Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini kerää mustikkaa myyntiin, mikä on sopiva hinta rasiaan laitetulle mustikalle?

Vierailija
16.07.2024 |

Lukioon menevä nuori ei saanut kesätyötä, ja aikoo nyt kerätä mustikkaa myyntiin. Oli hakenut puolen litran rasioita, koska ei tiedä paljonko (ämpäreissä) saa aina yhden päivän aikana kerättyä. Mutta mikä on kohtuullinen hinta valmiiksi rasiassa olevalle putsatulle marjalle? Hänellä on hygieniapassi ja on tarkka hygieniasta / puhtaudesta muutenkin.

Ämpäreittäin näkyy olevan 50 euroa/ämpäri (10 litraa) useimmissa ilmoituksissa. Olisiko 7 euroa per 0,5 litran rasia kohtuullinen hinta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran rasiasta putsattua mustikkaa pakastevalmiina voisin ostaa 10 kpl 100 euroa. Siis niin, että mulla ei olisi mitään työtä enää muuta kuin pakasteeseen lauttaminen. Eli puolen litran rasioita pitäisi siihen hintaan olla 20 kpl. 

Vierailija
22/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mustikan hinta tuplaantuu puolen litran rasiassa? Mustikan mittayksikkö on ämpäri ja ämpärin hinta on 40-70 euroa paikkakunnasta riippuen. Puolen litran rasiat tuntuvat kusetukselta.

No ostajalta säästyy myös rasiaan laittamisen vaiva ja rasiatkin maksavat jotain. Mutta onko tosiaan 7 euroa siis kohtuuton hinta?

ap

7 e on liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litran rasiasta putsattua mustikkaa pakastevalmiina voisin ostaa 10 kpl 100 euroa. Siis niin, että mulla ei olisi mitään työtä enää muuta kuin pakasteeseen lauttaminen. Eli puolen litran rasioita pitäisi siihen hintaan olla 20 kpl. 

Tuo on jo todella korkea hinta kun 10 litraa saa ämpärissä puhdistettuna 50 eurolla eli puolet halvemmalla. Ei ole iso vaiva lappaa kauhalla ämpäristä rasioihin puhdistetut marjat ja laittaa pakkaseen.

Vierailija
24/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on uusavuton teini. Ei tiedä paljonko ämpärissä on? Kuinka pärjää lukiossa :D

Varmaan kirjoista ulko-opetellulla tiedolla. Aika vähän tutkiskelee itse asioita ja ympäristöä jos ei tuohon ikään ole vielä tiedossa paljonko ämpärissä on. Ehkä koulussa ei ole tullut puheeksi 🤭

Vierailija
25/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on uusavuton teini. Ei tiedä paljonko ämpärissä on? Kuinka pärjää lukiossa :D

Varmaan kirjoista ulko-opetellulla tiedolla. Aika vähän tutkiskelee itse asioita ja ympäristöä jos ei tuohon ikään ole vielä tiedossa paljonko ämpärissä on. Ehkä koulussa ei ole tullut puheeksi 🤭

Kiitos taas näistäkin ilkeilyistä. Huonosti luit aloituksen, ja silti kettuilet oikein urakalla.

Onneksi sain muutaman asiallisen vastauksenkin, kiitos niistä ja kivaa kesän jatkoa teille! Ilkeilijät voisivat vaikka hypätä järveen.

ap

Vierailija
26/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just käsinpoimittua mustikkaa 10 kg hintaan 110 euroa, en tiedä montako litraa tuo on. Marjathan ovat pienemmissä erissä aina kalliimpia. Itse arvostan siististi käsinpoimittua kotimaista marjaa ja olen siitä valmis maksamaan. Tiedän etteivät kaikki ole.

Vierailija
27/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mustikan hinta tuplaantuu puolen litran rasiassa? Mustikan mittayksikkö on ämpäri ja ämpärin hinta on 40-70 euroa paikkakunnasta riippuen. Puolen litran rasiat tuntuvat kusetukselta.

No ostajalta säästyy myös rasiaan laittamisen vaiva ja rasiatkin maksavat jotain. Mutta onko tosiaan 7 euroa siis kohtuuton hinta?

ap

7 e on liikaa

Kenelle on, kenelle ei.

Missäpäin Suomea olette?

Vierailija
28/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin just käsinpoimittua mustikkaa 10 kg hintaan 110 euroa, en tiedä montako litraa tuo on. Marjathan ovat pienemmissä erissä aina kalliimpia. Itse arvostan siististi käsinpoimittua kotimaista marjaa ja olen siitä valmis maksamaan. Tiedän etteivät kaikki ole.

Vaikuttaako se mustikan makuun, onko kerätty käsin, vai poimurilla? 

Vierailija
29/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näkyy kyllä keneen on tullut.

Ei ole ap itsekään penaalinterävin.

Mikä sinua vaivaa? Luulet vissiin itse olevasi "penaalinterävin". Olet vain palstanilkein.

Vierailija
30/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ämpäreille jokin laissa määrätty standardikoko? Meillä on ainakin 10, 8 ja 5 litran ämpäreitä.

Vierailija
31/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ostaa 20x0,5 l=10 l niin hinnaksi tulee 140e, ei kukaan sellaista hintaa maksa.

Vierailija
32/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikan kuntoon vaikuttaa. Samoin raakileiden määrään.

Vierailija
33/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ahkeralle nuorelle! Varmasti saa tulevaisuudessa hyvin töitä. 7 euroa puolelta litralta on sopiva hinta.

Vierailija
34/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 7v poimii tuon 500g vartissa.

Vierailija
35/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsinpoimitusta saa lisämausteita jos poimija välissä kaivanut jotain ruumiin onteloaan

Vierailija
36/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin mielelläni pari euroa lisää yritteliäälle ja ahkeralle nuorelle. Ihan kannatuksen vuoksi.

Vierailija
37/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra mustikkaa 6 euroa, 10 litraa 60 euroa. Halvemmalla ei kannata myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän