Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan kohta fillaroida mökille. Illaksi kotiin. Mitäs te teette tänään?

Vierailija
18.07.2024 |

Päivän puuhailen siellä, pitäisi vähän järjestellä ja karsia tavaraa. Laittaa valmiiksi niitä kasseihin jotka sitten uffiin ja kirpparille. Vie ne sitten pois kun autolla liikkeellä. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautumista eli löhöämistä, jäätelön syöntiä ym. Eilen 80km pyörällä.

Vierailija
22/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneltako vuosikymmeneltä kärsit tavaraa?

Ei tässä ole kuin omilta jäljiltä sellaista "sitku"-tavaraa, vuodesta 2017. Juttuja joita olen ajatellut korjata kun aikaa on (ei ole ollut!) ja juttuja joita laittaa siellä johonkin mutta ei olekaan sopinut siihen mihin ajatteli. Vien pois kun en enää viitsi pyörittää niitä siellä. Ap

Minulla vähän samanlainen urakka edessä. Oikein sormet syyhyävät, että saa vaatteita pois kaapeista!

Meillä on enemmän erilaista sisustustavaraa. Osa kotoa kulkeutunut ja osa on peruina saatuja. Äiti oli joskus myös ahkera kirppistelijä ja antoi meille kaikenlaista "tässä on teille sinne mökille" mutta moni ei ole koskaan löytänyt paikkaansa. Ap

Todennäköisesti annan suurimman osan pois. Uffille sellainen mikä sinne sopii (liinavaatteet) ja lahjoitan kirpparille loput. Ehkä vien paikalliseen vanhaintavaraliikkeeseen näytille josko ostaisivat mitään, siellä on aika paljon vanhaa lasitavaraa/vanhoja aterimia yms mikä voisi kelvata sinne. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Säädän Neon kanssa koko päivän 😃 

Öö, joku huvipuistolaite? Vai kesäheila😄 Ap

Pieni vuoristorata, joka kuvittelee olevansa suuri 😄

https://youtu.be/humWJcNSxik?si=VsrvoYyzYOKRsKxm 

Vierailija
24/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä, illalla pihahommia pikkusen jos ei sada

Vierailija
25/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheltä olet mökin hankkinut/saanut. Itselläni on omalle mökille matkaa sellaiset 600km. Peritty suvun mökki kyllä, mutta ihan äkkiä ei tuollaista polkaise fillarilla.

Ollaan ostettu. Juu ei tulisi varmaan ikinä käytyä noin kaukana mökillä! Tuo välimatka tuntuu meille hyvältä, just kun voi käydä vaikka päiväseltään ja helppo käydä tsekkaamassa että paikat on kunnossa vaikka myrskyjen jäljiltä tms jos ei itse ole silloin ollut siellä. Remontointi ollut helppoa kun ei ole tarvinnut asua siellä remontin keskellä ja kaikki on ollut helppo järjestää, sähkärit/putkarit jne.  Ap

Vierailija
26/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fillarointi on kyllä mukavaa! Ap

Vierailija
27/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kuin omilta jäljiltä sellaista "sitku"-tavaraa, vuodesta 2017. Juttuja joita olen ajatellut korjata kun aikaa on (ei ole ollut!) ja juttuja joita laittaa siellä johonkin mutta ei olekaan sopinut siihen mihin ajatteli. Vien pois kun en enää viitsi pyörittää niitä siellä. Ap

Minulla vähän samanlainen urakka edessä. Oikein sormet syyhyävät, että saa vaatteita pois kaapeista!

Minä olen jättänyt joitakin vanhoja vaatteita t paitoja ym auton puhdistus räteiksi. Mökillä voi vähän duunata autoa jos ei muuta tekemistä ole. Tosin melkein aina on.

Vierailija
28/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee veli poikansa kanssa tänne mökille. Ruoanlaittoa, kalastusta, saunaa, uintia, pelailua. Pääsee täteilemään:)

Vierailija
29/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäilen viikon kalareissun jälkeen, syön pitsaa ja pesen reissussa rähjääntyneitä vaatteita. Onneksi siivosin hyvin lähtiessä ja oli mukava palata putipuhtaaseen kotiin. Nyt riitti vähäksi aikaa mökkeily. 

Vierailija
30/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt joitakin vanhoja vaatteita t paitoja ym auton puhdistus räteiksi. Mökillä voi vähän duunata autoa jos ei muuta tekemistä ole. Tosin melkein aina on.

Duunata autoa?

Vierailija
31/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kesämökki on vanha, iso ja aivan täynnä tavaraa niiden suvun jäseniltä jotka viettivät siellä kesiä n 1950-2000! Siis kamarit täynnä, kamareisssa lipastoja ja kaappeja sekä valtava vintti täynnä. Ulkorakennuksiin en ole edes sekaantunut mutta on siellä ainakin yksi optimistijolla ja yksi hytillinen kalastusvene pukeilla. Muunmuassa.

Huonekaluja, astiasastoja, maljakoita, lasissarjoja, koristetyynyjä, verhoja, mattoja jne jne. Olen ihan muutaman säkillisen vienyt pois ja sehän ei misssään näy. Minua vähän ahdistaa, mutta kyseessä on miehen suvun tila, joten kaikilla tavaroilla on jokin omistaja ja tarina ja ne ovat kuulemma arvokkaitakin. Joku linttaan painunut sohvatyyny, jonka on moster Greta ommellut..

Joten yritän ottaa loman kannalta! Keittiön olen raivannut, vintille en edes mene, tv -huone ja meidän makkari on suht ok. Loput saa jäädä ns perikunnan ongelmaksi

Tänään kampaajalle pitkästä aikaa, onkin vähän vallattomaksi mennyt kampaus kun vaan hattu päässä nauttinut kesästä. Juon kahvia ja luen naistenlehtiä ihan rauhassa.

Vierailija
32/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepäilen viikon kalareissun jälkeen, syön pitsaa ja pesen reissussa rähjääntyneitä vaatteita. Onneksi siivosin hyvin lähtiessä ja oli mukava palata putipuhtaaseen kotiin. Nyt riitti vähäksi aikaa mökkeily. 

Minulla on myös tapana siivota perusteellisesti ennen kuin lähdetään reissuun (pidemmälle siis kuin tuonne mökille). Esim pyykkikorin on oltava täysin tyhjä! Miten se pakkaaminen onkin ihan mukavaa mutta matkatavaroiden purku ja paikoilleen laitto paljon tylsempää. Joku matkalaukku voi helposti lojua toista viikkoa näkyvillä ennen kuin sen saa aikaiseksi vietyä varastoon säilöön! Ap

Vierailija
33/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi raivaus on kovaa hommaa, olen paria kuolinpesää ollut tyhjentämässä jonka asujat molemmat olleet sellaisia että tavaraa oli kertynyt ihan älyttömät määrät. Ap

Vierailija
34/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona möllötystä. Siivota ajattelin.

Vierailija
35/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten lähellä mökkisi on?

2km

Vierailija
36/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt  4 tunnin unet takana. Siivousta ja pyykin pesua. Lenkki jossakin vaiheessa päivää.

Vierailija
37/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kunhan beba 'kestää.

Vierailija
38/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on siinä se huono puoli. Pitäisi ostaa sellaiset pehmustetut pyöräilyhousut. En kyllä polje ihan hirveän pitkiä lenkkejä enkä joka päivä joten vielä toistaiseksi on takapuoli kestänyt. Ap

Vierailija
39/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on siinä se huono puoli. Pitäisi ostaa sellaiset pehmustetut pyöräilyhousut. En kyllä polje ihan hirveän pitkiä lenkkejä enkä joka päivä joten vielä toistaiseksi on takapuoli kestänyt. Ap

Pyörän voi myös säätää/säädättää juuri polkijansa mittoihin. Helpottaa kummasti näissä peppukipuasioissa.

Vierailija
40/41 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satulallakin on merkitystä. Esim. tämän kaltainen on hyvä:

https://infshop.fi/urheilu-ja-vapaa-aika/5317-inf-polkupyrn-satula-leve…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän