Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollista vain yltäkylläisissä hyvinvointivaltioissa; Ella ei pysty syömään kasviksia (!)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pään sisällä on vika niin se on.

Vierailija
2/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun tarkoitus on saada perse lehteen ja toivoa jotain julkista työtä ja uraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on selvää aistiyliherkkyyttä. Ellan kuvailu siitä, miltä tomaatin syöminen hänestä tuntuu, osuu siihen ihan nappiin.

Hienoa, että on laittanut itsensä likoon ja julkaisee noita maisteluvideoita. Enemmän ihmettelen tässä muiden aggressiivisia reaktioita. Ihmisellä voi olla huomattavasti haitallisempiakin tapoja ja piirteitä kuin rajoittuneisuus syömisten suhteen.

Vierailija
4/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kaksi asiaa:

1) hänellä on selvästi joku aistiyliherkkyyshäiriö

2) ihmisiä ärsyttää ihan laidasta laitaan, kun omasta ruokailusta tehdään julkisesti iso numero. Oli kyseessä sitten vegaanius, tai tällainen "en syö kasviksia", niin aina joku vetää herneet nenään. Ja seKIN on oikeastaan aika omituista, kai aikuinen ihminen saa syödä miten tykkää ilman että joku huutaa h-sanaa vieressä.

Vierailija
5/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö kasviksia koska en halua. Ja  tämän mahdollistaa juurikin se, että asutaan hyvinvointivaltiossa. Olen siitä erittäin kiitollinen.

Vierailija
6/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jo aikuinen lapsi ei ole ikinä pystynyt syömään persikoita tai vastaavia hedelmiä kuin soseutettuna. Sanoi, että limaisuus niissä paloissa ällöttää, ei maku. Aistiyliherkkyyttä on ollut muutenkin, pienenä kauhistus oli vaatteissa pesulaput, karhea pinta ja vetoketjut. Sisäänrakennettu juttu, johon ei auta pakotus eikä tuputus.

Tuon tytön kokemat ulkopuolisten reaktiot voi rinnastaa allergiaan. Itse olen allerginen usealle ruoka-aineelle ja monen mielipide on, että ei kai se haittaa jos vähän maistaa. Ihan huvikseni sitä epipeniä mukana raahaan ja päivystykseen menen henkitoreissani. Joku kerta se henki voi lähteä epipenistä huolimatta. Jotkut loukkaantuu kun kieltäydyn tarjoiluista tai kysyn edes, onko niissä esim pähkinää. Voin kuvitella loukkaantumisen määrän, jos kyse ei ole edes allergiasta vaan siitä että ei muusta syystä voi syödä jotain tarjottua.

Jokaisella on varmaan joku ruokainhokki (mäti, etanat, maksa, kaaliruoat tms) Mietipä sitä jos sulle joka päivä sitä tyrkytettäisiin, minkä syöminen tai pelkkä ajatuskin puistattaa. 

Vierailija
7/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jo aikuinen lapsi ei ole ikinä pystynyt syömään persikoita tai vastaavia hedelmiä kuin soseutettuna. Sanoi, että limaisuus niissä paloissa ällöttää, ei maku. Aistiyliherkkyyttä on ollut muutenkin, pienenä kauhistus oli vaatteissa pesulaput, karhea pinta ja vetoketjut. Sisäänrakennettu juttu, johon ei auta pakotus eikä tuputus.

Tuon tytön kokemat ulkopuolisten reaktiot voi rinnastaa allergiaan. Itse olen allerginen usealle ruoka-aineelle ja monen mielipide on, että ei kai se haittaa jos vähän maistaa. Ihan huvikseni sitä epipeniä mukana raahaan ja päivystykseen menen henkitoreissani. Joku kerta se henki voi lähteä epipenistä huolimatta. Jotkut loukkaantuu kun kieltäydyn tarjoiluista tai kysyn edes, onko niissä esim pähkinää. Voin kuvitella loukkaantumisen määrän, jos kyse ei ole edes allergiasta vaan siitä että ei muusta syystä voi syödä jotain tarjottua.

Jokaisella on varmaan joku ruokainhokki (mäti, etanat, maksa, kaal

Yleensä sanon kohteliaasti "Kiitos ei."  Kukaan ei ole loukkaantunut, enkä tee itsekään kieltäytymisestäni loputonta minäminäminä-draamaa, vaan juttu jatkuu siitä seuraavaan aiheeseen.

Vierailija
8/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkosyötettiin lapsena tiettyjä ruokia, hakattiin ja pakotettiin pysymään pöydässä. Mikä helvetin pakko mulla olis nyt aikuisena ikinä syödä niitä ruokia? Ei todellakaan yhtään mikään... keskittykää vaan kaikki ihan siihen omaan lautaseenne

Vierailija
9/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille on tuputettu ehkä liikaa kasviksia. Ehkä kohtuus riittää tai joku ei sitten syö jos ei mene alas. Eli turha arvostella. Osalla ei varaa ostella ruokia.

Vierailija
10/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkosyötettiin lapsena tiettyjä ruokia, hakattiin ja pakotettiin pysymään pöydässä. Mikä helvetin pakko mulla olis nyt aikuisena ikinä syödä niitä ruokia? Ei todellakaan yhtään mikään... keskittykää vaan kaikki ihan siihen omaan lautaseenne

Pula-aikana söisit mitä vaan. Sellainen voi vielä tulla. Vai kuolisitko mieluimmin nälkään itsepäisyytesi tähden?

Vierailija
11/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun tarkoitus on saada perse lehteen ja toivoa jotain julkista työtä ja uraa.

Kaikki ei varmaankaan halua olla poliitikkoja, valitan.

Vierailija
12/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pula-aikana söisit mitä vaan. Sellainen voi vielä tulla. Vai kuolisitko mieluimmin nälkään itsepäisyytesi tähden?

Oliko kaikki pula-aikana poliitikkoja ja hallinnon työntekijöitä? Tuskin.

Vierailija
13/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat on asia, mistä kukaan ei tunnu välittävän. Menet omille sukulaisillesi kylään ja aina pöydän antiet sisältää just tasan niitä tuotteita, joille olet allerginen. 

Kun yrität nätisti sanoa asiasta, niin sitten ollaan hämmästyneitä, että ai niin joo en muistanut ollenkaan (tuhannes kerta kun pääsi unohtumaan)

Vierailija
14/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisella sonnalla sitä ihmiset yrittää julkisuuteen. 

Vierailija
15/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sen ajan murhe. Miksi syödä nyt kuin pula-aikana kun ei ole pulaa?

Vierailija
16/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo vastaus, kuolisin.

Vierailija
17/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoijat: Miksi aikuinen ihminen ei saisi itse päättää mitä suuhunsa laittaa?

Vierailija
18/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on varmaan joku ruokainhokki (mäti, etanat, maksa, kaaliruoat tms) Mietipä sitä jos sulle joka päivä sitä tyrkytettäisiin, minkä syöminen tai pelkkä ajatuskin puistattaa. 

Mikset käyttänyt esimerkkeinä tavallisia ruoka-aineita, esim. peruna, porkkana tai vehnäleipä? Mainitsemasi inhokit ovat sellaisia, ettei niitä todellakaan tyrkytetä joka päivä, joten vertailu niihin on aika turhaa. 

Vierailija
19/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole totta. Jo vauvaikäisille aletaan antamaan banaania kun kiinteitä aletaan syömään. Valetta, että ei olisi syönyt koskaan sitä.

Vierailija
20/27 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina vedotaan pula-aikaan... Pula-aika ei ollut eilen, tänään eikä vielä huomennakaan. Joten miksi elää kuin se olisi jo nyt? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme