Pitääkö siis kerrostalossa itse alkaa puuhdistella hajulukkoa? huoltomies ei tehnyt mitään
valitin pahasta viemärin hajusta ja huoltomies kaatoi vain jotain ainetta viemäriin mutta se ei tehonnut. Sanoi itse ettei haista mitään. Kysyin voisiko olla hajulukko mutta ei kuulemma eikä alkanut sitä puhdistaa vaikka tuskin on sitä puhdistettu 10 vuoteen tässä asunnossa. Pitääkö se nyt siis itse alkaa puhdistaa vai mitä teen??
Kommentit (8)
Puhdistaminen kuuluu tehdä itse, sitten jos on jotain rikki, niin huoltomies korjaa.
Puhdistaminen ei ole vaikea homma. Kysy naapurilta neuvoa jos et itse osaa.
Totta kai huoltomies sen puhdistaa. Ja pyyhki pyllysikin, kun senkin puhdistukseen tarviit näemmä vielä apua.
Vierailija kirjoitti:
Puhdistaminen kuuluu tehdä itse, sitten jos on jotain rikki, niin huoltomies korjaa.
Monessa taloyhtiössä itse puhdistaminen on nimenomaan nykyään kielletty. Tällä estetään hajulukkojen ja tiivisteiden rikkoutuminen ja sen seurauksena vesivahingot. Ei ole nimittäin yksi kerta kun joku tee se itse henkilö on rassannut keittiön hajulukkoa, pannut tiivisteen päin sitä ja vesi sitten tippunut kaapin rungon sisään ja pilannut lattian.
Vierailija kirjoitti:
Puhdistaminen ei ole vaikea homma. Kysy naapurilta neuvoa jos et itse osaa.
Nykyihmiselle kyllä on. Siksi niitä ei nykyään saisi itse tehdäkään.
Wikipedia:
Hajulukon puhdistaminen kuuluu Kiinteistöliiton tulkinnan mukaan taloyhtiön vastuulle, joskaan tulkinta ei ole velvoittava ja taloyhtiöstä riippuen puhdistus voi olla myös asukkaan tai vuokralaisen vastuulla.
Ei ne huoltomiehet niitä putsaa, minäkin joskus valitin hajusta ja huoltomiehet kaatoi jotain myrkkyä viemäriin ja siinä se. Myöhemmin siivosin itse.