muuten olemme petoja joiden pitäisi kuolla itse sukupuuttoon maapallolta. Valitettavasti en tiedä mitä voisit tehdä.