Milloin tajusit että olet työpaikallesi tasan tarkkaan vain sen arvoinen mitä työpanoksesi on.
Kommentit (15)
Silloin kun irtisanottiin. Mutta siinä kävi luultavasti niin, että minun työpanos arvioitiin väärin. Sen jälkeen minua yritettiin tavoittaa kolmen pomon voimin vaikka mistä, myös puolukkametsästä. Näin onneksi kauas, joten pysyin tavoittamattomissa.
Ei pidä paikkaansa. Monet työpaikat vaativat enemmän, kuin työpanoksen
Sinut palkataan ainoastaan siksi, että työpanostasi tarvitaan ja se arvotetaan. Luuleeko joku jotain muuta?
No ihan aina. Työpanokseni takia sinne on palkattu ja ihan varmasti löytyy aina joku tilalle. En ole maailman ainoa spesialisti yhtään missään asiassa, jota ei voisi korvata.
Milloin tajuat, että elämä on lyhyt ja ainoa?
Jos haluat viettää sen orjatyössä rikastuttaen jotakuta pöljää perskokkaretta, sitten varmaan teet niin.
Perskokkare hilloaa itselleen rahaa tajuamatta, ettei niitä mukaansa saa. Julmistelee köyhille, kunnes joku leikkaa häneltä pään irti.
Näin on tapahtunut historian sivu.
Sota ei yhtä miestä kaipaa eli jos meikäläinen lopettaa ei suuryhtiö siitä kaadu
reality strikes
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun irtisanottiin. Mutta siinä kävi luultavasti niin, että minun työpanos arvioitiin väärin. Sen jälkeen minua yritettiin tavoittaa kolmen pomon voimin vaikka mistä, myös puolukkametsästä. Näin onneksi kauas, joten pysyin tavoittamattomissa.
Meillä yhden tyypin hommat lopulta jaettiin kolmelle eri työntekijälle, ja hommat jatkuivat normaalisti, mutta tuli säästöä palkoissa.
Tekevät kuulemma rahan takia, ne muutkin.
Me kuollaan kaikki. Sitä ennen eletään jos osataan.
Ap haaskaa lyhyttä aikaansa päivästä toiseen ja voi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tajuat, että elämä on lyhyt ja ainoa?
Jos haluat viettää sen orjatyössä rikastuttaen jotakuta pöljää perskokkaretta, sitten varmaan teet niin.
Perskokkare hilloaa itselleen rahaa tajuamatta, ettei niitä mukaansa saa. Julmistelee köyhille, kunnes joku leikkaa häneltä pään irti.
Näin on tapahtunut historian sivu.
Siis töihin ei mennä kun elämä on lyhyt? Leipä tulee muutenkin perheelle ja laskut maksetuksi j? palstallaan päivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhden tyypin hommat lopulta jaettiin kolmelle eri työntekijälle, ja hommat jatkuivat normaalisti, mutta tuli säästöä palkoissa.
Meillä uudelleen järjestetään töitä myös paljon, jos joku lähtee eikä välttämättä ole pakko palkata uutta tilalle. Minä otin nyt lähteneen työntekijän työt vastuulleni ja vastaavasti minut työt jaettiin useammalle työntekijälle. Toistaiseksi tämä nyt toimii, mutta seuraavaksi sitten palkataan uusi työntekjä.
Viime yt neuvotteluissa työpanostani selkeästi arvostettiin kun ei potkittu pellolle mutta korvattavissa olisin kuitenkin. Ei tässä maailmassa kukaan ole niin korvaamaton etteikö joku toinen voisi samoja töitä tehdä.
Näh, meidän työryhmä tuntuu olevan työnantajalle pelkkä pakollinen paha.
Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, ei meillekään ta ole enää kuin, no, ta. Tehdään työmme hyvin, mutta joustojen aika on ohi, kun ei sitä joustoa ole ta:nkaan puolelta.
Paitsi eräissä virastoissa. Ei tarvitse olla kummoinen työpanos, voit olla jopa kehityksen jarru ja kumminkin palkka ja varsinkin lomat juoksee.
Voit keskittyä hiihtämiseen ja alkaa keskiviikkona jo huokailla viikonlopun perään.
Työpanos saattaa olla lähes korvaamaton tai ainakin useamman muun arvoinen ja nämä muut kääntyvät sinua vastaan, sitten huomaat, että työpanoksesi oli turha. Työpaikkakiusaajat ja juoruajat tuntuvat johtavan joillain työpaikoilla tai ainakin kokematon johto on delegoinut tehtävänsä laiskuuttaan näille. Onneksi on muitakin työnantajia. Älkää ikinä luovuttako.