Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuun Eloisat LA-SU

03.02.2007 |

Sofia-77 ja Skibbula: voimia teille molemmille!

Ihanan paljon ulrakuulumisia ollut viime aikana. Mulla päivä on epäselvä, kun lähete oli hävinnyt! Hyvä kun itse aloin tiedustella asiaa, niin eiköhän nyt sitten se aikakin mulle saada. Mutta että itse pitää näköjään varmistella nämäkin asiat...Täällä np-ultra tehdään rv11-12+6 joten eiköhän se ultra ajoitu viikolle 7. Ensi viikon olen rapakon takana työreissussa.

Itse en kohtua tunne, tosin en ole hirveästi viitsinyt painella vatsaa. Mutta mulla on (ainakin ollut) kohtu taaksepäin, joten vielä ei varmaan tunnukaan.

Kahvi ei ole enää moneen viikkoon maistunut. Mutta nyt olen parina aamuna hieman maistellut, jotta vatsa toimisi.

Mukavia talvipäiviä eloisat ja mahan kasvatusta :)

S rv10+4

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vähän pinoa. Omassa olossa on nyt mukavaa se, että ei ole kuvotusta (pahemmin) ja flunssakaan ei enää ole niin paha. Jos nyt tosiaan seesteisempi vaihe alkaisi.

Västis ja Taimi 12+1

Vierailija
2/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia-77 ja Skibbula: Oikein paljon voimia teille molemmille:/

Sofia27: Hyvä että itse soittelit aikojen perään, niin nyt ainakin pääset ultraan oikeilla viikoilla.

Täällä on nyt jonkun aikaa jo tuntunut kohtu ainakin kun seisaalteen kokeilee. Esikoisessa tuntu mun mielestä jo paljon aikaisemmin. Siinä muutenkin tais maha alkaa kasvaa nopeammin kuin tässä, mut tääkin johtunee varmaan siitä et mulla on paino tippunut nyt muutaman kilon. Mahan kasvamista en nyt muutenkaan niin innolla odota kuin esikoisesta, kun tietää että sitä taas saa manailla viimisen kuukauden ajan, kun on kokoajan tiellä;) Vaikka iltasella kun turvotus on kovaa, niin vatsa on kyllä aika mahtavan kokoinen jo :o

(.): Täällä senkun pahenee yliherkkyys maitotuotteille. Esikossa oli sama juttu, ei pystynyt kahta lasia enempää maitoa juomaan kun vatsaa rupesi sattumaan. Nyt en siedä edes puolikasta lasia maitoa, kun vatsa tosissaan menee sekaisin ja tulee tosi kipeäksi:( Tää on niin kumma juttu, kun ei-raskaana ollessani pystyn juomaan maitoa ainakin litran pvässä, ennenkuin sille mitenkään oireilen, mutta nyt? Pitää vaan tosissaan alkaa välttelemään maitotuotteita. Muuten olossa ei olekkaan valittamista.

Mä varmaan rupean siivoilemaan, kun on pari kaveria tulossa kohtapuoleen käymään. Oikein aurinkoita viikonloppua elokuisille:)

Falz & veijari 14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia-77 ja Skibbula: Voimia ja onnea seuraavaan kertaan.

Minulla ti np-ultra ja kamalasti jännittää mikä on masussa tilanne. Tämä alku kun oli niin raskas ja nyt kun on sopeutunut siihen että vauva tulee niin on kamalasti alkanut hirvittää jos kaikki ei olekkaan kunnossa. No pakko vaan elää päivä kerrallaan ja katso mitä tuleva tuo tullessaan ja toivoa parasta. Meillä ultrat pitää itse varata ja mulla meinaa aina unohtua mutta nyt on sen vaerran jännittynyt että muistin ajoissa varata ajan.

Mulla ei edelleenkään voinnissa sen kummempia eli ei juuri pahaa oloa eikä muuta. Vessassa joutuu öisin ravaamaan ja se onkin ainut kunnon oire. Vsynyt olen kyllä mutta johtuu siitä että meillä kaikki kolme lasta ja pari viikkoa ollut kipeenä ja heräävät yöllä vuoron perään niin ettei omasta nukkumiesta tule mitään. Vatsa ei ole vielä kasvanut, paino noussut tai kohtu tunnu.

Mulla muuten raskausaikana aina maitotuotteet sopineet vaikka muuten ei että hassua miten eri ihmisten elimistö reagoi eri tavalla raskaus aikana.

Nyt syömään kun ruoka on juuri valmiina.

aliisa ja ylläri 11+5

Vierailija
4/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ookkaan vähään aikaan kirjotellu, lueskellu kyllä sitäkin ahkerammin:)

(.): Etominen on helpottanu huomattavasti, hajut ei käy enää niin pahasti. samoin väsymys alkaa hetkittäin hellittää, eilen jaksoin valvoa kullan kanssa illalla sovassa nukahtamatta elokuvaa katsellen ja perunalastuja rouskutellen:) -ihan huippua!!

kasvukipuja eli ns. " repäisykipuja" on alkanu tuntumaan kohdussa ja pitkällään selällään köllöttely alkaa tuntua jo epämukavalta. Tällä viikolla sain myös neuvolasta uutisia verikokeiden tiimoilta, verestäni on löytynyt samat vasta-aineet, jotka ilmenivät kakkosen odotuksessa 38 viikolla. olen siis rh-positiivinen, mutta vasta-aineet silti. ovat onneksi heikkoja ja terveen pojan sain niistä huolimatta viimeksikin, mutta haluavat silti seurailla tilannetta ylimääräisin verikokein ja syynätä vielä isukin veren myös. hyvä niin. tuntuu turvalliselta kun pidetään huolta niin hyvin kun osataan:) toivotaan ettei niistä komplikaatioita aiheudu.

ensi viikon perjantaina olisi sitten np-ultra ja seuraavalla viikolla eka sokerirasitus. olin seurannassa kakkosta odottaessa kun paastoarvo oli 0,1mmol koholla, arvot oli kuitenkin ihan normaalit, mutta nyt siis automaattisesti sokerirasitukseen sen takia jo tässä vaiheessa ja vielä sitten myöhemmillä viikoilla painoindeksin takia, vaikka arvot olisikin normit.

oli tosi ikävää lukea, että pari odottajaa tipahti elokuisista:(

toivon heille paljon voimia jaksaa eteenpäin. Itse esikoiseni menettäneenä uskon tietäväni sen tuskan määrän. jos vielä tätä luette niin muistakaa itkeä ja puhua paljon. elämä kantaa ja lopulta näyttää myös valoisat kasvonsa, vaikka sitä ehkä juuri nyt on vaikea uskoa.

rentouttavaa viikonloppua kaikille, itse teen tässä vielä töitäpari tuntia ja sitten ruokakaupan kautta kotiin!

voikaa hyvin!

auringonkukka ja hippu 10+5

Vierailija
5/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläki tänään olo parempi. eilinen tunti huonolta pävältä. pää särk , ja paleli ja oksetti. huokaus. tänään parempi päivä. eilinen ilmakin oli niin lovely, vettä ropisi niinku lokakuussa. änään taas talvisempa kun 0 keli.

ultraa odottelen joka on ens viikolla . päästiin jo kurkkaa pikkusta ekan neuvolan lääkärin käynnillä.

sai kolme päivää enemmän mittojen mukaan. luotan kyl sit siihen np.ultraan.siellä se hippu vilkkaana hytkytteli.

laskeskelin tos et suurin osa eloisista on odottamas toista lastaan. its kuulun kolmatta odottaviin, löytyi meistä suurperheellisiäkin.

hyvät voinnit elomasuille.

rv12+3(tai 12+0 snnepäin )

Vierailija
6/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entuudestaan on kaksi tyttöä ja on jotenkin sellanen olo että tyttö sieltä taas putkahtaa. Ultraan on aikaa vielä 1,5 viikkoa eli ystävänpäivänä päästään tervehtimään pikkuista.

Olo oli välillä parempi mutta huono olo palas takasin ja viimeks tänään aamusti kävin morjestelemassa posliinia. Mutta nyt huuto.nettiin katsomaan tuplia.

Täplä ja Emppu11+3

Vierailija
7/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan kourissa vieläkin.. Ätsiuuu!

Tosi ikävää, että elokuisia tippui joukosta =( Jaksuja heille.

Täplä kattelee tuplia huutonetissä. Mulla huutonetissä myynnissä yhdet =) Tulinpa vaan ajatelleeks et ehkä pikkasen liikaa laitettiin hintaa =/ No, täytyy sitten pistää uudestaan halvemmalla myyntiin! Mielelläni äkkiä myisin , ni saan hakee uudet yksöset!!

Nyt tuli vieraita, enkä kehtää enempiä istua. Moikka!

mamitus ja hippunen rv 15+2

Vierailija
8/11 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka opiskella pitäisi ja ruokaa tehdä. Niitä tässä ohessa kyllä taas teenkin.

Onko kellään muulla ollut niin, että eka kolmanneksessa on vaikea keskittyä asioihin. Esikon kanssa oli niin ja nyt myös. Muistelen, että toisessa kolmanneksessa keskittyminen parani, kunnes taas lopussa keskittymiskyky tuntui olevan lyhyempi kuin koskaan.

Mukavaa sunnuntaita!

Västis ja Taimi 12+2

Vierailija
9/11 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vietetty sosiaalisesti aktiivista viikonloppua. On nähty roppakaupalla ystäviä ja samalla kerrottu tulevasta perheenlisäyksestä. Reaktiot ovat olleet iloisia, mikä on tietysti mukava. Ystäväpiirissämme ei juurikaan ole lapsia ja välillä sitä kokee olevansa sosiaalisessa paitsiossa.

Viime viikonloppuna itkeä tihrustin (tai no, rääyin), että " mä en nää enää ikinä ketään ja tää koti on kuin vankila" , ja mies raukka varmaan mietti, että tuo ei ole ihan terve. Todellisuudessa en ollut nähnyt juurikaan ketään edellisellä viikolla vaan viikko oli mennyt kotiympyröissä esikoisen kanssa, mikä sitten sai moisen reaktion aikaiseksi. Ei siis mitään vakavaa. No, nyt jo asia hymyilyttää ja menee reilusti raskaushormonien piikkiin :)

Västiskö se kyseli keskittymisestä? Toistaiseksi en ole tässä raskaudessa huomannut, että olisi vaikea keskittyä, mutta eiköhän sekin aika vielä tule. Ensimmäisen raskauden aikana salaa töissä kiitin, etten työskentele ydinvoimalassa, sen verran olin kyllä laho päästäni!

Hyviä vointeja kaikille, itsellä rupeaa pahoinvointi jo hellittämään, mikä tietysti aina herättää kysymyksen, että onko kaikki kunnossa. Eilen tuli 12 vkoa täyteen, joten eiköhän ole raskauden kulkuun liittyvä asia.

Rauhallista sunnuntaita!

Savon taivas + Töpö rv 12+1

Vierailija
10/11 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

En ole käynyt vähään aikaa kirjoittelemassa mitään..töissä olen ollut ja sen jälkeen niin väsynyt, että sohva on kutsut joka ilta.

Mulla on pahaolo ollut poissa jo muutamia viikkoja..väsymystä on ollut ihan kiitettävästi.voi myös johtuvasta hemoglobiinin laskemisesta.

Käytiin miehen kanssa perjantaina neuvolassa, ja sielä saatiin kuulla ekaa kertaa sydänäänet =) aivan ihanaa oli kuulla..ei voi oikeen vieläkään uskoa.ja muutenkin kaikki oli sielä hyvin.

Tiistaina sitten on np-ultra ja jos sielä menee kaikki hyvin ettei löydy mitään pahaa niin sitten kerrotaan jo sukulaisille =) aivan mahtavaa =)

on jo ihan toden tuntuinen, että sielä joku on.Massu on jo kasvanut ja tunnen myös selkeesti että kohtu on kasvanut.ja mies tossa mainitsi että sullahan on tissit vähän pyöristynyt enemmän =) oli ihan haltioissaan, vaikka muutenkin on ihan kohtuun kokoiset..sellasia ne miehet on =)

Kyllä voin sanoa, että elämä on ihanaa =)

Kysyisin vielä teiltä muilta, että miten päin meni se että onko pojalla vai tytöllä sydämmensyke suurempi? nyt kun kuunneltiin, niin pienen syke oli 153. on kai se ihan hyvä..

mukavaista sunnuntaipäivää kaikille =)

enkeli rv 12+5 ja masuasukki

Vierailija
11/11 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan vinde... huomasin tos kun luin omaa viestiäni eiliseltä et kaameesti kirjoitusvirheitä. pahoittelen. toivon mukaanootte saaneet edes osasta mun tekstistä selkoa?

täytyy tarkistaa nää kirjotuksensa .

täplälle: minkälainen ikäero teille tulossa 2 ja kolmosen väliin?

meil noin 2,5v ja oon kans harkinnu tuplarattaita kun 1 ja 2 väli on kans 2,5v ja ei ollu kauheen ruususta juosta uhmiksen perässä kun oli vaan tuo seiomateline.'

eilen illalla oli juotenki mieli maassa. pelkään jo et jos tää tuleva kesä kauheen helteinen et miten sen kestää? esikoinen meil kyl syntyi heinäkuus 2002 ja se oli helteinen kesä. muistan kyl et ruoka ei oikeen maistunu ja snnytyksen jäkeen en pysyny pariinpäivään pystyssä. täytyy vaan muistaa juoda paljon ja syödä kun kakkosen kans jokasyntyny talvella söin hyvin ja join ja muutenki olin hyväs kunnossa.

no katsotaan kun sen aika tulee.

täplälle vielä: meillekin kun tulos kolmas niin meil on kaks poikaa ja mul on vähä semmonen olo et tämäkin tietty on poika. sit olis veljes sarja,mut kyl olis ihana välil ostella vaaleanpunaia ja mekkoja ynms. tasapainottas meijän perhettä, kun nyt oon kolmen kovapäisen miehen kans.

hyviä vointeja kaikille.

masuasukas 12+ jotain