Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskausarvet rinnoissa tavallisia?

Vierailija
17.07.2024 |

Ja mikä niihin on syynä? Lihominen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt MIEHELLÄ. 

Raskausarpien nimeä voisi muuttaa. Äkkilihominen /lihasten tulo on niin tavallista, sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
22/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt MIEHELLÄ. 

Raskausarpien nimeä voisi muuttaa. Äkkilihominen /lihasten tulo on niin tavallista, sekä miehillä että naisilla.

Jotenkin huvittavaa joo että ne yhdistetään nimenomaan lihomiseen vaikka just kuntoilu niitä tekee tosi monesti. Mulla on alaselässä persvaon yläpuolella sellasia vaakasuoria, koska mun lantio on iso (muuten olen hoikka). Englanninkielinen stretch mark on paljon osuvampi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tavallista, että jäljet haalenevat ja häviävät melkein kokonaan iän myötä.

Vierailija
24/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla turposi rinnat tosi paljon ensimmäisen raskauden aikana, musta tuli oikein povipommi. Nopea turpoaminen reväytti ihon ja rinnat oli täynnä punaisia juovia. Ajan myötä rinnat kutistuivat takaisin normaaliin kokoon ja arvet alkoivat vaalentua. Nyt vuosikymmenten jälkeen niitä ei enää edes näe. Jännä juttu on se, että en kolmen raskauden aikana saanut vatsaan ollenkaan raskausarpia.

Miten niitä voi olla näkemättä? Arpihan on ihan erilaista kuin iho, vaaleaa ja kiiltävää.

Vierailija
25/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidonnousu kaksosten syntymän jälkeen ja imetysaika toivat raskausarpia rintoihin. Ovat vaalenneet ajan myötä melkein näkymättömiksi. Hassua on että vatsan alueelle ei tullut yhtäkään arpea vaikka vatsa oli aivan valtavan suuri!

Vierailija
26/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli etureisiin kamalat raskausarvet. Mahaan ei tullut yhtäkään arpea koko raskauden aikana, mutta nuo reidet... Eikä paino edes noussut paljoa koko raskausaikana. Onneksi ne ovat alle vuodessa jo haalistuneet paljon, eivätkä ole enää punaisia.

Vierailija
27/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Syynä on rintaliivien käyttämättömyyteen ja kudoksen huono geneettinen rakenne. Venymäarpia tulee kun kudos pääsee venymään ja hölskymään. Kenelläkään ystävälläni ei ole raskausarpia rinnoissa. Eikä minullakaan. 

Ok incel. Joka ikinen nainen tietää että rintaliiveillä ja niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä ei ole mitään yhteyttä rintojen muotoon. Ootko ikinä ees nähnyt rintoja?

Olen kuvissa ja filmeissä, joten minua voi pitää jopa jonkinlaisena asiantuntijana.

...ja ystävieni Allun ja Joonaksen rinnat myös, kuten jo mainitsinkin. Ei raskausarpia kenelläkään. 

Vierailija
28/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne valoa vasten näkyy erilaisena kuin muu iho mutta hyvin vähän ainakin mulla.

Vierailija
29/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla turposi rinnat tosi paljon ensimmäisen raskauden aikana, musta tuli oikein povipommi. Nopea turpoaminen reväytti ihon ja rinnat oli täynnä punaisia juovia. Ajan myötä rinnat kutistuivat takaisin normaaliin kokoon ja arvet alkoivat vaalentua. Nyt vuosikymmenten jälkeen niitä ei enää edes näe. Jännä juttu on se, että en kolmen raskauden aikana saanut vatsaan ollenkaan raskausarpia.

Miten niitä voi olla näkemättä? Arpihan on ihan erilaista kuin iho, vaaleaa ja kiiltävää.

Ne oli alussa aika leveitä juovia, mutta on vain kaventuneet lähes näkymättömiksi. En ole dermatologi, joten en osaa selittää tapahtunutta, mutta kai iho sitten korjannut itseeän pikkuhiljaa vuosien varrella.

Vierailija
30/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne valoa vasten näkyy erilaisena kuin muu iho mutta hyvin vähän ainakin mulla.

Piti siis olla vastaus tuonne yllä olevaan viestiin.

Vierailija
31/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuli etureisiin kamalat raskausarvet. Mahaan ei tullut yhtäkään arpea koko raskauden aikana, mutta nuo reidet... Eikä paino edes noussut paljoa koko raskausaikana. Onneksi ne ovat alle vuodessa jo haalistuneet paljon, eivätkä ole enää punaisia.

Et kovin montaa naista löydä joilla ei ole reisissä raskausarpia :) mulla on ollut murrosiästä asti. Kukaan ei katso sun reisiä niin tarkkaan, siksi sinäkään et huomaa niitä muilla.

Vierailija
32/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko kroppa täynnä arpijuovia. Rinnat, pakarat ja vatsa on ihan raidalliset, sisäreisissä leveitä arpia, reiden etuosissa pitkittäisiä ja poikittaisia arpia ja jopa pohkeissa muutama. Selkä, kyljet ja käsivarret on ainoat, jotka on noilta säästyneet.

Vierailija
33/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta seksikkäitä ne on naisilla.

Mulla miehenä on raskausarpia rintalihaksen ja hauiksen yhtymäkohdassa. Parikymppisenä ne tuli kun treenaamisen aloitettua lihakset kasvoivat nopeasti.

Vierailija
34/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla miehenä on raskausarpia rintalihaksen ja hauiksen yhtymäkohdassa. Parikymppisenä ne tuli kun treenaamisen aloitettua lihakset kasvoivat nopeasti.

Mitä seksikästä on veltossa arpeutuneessa ihossa?

Vierailija
35/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle tänään kerkesi jo olla ilkeä, kello ei ole edes kahtatoista :(

Vierailija
36/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa selittää, miksi ne on musta seksikkäitä. Ovat vain.

Vierailija
37/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskausarvet liittyy naishormoneihin ja on alitajuinen merkki miehille, että nainen on lisääntymiskykyinen. Ihan luonnollinen reaktio. Valtaoss näistä kehoon liittyvistä kauneusihanteista (myös mm. äärimmäinen laihuus) on naisten keksimiä ja biologian vastaisia.

Vierailija
38/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskausarvet liittyy naishormoneihin ja on alitajuinen merkki miehille, että nainen on lisääntymiskykyinen. Ihan luonnollinen reaktio. Valtaoss näistä kehoon liittyvistä kauneusihanteista (myös mm. äärimmäinen laihuus) on naisten keksimiä ja biologian vastaisia.

Joo, olet varmastikin oikeassa.

Vierailija
39/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle tänään kerkesi jo olla ilkeä, kello ei ole edes kahtatoista :(

Noi mun raskausarvet, jotka oikeasti on ihan kauhean rumat. Epäilen, että tuo mies on nähnyt ainoastaan sellaisia arpia, jotka ovat vain pari kapeaa haaleaa viivaa pakarassa eikä sellaisia leveitä kunnon kanjoneita..

Vierailija
40/43 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse en ole huomannut muilla juurikaan raskausarpia enkä tiedä onko kellään kaverillani, kun ei ole mitään näkyvää ainakaan? Rinnoissa ei ainakaan, yhdellä entisellä kaverilla oli pepussa. 

Itselläni on rinnoissa ihan kunnon arvet ja näkyvät vieläkin, vaikka lapsi jo iso ja nuo arvet tulivat aikoinaan alkuraskaudessa, kun jo valmiiksi ihan hyvän kokoiset rinnat turposi useamman koon isommiksi :D Meni kauan ennen kuin vatsa alkoi näkyä, mutta rinnat räjähti heti ja jotkut luuli minun ottaneen silikonit. 

Kylie Jennerillä on kuulemma myös rinnoissa raskausarpia, eli ilmeisesti niitä ei oikein saa pois, jos tuollaisellakin ihmisellä on ne. Ja hiljattain tapasin yhden 18v tytön jolla oli arpia rinnoissa ilmeisesti ihan vaan kasvamisen vuoksi? Ei ollut lihava eikä rinnatkaan isot, ehkä vaan nopeasti kasvaneet ja iho venynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä