Miksei hautausmaalle saa viedä koiraa?
Kommentit (134)
Hietaniemen hautausmaalle saa, ja sitten niiden annetaan kusta ja paskantaa haudoille. Mieti itse jos joutuisit tekemään työtäsi koirien ulosteiden keskellä. Kun hautausmaan työntekijät huomauttavat siitä koiranomistajille, he saava vastaukseksi haistatteluja.
Koirat eivät yksinkertaisesti kuulu hautausmaille. Hautausmaalla on kuolleiden koti.
Okei. Mulla tuli mieleen, että koirat voi alkaa tonkia maata. t.ap
Miksiköhän niin. Vaikea keksiä mitään syytä, miksi koiraa ei saisi viedä hautausmaalle jossa on hautoja, puita, pensaita ja välillä luitakin.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mulla tuli mieleen, että koirat voi alkaa tonkia maata. t.ap
Kyllä ne tonkivatkin, koska ne haistavat kuoleman. Ja edellä kulkeneiden koirien jättämät kusijäljet.
Luin Googlesta koiria että voi vielä hautausmaille.
Koira vie luut sieltä mennessään. Pääkallon.
Se on pyhä paikka, ehkä on ajateltu ettei se ole soveliasta. Koirien käytös on luonnostaan sellaista... vähän hilpeää ja siellä on paljon kohteita mihin nostaa jalkaa :( rauhallisen kiltin koiran voi viedä. Vie sitten pois, jos joku ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän niin. Vaikea keksiä mitään syytä, miksi koiraa ei saisi viedä hautausmaalle jossa on hautoja, puita, pensaita ja välillä luitakin.
Säännöt ovat kaupunkikohtaiset, mutta vaikka hautausmaat ovatkin puistoja, ne eivät ole yleisiä virkistysalueita, vaan niihin on haudattu ihmisiä. Monet koiranomistajat jättävät siivoamatta paskat, ja ne tarttuvat työntekijöiden kengänpohjiin.
Hautausmaalle saa viedä koiran. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Luin Googlesta koiria että voi vielä hautausmaille.
totta kai voi. koira on paljon pyhempi kuin hautausmaa.
Vierailija kirjoitti:
Koira vie luut sieltä mennessään. Pääkallon.
Älä viitsi. Haluaisitko että koirat riepottelisivat sinun kuolleen lapsesi ruumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöt ovat kaupunkikohtaiset, mutta vaikka hautausmaat ovatkin puistoja, ne eivät ole yleisiä virkistysalueita, vaan niihin on haudattu ihmisiä. Monet koiranomistajat jättävät siivoamatta paskat, ja ne tarttuvat työntekijöiden kengänpohjiin.
Tuosta hyvästä voi nostaa äläkän. Sinne ei mennä tarpeille... läpi voi kulkea pysähtymättä tai ottaa koiran mukaan siksi aikaa, kun käy itse haudoilla. Muuten sinne ei ole koirilla mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaalle saa viedä koiran. Piste.
Ja sen huomaa. Valitettavasti. Mutta neuvotteluja käydään kuulemma sääntöjen tiukentamisesta Kennelliiton kanssa, koska koiranomistajat antavat koiriensa juosta haudoilla, jopa irrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta hyvästä voi nostaa äläkän. Sinne ei mennä tarpeille... läpi voi kulkea pysähtymättä tai ottaa koiran mukaan siksi aikaa, kun käy itse haudoilla. Muuten sinne ei ole koirilla mitään asiaa.
Mutta kun koirat tekevät tarpeitaan sinne minne niiden annetaan tehdä, haudoillekin.
Järjestyslaki sallii koiran mukaan ottamisen hautausmaalle, sillä hautausmaat rinnastetaan julkisiin puistoihin.
Koiran vierailun hautausmaalla salliva laki on ollut voimassa jo vuodesta 2003 asti.
taas tätä,johan tää käsiteltiin. pökäleet, hautakiveä vasten virtsaa. arvokas paikka, ei siellä tehdä tarpeita tai haukuta. muiden makuusijojen päälle. ei koira tajua että tämä erilaista aluetta kuin muut puistot tms ylkoilualueet. heippa
Koirien kuset ei kyllä hautuumaalle kuulu.
Saa viedä.