Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä hikoilu

Vierailija
19.07.2024 |

Koska tämä liikahikoilu loppuu ja mikä siihen auttaa? Olen varmaan viimeiset 15 vuotta kärsinyt järkyttävästä hikoilusta, varsinkin pään ja yläselän alueella. Tämä vaivasi jo silloin kun olin normaalipainoinen, ja nyt n. 5 kiloa ylipainoisena. Olen viisikymppinen, ja tätä ei selitä pelkät vaihdevuodet. Hikoilu on runsasta jopa pienenkin fyysisen liikkumisen, siivoamisen, kävelyn ym. jälkeen, mutta aina ei tarvita tuota liikuntaakaan. Hiki virtaa noroina, ja mustiin vaatteisiin jää yläselkään valkoiset hikiläikät/-viivat, varmaan jotain suoloja hien mukana, jotka sitten kuivuvat vaatteisiin. Fyysisesti olen terve, labroja otettu.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytössä beetasalpaaja? Se aiheuttaa itselle ihan järkyttäviä hikipuuskia.

Vierailija
2/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö jotain mielialalääkettä? Itsellä masennuslääke syynä tuohon. Jotenkin kehon termostaatti täysin rikki - en edes tunne että olisi lämmin, mutta kroppa pukkaa yhtäkkiä neljä litraa hikeä liikkeelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käytössä beetasalpaaja? Se aiheuttaa itselle ihan järkyttäviä hikipuuskia.

Ei ole käytössä beetasalpaajaa. Tämä on varmaan jokin lämmönsäätelyn häiriö, koska en palele koskaan talvellakaan, vaikka kulkisin takki auki 20 asteen pakkasessa. Ihan kuin jokin sisäinen termostaatti olisi viallinen. Ja hikoilu on siis todella runsasta, hiukset ovat läpimärät ja paidasta voisi puristaa hikeä. Hävettää kulkea ihmisten ilmoilla pää märkänä.

Vierailija
4/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän? Ruuat, kilpirauhasen liikatoiminta? Sokerit ( veren)

Vierailija
5/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän? Ruuat, kilpirauhasen liikatoiminta? Sokerit ( veren)

Nämä on kunnossa, tsekattu parin vuoden sisällä. Olen kasvissyöjä.

Vierailija
6/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jotain mielialalääkettä? Itsellä masennuslääke syynä tuohon. Jotenkin kehon termostaatti täysin rikki - en edes tunne että olisi lämmin, mutta kroppa pukkaa yhtäkkiä neljä litraa hikeä liikkeelle. 

En käytä mielialalääkettä. Hauskaa, että käytit tuota viallinen termostaatti -termiä, tämä kuvaa hyvin olotilaa. Minä puolestani tunnen tuon kehon lämmön koko ajan, tuntuu, että suorastaan hohkan kuumuutta.

Vierailija
7/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä mielialalääkettä. Hauskaa, että käytit tuota viallinen termostaatti -termiä, tämä kuvaa hyvin olotilaa. Minä puolestani tunnen tuon kehon lämmön koko ajan, tuntuu, että suorastaan hohkan kuumuutta.

Kannattaa käydä lääkärissä, jos ei mitään tuollaista ulkoista syytä ole. Mulle määrättiin jotain lääkettä tuohon vaivaan, mutta en uskaltanut koskaan hakea sitä, kun se estää sitten hikoilun käytännössä kokonaan, mikä on urheillessa vaarallista. Jos et ole mikään himoliikkuja ja on oikeasti pahasti haitaksi, niin uskaltanet sitä ehkä kokeilla. Itsellä onneksi se hiki valuu solkenaan kainaloista ja selästä eikä päästä, eikä jostain syystä haise hieltä vaan ihan vedeltä, niin asiaa pystyy jokseenkin piilottelemaan. 

Vierailija
8/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä lääkärissä, jos ei mitään tuollaista ulkoista syytä ole. Mulle määrättiin jotain lääkettä tuohon vaivaan, mutta en uskaltanut koskaan hakea sitä, kun se estää sitten hikoilun käytännössä kokonaan, mikä on urheillessa vaarallista. Jos et ole mikään himoliikkuja ja on oikeasti pahasti haitaksi, niin uskaltanet sitä ehkä kokeilla. Itsell

Ok, kiitos, täytyy varmaan kysyä tuota lääkettä lääkäristä.