Te joilla vuorotyö, missä olette hoitaneet ekaluokkalaisen iltahoidon iltapäiväkerhon jälkeen?
Esikoiseni lähtee syksyllä kouluun ja mulla joka toinen viikonloppu töitä ja iltaisinkin aina klo 19.15.
Kommentit (14)
Iltavuorot kestää 22.30 asti, joten niinä päivinä on oltava yötä jossain tai sitten jonku kotona laitettava nukkumaan. Onneksi olen saanut sovittua että suurin osa illoista on viikonloppuisin!
sieltä suunnalta en edes apua pyydä. Meilläkin kaksi tätiä lähistöllä, mutta pitäähän niillä olla omakin elämä, mulla kuitenkin joka viikko 2-3 arki-iltaa ja sitten vielä noi joka toinen viikonloppu.
Onkohan sosiaalitoimistolla jotain apua??
Mulla on sellanen mielikuva että kun muinoin käytiin esikoisen kanssa tutustumassa sellaseen (minne ei koskaan sitten mentykään arvon sukulaisten apujen ansioista) niin siellä oli jotain puhetta että ekaluokkalaisiakin välillä on... Mutta tästä on siis aikaa jo 7 vuotta...
sinne ei enää ekaluokkalaisena pääse. Mikä on kyllä todella tyhmää, eihän ekaluokkalaisista enää suurta vaivaa olisi, hoitaisivat vaan pienempiään ja olisivat avuksi esim. iltapalan annossa.
ja pitämään seuraa. MLL:stä tai muualta.
yritä nyt ainakin... tottakai kunnasta ilmoittavat tiedusteluun, ettei paikkaa järjesty, mutta kun saavat kirjallisen hakemuksen, joutuvat perustelemaan myös kielteisen vastauksen. ei kenenkään läheisen ole " pakko" hoitaa pientä koululaista.
tässä ole liikaan rahaa... Olen siis yh, jolla on iso asuntovelka.
Lottovoittoa odotellessa.
Lapsen edustahan siinä on kyse, ei teidän väleistä.
mun puheluihin se ei edes vastaa. Vähän vaikea mitään kysyä ja muutenkaan asioita hoitaa yksipuolisesti.
Mutta kuten koulu tai oikeammin koulun rehtori sanoi, nehän ovat jo ekaluokkalaisia, lapsille pitää antaa vastuuta, voivat olla illat yksin.
ratkaisua keksitty. Tuusulassa muuten tuli juuri päätös että myös pienet kouluaiset hoidetaan ympärivuorokautisessa päiväkodissa. Naapuri kunnassa asutaan joten muutto mielessä. Ja kyllä eka ja jopa tokaluokkalinen on vielä pieni olemaan yksin pitkiä aikoja illalla, viikonloppuna ja esim. öisin.
No, täytyy ensi viikolla yrittää soittaa sosiaalitoimistoon ja kysellä sieltä onko niillä jotain palvelua.
Lisäksi meillä on aika laaja tukiverkko, on mummoa ja tätiä yms. joita tarpeen vaatiessa pyydetään apuun.