Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräävätkö lapsenne, millaisia vaatteita heille pitää ostaa?

Vierailija
20.07.2024 |

Mietin, kun jotkut "vaativat" jopa merkkivaatteita.

Meillä ei, nyt teininä sanoo kyllä värin, mitä haluaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi sitä määräämiseksi. Heillä on toiveita ja toteutan niitä jos pystyn. Eikös se ole ihan normaalia. 

Vierailija
2/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Tyttö ostaa itse vaatteensa, poika ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pojalle vaatteet, 12 vuotiaana ja kieltäytyi jostakin pusakasta jonka löysin alesta.  Sittemmin sai valita itse. Näin bussissa teinipojan jolla merkkikäsilaukku, lippis toista kallista merkkiä ja pusakka/paita kolmatta merkkiä. Miksi ei kaikki samaa ja miksi ylipäätään merkkituotteita, tavallisena koulupäivänä?

Vierailija
4/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta lasta. Yksikään ei ole vaatinut tiettyä merkkiä tai merkkivaatetta. Teini-iässä ovat hieman halunneet itse vaikuttaa ja toki enenevissä määrin, mitä vanhemmaksi tulevat. Mutta halpakin käy ja monesti niin, että laitan kuvan, että käykö tää ja sitten tulee joo/ei vastaus.

Vierailija
5/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pojalle vaatteet, 12 vuotiaana ja kieltäytyi jostakin pusakasta jonka löysin alesta.  Sittemmin sai valita itse. Näin bussissa teinipojan jolla merkkikäsilaukku, lippis toista kallista merkkiä ja pusakka/paita kolmatta merkkiä. Miksi ei kaikki samaa ja miksi ylipäätään merkkituotteita, tavallisena koulupäivänä?

Miksi ei?

Vierailija
6/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei . Heille kelpaa vaatteet mitä ostetaan. Ei tarvi olla kalliita merkkivaatteita. 

Vierailija
7/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään. Mutta kun ikää tulee enemmäni, voivat enemmän vaikuttaa valintoihin, ja alkaa käydä vaateostoksilla itsekseen.

Vierailija
8/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat saaneet osallistua vaatteittensa ostamiseen siitä asti kun omia mielipiteitä on alkanut muodostua.

Aina olen ottanut huomioon, mitään heidän mielestään rumaa ja mahdotonta en ole pakottanut päälle laittamaan, mutta aikuisena toki tiedän mikä on järkevää ja käytännöllistä missäkin tilanteessa ja sen pohjaltaoin sitten valinta tehty.

Totta kai voidaan vaatia vaikka mitä, mutta vanhempi se kai on joka päätöksen tekee? 

Varhaisteini pyytää tulemaan mukaan mutta päättää itse. Mitään mahdotonta ei edes pyydä koska järkevä ja tietää mikä on mahdollista. 

Vierailija
9/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teini valitsee vaatteet itse. 

Vierailija
10/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teinit pitkälti valitsevat itse. Mitään 150 euron huppareita en ostaisi, mutta eivät onneksi ole vaillakaan. 

Vierailija
11/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 15 v. on nyt vasta alkanut itse antamaan ohjeita. Esim lahkeiden pitää olla leveät. Mitään tuotemerkkejä ei saa näkyä. Tosi pitkään on kelvannut mitä vain ostan. Poika 11 v. ei välitä yhtään.

Vierailija
12/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat saivat päättää, mutta budjetin rajoissa. Merkkivaatteista toinen tykkäsi. Sanoin, että kannattaa miettiä, josko vaikka paita on se merkkivaate ja muut halvempia. Onneksi merkkivaatteet unohtui aikuistuessa. Kuului siihen teini-ikään.

Vierailija
13/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teini itse valitsee vaatteensa. Niin minäkin valitsin jo 80-luvulla. 

Vierailija
14/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ollut saanut vielä ryöstettyä kaikkia saman sarjan tuotteita. Hän oli siis vasta aloitteva roadman. Harjoittelija, joten älä tuomitse häntä sen vuoksi.!

Vierailija
15/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset valitsevat vaatteensa safety first periaatteella ,eivätkä halua pukeutua merkkivaatteisiin. Turvallisuus ennen kaikkea.

Vierailija
16/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset valitsevat vaatteensa safety first periaatteella ,eivätkä halua pukeutua merkkivaatteisiin. Turvallisuus ennen kaikkea.

Kiva rasseprovo

Vierailija
17/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräävät? Outo ihminen olet. Mitä määräilyä se on jos valitsee itselleen vaatteet joissa viihtyy? Ostatko sitten itse itsellesi Tokmannin kamalat ja kuljet niissä epämukavissa rääsyissä häveten silmät päästäsi?? Vai oletko peräti se saita joka koluaa kirpputorilta kuluneita kusenpolttamia rääsyjä ja pakotat lapsesi kulkemaan niissä??

Vierailija
18/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva rasseprovo

Totuus ei ole provokaatiota, eikä tuossa rajattu mitään ihmisrotua, vaan sinä teit sen itse sairaassa päässäsi joten provorasse oletkin sinä itse.

Vierailija
19/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jaetaan tuo homma. 

Edellis viikonloppuna esimerkiksi ajoimme ostarille, annoin 200€ molemmalle lapselleni kouraan ja puolitoista tuntia aikaa suorittaa ostoksensa. Minua ei shoppailu kiinnosta yhtään, mutta minusta on niin hauska palauttaa lapset äidilleen heidän kantaessaan mukanaan vaatekasseja joiden arvo on äidin kahden, kolmen viikon ruokabudjetin verran.🙂 Sillä vain isät lapsiaan rakastaa.

Vierailija
20/22 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa kaappia täyteen vaatteita, joita lapsi ei halua käyttää.

Onko se oikeasti joka kerta sen huudon ja riitelyn arvoista tunkea lapsen päälle se söpö mutta kaulasta tai hihasta liian tiukka tai liian löysä vaatekappale? Tai jos on isompi lapsi niin jos väri tai kuosi on niin epämuodikas, että tulee kiusatuksi? Minua  kiusattiin 90-luvulla vaatteiden takia. En usko, että siitä asiat ovat muuttuneet.

Pelisilmää pitää olla... En seuraa muotia ollenkaan tai osta kalliita merkkejä, mutta haluan että lapsillani on kiva ja mukava olla vaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi