Onko Fjällrävenin kånken-reppu mukava kantaa ja onko hyvä ostos? Vai suositteletko perinteisempää reppua?
Olkahihnat näyttävät kapeilta kånken-mallissa. Kokemuksia?
Kommentit (31)
minunkin mielestäni hihnat on melko kapeat, materiaali on perus puuvillaa eli ainakin musta väri vaikutti siltä että kerää nöyhtää/nukkaa tms eli palautin oman repputilauksen. Piti tulla siis työrepuksi toi isompi läppäriversio. Tää perinteinen on varmaan hyvä cityreppuna ilman että siellä on hurjasti painoa eli malliin vesipullo, sateenvarjo ja muuta pientä toiminee hyvin.
Fjällrävenin olkahihnat näyttävät todellakin kapeilta, mutta ehkä niihin voi ostaa erikseen levikkeet.
Itselläni on Osprey-merkkinen reppu, joka on ollut hyvä. Maksoi reilu 60 euroa kauan sitten. Vähän kalliimpi malli olisi vielä muotoiltu niin, ettei se ole koko matkalta kiinni selässä, jos ajaa vaikka pyörällä ja selkä hiostuu.
Fjällrävenin malleissa ei hinta saatika laatu ole kohdannut enää aikoihin. Suosittelen katsomaan muita merkkejä, Deuter on yksi omista suosikeista mutta hiukan hintavia. Varustelekalta löytyy myös paljon asiallisia malleja!
Pojallani on isänsä aikanaan ostama Fjällräven, kestänyt jo 40 v.
En itse ostaisi Kånkenia. Ei ole kovin hyvä kantaa selässä, ja tosiaan kerää pölyä ja lika näkyy siinä selvästi eikä sitä voi pestä.
Ainakaan omaa vesipulloani ei saanut mahtumaan Kånkenin sivutaskuun, joka on vesipullolle tarkoitettu. Eli hukkaan menevät.
Hihnat ovat kapeat eivätkä mitkään maailman mukavimmat, mutta itseäni ne eivät ole koskaan haitanneet. Oma kånken on kestänyt jo melkein 10 vuotta ja on yhä hyvässä kunnossa. Reppu on todella kevyt ja sisälle mahtuu enemmän kuin olettaisi.
Ihan pska. Hyviä reppuja on paljon, Kånken ei ole yksi niistä.
Suomi nainen, reppu ja sämpyläkengät.
Vierailija kirjoitti:
Fjällrävenin olkahihnat näyttävät todellakin kapeilta, mutta ehkä niihin voi ostaa erikseen levikkeet.
Itselläni on Osprey-merkkinen reppu, joka on ollut hyvä. Maksoi reilu 60 euroa kauan sitten. Vähän kalliimpi malli olisi vielä muotoiltu niin, ettei se ole koko matkalta kiinni selässä, jos ajaa vaikka pyörällä ja selkä hiostuu.
Osprey on huippulaatua.
Se on ihan hyvä tuote, mutta suosittelisin kuitenkin matkailutarkoitukseen esimerkiksi Ospreytä, kätevämpi ja laadukkaampi ja miesten ja naisten malleissa hyvin mietityt pienet erot.
Vierailija kirjoitti:
En itse ostaisi Kånkenia. Ei ole kovin hyvä kantaa selässä, ja tosiaan kerää pölyä ja lika näkyy siinä selvästi eikä sitä voi pestä.
Voi monet kerrat on pesukoneessa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan omaa vesipulloani ei saanut mahtumaan Kånkenin sivutaskuun, joka on vesipullolle tarkoitettu. Eli hukkaan menevät.
Riippuu vesipullon koosta.
Kyllähän tuo Kånken on nykypäivänä perinteinen jos mikä. Osa tykkää ja osa ei.
Repun valintaa vaikuttaa oleellisesti käyttötarve !
Osta suosiolla Savotan Jääkäri-S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi monet kerrat on pesukoneessa käynyt.
Silloin siitä tuleekin ihan kulahtanut.
Mulla oli ala-asteella Kånken, enkä tykännyt. Mallihan oli sama, että ohuet kantimet ja laatikkomalli. Silloin vielä ala-asteelaisella oli kirjoja kannettavana, niin se oli hankala reppuna. Äiti vaan aina osti uuden, kun oli ylpeä partiolainen.
Aikuisena olen lähinnä käyttänyt höglöfsiä tai adidaksen reppuja. Niissä on leveät hihnat ja pehmeät. Ei pureudu lihaan.
Että mitä tässä nyt tarkoitetaan perinteisellä, kun itse käytin Kankenia 70-80 luvuilla.
Jack wolfskin on hyvä repuissa, samoin haglöfs.