++Ensikot viikonloppuna 3.-4.2.2007++
Pitkästä aikaa aloittelen pinoa.. :)
Oikein mukavaa viikonloppua ensikoille!!
Kommentit (14)
Samoilla linjoilla mennään Juli.. Heti aamulla ku kipitin vessaan ni siellähän se täti oli vastassa laukkujensa kanssa. Että eiks se nyt sit oo niin, että kp 27/28 muuttu sitte kp 1/26 vai?? taitaapi mullakin sitten noi kierrot heitellä..hmm.. saa nähä koska tiiän mikä toi mun kierto on oikeesti. Noh juu,lähen syömää aamupalaa.
Vilkutukset kaikille!!
T. Marzu kp 1/26-28 ?????
En ole tainnut pariin viikkoon ehtiä käydä edes lukemassa pinoja, saati sitten kirjoitella mitään. Tulinpahan nyt kuitenkin ilmoittautumaan, että hengissä ollaan. Ja taidan tästä pikku hiljaa siirtyä tuonne o-puolelle, tulkaahan sankoin joukoin mukaan sinne! Eli viime viikolla oli eka neuvola ja lääkäri. Lääkäri ultrasi ja pääsin näkemään tuon vatsaani kasvattavan mini-ihmisen, joten nyt alkaa tuntua vihdoin todelliselta tämä raskaus.
Hannnah rv 10+4 (tai 9+6)
... minäkin taas linjoilla.
Oon pitänyt vähän matalaa profiilia ja koittanut löytää kadonnutta työmotivaatiota. Ajatukset on jostain syystä olleet vähän muualla.
Marzu: Pahoittelut todetun allergian johdosta. Ei lainkaan kiva. Mulla todettiin jo muksuna kaikki mahdolliset allergiat, eli eläimet, siitepölyt, hedelmät ja kasvikset. Koita jaksaa. Kyllä näiden kanssa prjäilee. Sulla on sinällään tietty ikävä tilanne, kun ehdit jo useamman vuoden ilman allergioita elämään, varmasti vaikea tottua ajatukseen. Todella ikävä, kun jouduitte viemään haukkuliinin pois, mutta ainakin se sai tutun uuden hoitajan. Tätipahoittelut myöskin sinne suuntaan.
Hätähousulle vilkutuksia, pitkästä aikaa. Vaikka sitä kuinka koittaa ajatella, ettei ekasta kierrosta nappaa, niin silti jotenkin on tuolla alitajunnassa ja tädin tullessa pettyy. Mulle kävi ihan sama... ööh, vuosi sitten.
Saikulle plussatuulia piinailuun, toivottavasti nappaa...
Dajmille vilkutuksia... eiköhän täällä jos jossain saa ihan huoleti limajuttuja ihmetellä. Löytyikö lenkkikengät?
Digrulla oli ikäviä ongelmia miehuksen kanssa. Mä ehdotan samaa kuin muutkin, yritä puhua asiasta. Vielä jos onnistuisit puhumaan asiasta ilman syyttelyä (mikä varmasti on vaikeaa), niin toivoa saattaisi olla. Sekin on hyvä konsti, että et yksinkertaisesti siivoa herran jälkiä (mutsi kokeili sitä joskus kauan sitten meikäläiseen). Vaarana tietty on se, että oma pinna katkee, ennenkuin miehen... Meillä on ehkä jopa vähän päinvastainen tilanne... Mun mieheni pitää kotitöistä, vaikka se hullulta kuulostaakin. Erityisesti tiskaaminen ja ikkunoiden pesu on herran mieleen. Toi ikkunajuttu onkin ihan loistis, koska mä olen niin surkea pätkä, ettei meitsiltä suju ilman jakkaraa ;)
Margelle jaksamisia testien kanssa. Onneksi nykyään on niin paljon kaikkia mahdollisuuksia, niin ei tarvitse yksin painiskella tällaisten asioiden kanssa. Mä kuulin, että vain viidennes meidän sukupolvesta kykenee saamaan ¿luomuvauvan¿ ja tunnen pari pariskuntaa, jotka sitten lääkärin avulla ovat saaneet kovasti toivomansa pikkuihmisen. Kyllä se aika teillekin vielä tulee... Kovasti haleja sinne.
Julille tätipahoittelut, ikävä kaveri, kun hyökkäsi kuitenkin.
Hannah oli myöskin käynyt moikaamassa. Kyllähän sen pikkuihmeen näkeminen varmasti konkretisoi jotenkin sen raskauden. Samaa odotan täällä...
Vilkutuksia ja haleja kaikille ihanille enskoille...
ON: Maanantaina on se alkuraskauden ulta. Rupeaa jännittelemään. Mieleen tulee kaikkea, mitä jos... juttuja. Vähän pelottaa, että mitä jos siellä ei olekaan mitään, tai jos kaikki ei ole kunnossa. Tai että, mitä jos varasin sen sittenkin liian aikaisin, vaikka hoitsu kyllä lupasi, että näkyy jo tässä vaiheessa. Jotenkin kun tätä on niin kauan odottanut ja toivonut, niin... Nojoo. Mies tulee mukaan ja on ihan innoissaan, olen mäkin... odotan kovinkin toiveikkaana ja vaan välillä noita hieman ikävempiä ajatuksia tulee mieleen. Noh, pari yötä vielä ja sitten selviää...
Mukavaa viikonloppua kaikille.
Rakkaudella
Repuli
rv 7 + 2 (???)
Siispä, toivottavasti kierto ei kovin paljon veny.. tulis nyt vaan se täti, niin päästäis Julin ja marzun kans samoille kp:ille! Normaalisti tätsä on kyllä ilmoitellu tulostaan jo pari päivää etukäteen, mut nyt ei tosiaan oo mitään oireita.. Outoa. Toivon tietysti kovasti, että olen sitä sorttia, jolla ei plussa näy, ku vasta kun menkat on viikon myöhässä.. En jaksais pohtia asiaa, mut mielessä se on koko ajan.. Pahoitelut kuitenkin Julille ja marzulle. Uutta kiertoa kohti vaan!!
Marzulle myös pahoitteluita allergia-asoista. Mä oon kans aikalailla allergiaherkkä. Kissat on mulla pahimpia aiheuttajia ja myös koirat, varsinkin karkeakarvaiset. Ruoka-aineallergioita on oo huomannut mitään, mut noi eläimet on kyllä aika pahoja. Mitään ei oo mulla tutkittu lääkärin toimesta, vaan oon ite vähän niin kuin diagnosoinu tilanteiden ja kokemusten mukaan.
Repuli: Peukkuja neuvolaan. Kyllä se hyvin menee ja kaikki on hyvin. Usko pois. En kyllä yhtään ihmettele, et ajattelet tuollaisia, kaikki pelot ja kauhut on varmasti käytävä läpi ainakin kerran.. Niin tekisin varmaan minäkin. Tulehan kertomaan sitten kuulumisia!
Hätähousu: Kiva kuulla sustakin. Ja tervetuloa takaisin reissusta! Toivottavasti oli rentouttavaa ja ihanaa. Ja kivaa, kun on yritys ihan oikeasti jo alkanut!!
Digrulla oli hieman huonoja kuulumisia miehen toimettomuudesta.. Meillä tilanne on joskus hieman samanoloinen, mutta en ole itse sitä koskaan ongelmaksi kokenut. Olen itsekin joskus hieman laiskalainen kotitöissä, mut onneks mies on sillon ahkerampi ja mäkin saan siitä energiaa. Joskus kyllä tuntuu, et teet vaan ite kaiken ja toinen lojuu vaan sohvalla ja sotkee.. Tiedän tunteen. Toivottavasti asiat kuitenkin kääntyis parhainpäin ja mies alkais ymmärtämään sua ja sun jaksamista. En mäkään osaa oikein mitään neuvoja antaa. Puhumista varmaan vaan kannattaisin.. Tsemppiä sulle!!! Ja myös miehelle.
No, mutta onhan tuossa negassa jotain hyvääkin (?): Saan hyvällä omalla tunnolla nauttia tänään pari siideriä keilauksen lomassa.. :D Nyt täytyy varmaan vähän siivoilla ja sitten alkaa valmistautumaan illan turnausta varten..
Viikonloppuja, Saikku
Voi Juli! Minä ihan sinun takia tulin tänne kurkkimaan kun olin ihan varma että nyt Julilla on tärpänny! Ja mitä saan lukea... Että täti taas prkl tuli kylään! Hitto vieköön...
Niin ja terve vaan kaikille muillekin jotka muistaa, en ehdi tämän enempää jaarittelemaan, tosiaan Julin tilanteesta oli niin hyvät kutinat jo mutta ei sittenkään... Ettei ne nyt kuitenkin olis vaan valemenkat?!?!?!?
T:Titi ja Vimpula rv15+6
Saikku: Pahoittelut negasta. Mut toivotaan, et täti ei kuitenkaan löydä sinne ja plussa pläjähtäis muutaman päivän päästä. Hauskaa keilailuiltaa!
Juli, Marzu ja muut tädin yllättämät: Kurjuus. Täti saa aina mielen matalaksi. Ei muuta kuin positiivisella asenteella kohti uutta kiertoa.
Digru: Moni on jo kirjoittanut mielipiteensä tilanteestasi, mutta lisään vielä omat kommenttini. Mun mies ei myöskään paljoa siivouksesta välitä. Ei sitä haittaa villakoirat nurkissa tai pölykerros kirjahyllyssä, ei se edes huomaa niitä. Jotkut miehet nyt vaan on sellasia. Mä oon kertonut miehelle, et nautin siististä kodista ja mua hävettää, jos on sotkuista, kun tulee vieraista. Sen lisäksi oon kertonut, et vihaan siivoomista. Se ymmärtää sen ja auttaa mua siivouksessa. Mies kuitenkin haluaa, et oo onnellinen ja siksi auttaa. Muita kotitöitä mies tekee oma-aloitteisesti ja lisäksi hoitaa kaikki autoon liittyvät asiat! Musta sun pitäis tosissasi miettiä teidän parisuhdetta ja keskustella siitä. Ei oo kohtuutonta vaatia osallistumaan kotitöihin, jos kuitenkin kotona ootte yhtä paljon. Olis eri asia, jos miehellä olis esim. paljon pidemmät työpäivät tai opiskelis illat. Olis tärkeää saada asiat selviksi pian, koska teillä on vauva toiveissa. Älä uskottele itsellesi, et mies vauvan tultua muuttuis ahkeraksi talousihmiseksi.
Marge: Hienoa, että simpat voi hyvin. Kyllä oli aika teidän saada hyviäkin uutisia. Tsemppiä vaan kovasti!
On: Ovis on varmaan jo ohi, limoja en huomannut, mut en paljo tarkkaillutkaan. Ovis ei oo koskaan mulla tuntunut millään tavalla, siis nipistelyä tai vihlaisuja. Nyt vaan odotellaan, kp 19/28-31.
-Elviira
Repulille vielä onnea ultraan. Älä suotta murehdi, kun ei ole mitään epäilyä siitä, että jotain olisi pielessä. Tule sitten kertomaan, miltä pikkuinen näytti. Hienoa, et miehesikin pääsee mukaan.
-Elviira
Onpas hiljainen viikonloppu... Missäs kaikki luurailee?
Saikku: On keilailemassa, toivottavasti oli hauskaa ja siiderit kylmiä! Ja toivotaan myös, että joskos ne oliskin sitten viimeiset siiderisi pitkiin aikoihin...
Repuli: Säkin olet ehtinyt plussata jossain välissä. Ihan mun huomaamatta. Oikein ISO Onnitteluhalaus sulle sinne lähtee... NYT. Saitko kiinni?
Titi-uu: Teistä oli niin suloinen masukuva joku aika sitten tuolla odotuspuolella, kun ihmettelit turpoamistasi. Onko yhtään tasaantunut? Jos viitsisisit, eikä siitä olis ihan hirmusti vaivaa... ööö... yritän nyt jotenkin kierrellen ja kaarrellen kauniisti kysyä... et joskos voisisit laittaa tänne meidänkin iloks ja ihastukseks muutaman masukuvan..? Jookos?
Dajm: Minä, nimimerkkini mukainen, ryntäsin sitten jo heti perjantaina apteekkiin ostamaan ovistestejä. Kamalan kalliita kapistuksia! Ostin apteekin omia, 26e. Siinä on 5 testiä ja ihan selvät ohjeet. Ilmoittelen, kun alan testailla. Sen ohje taulukon mukaan testaus pitäis aloittaa 10.päivä. Ovis tod. näk. 12.päivä. Siis mun kierrolla tässä kuussa. Jos sit ovuloin ollenkaan, sen näkee sitten. Jotenkin kuvittelen, et pillereiden hormoonit vaikuttais vieläkin, kun menkatkin tuli ihan samaan aikaan kuin jos olisin syönyt pillereitä. No, en masennu, jos en ovista vielä tässä kuussa löydäkään. Tää on nyt harjoittelua. Ja alussahan tässä vasta muutenkin olen.
Ostin apteekista niitä paljon mainostettuja Multitabs-Raskaus vitamiinejä. Syökö kukaan muu niitä?
Plussatuulia kaikille!
toivottelee:
-Hätähousu kp 7/28 yk2
(hahaa, hihihii, tuntuu niin kivalta kirjottaa noi luvut)
Meitsi vaan voi pahoin... Onneksi ei mitään ole tullut ylös asti. Sellainen etova olo vaan...
Hätähousu: Hali napattu kiinni, kiitokset kovasti. Mä ainakin söin niitä raskausmonivitamiineja jo silloin, kun vasta yriteltiin tuota vauvaa. Joskus syksyllä mä niitä ostin. Käsittääkseni muutama muukin niitä puputtelee.
Saikku: Toivottavasti siideri oli kylmää ja keilailut meni kivasti. Ehkäpä se täti on kuitenkin eksynyt matkalla, eikä sua enää lainkaan löydä. Kiitokset ultratsempityksistä.
Elviiralle myöskin kiitokset ultratsempityksistä. Siellä alkaakin sitten seuraavaksi piinailut... paljon plussatuulia sinne :)
Joo, eli huomenna illalla sitten ultrataan. Huomaa hyvin, että kun ei oikein ole tekemistä, niin sitten se pyörii mielessä ja sitten kun puuhastelee kaikkea, niin unohtaa koko jutun. Voin vaan kuvitella, miten pitkä päivä huomisesta tulee. Onneksi yksityiseltä sai ilta-ajan, niin pääsee tosiaan toi miehuuskin mukaan. Ajattelin sitten sen ultran jälkeen tosiaan uskaltautua tuonne o-puolelle. Olen mä siellä käynyt jo väijymässä, mutta en kirjoitellut vielä ole...
- R
Oltiin, siskot, tiputtu pitkälti toiselle sivulle.. Missä kaikki luuraa?
Keilailu meni oikein mukavasti, kiitos vaan kysymästä, ja nautin siellä sitten yhden siiderinkin.. Nam. Se oli hyvää. :) Toivottavasti viimeinen ainakin vuoteen..
Täti ei anna vieläkään itsestään minkäänlaisia merkkejä.. Hyvä niin. Pienen pieni etova olo oli tuossa aikaisemmin. Ei kuitenkaan aamulla. Ja ilmavaivoja on ollu tosi paljon koko viime viikon, kun nyt oikein tarkasti mietin.. Kova flunssa on myös päällä, mutten usko sen liittyvän mahdolliseen raskautumiseen. Oon töissä päiväkodilla ja siellä pöpöt jyllää oikein kunnolla..
Mut eipä tässä sitten muuta. Yritän sinnitellä ens viikonloppuun testaamisen kanssa, jos täti ei ilmoittele sitä ennen itsestään, mutta saa nähdä pystynkö sinne asti pidättäytymään. Itse asiassa kaapissa ei ole tällä hetkellä yhtään testiä, joten apteekissakin pitäis käydä.. Ajattelin muuten ostaa niitä telkussa mainostettuja Silomat -tabletteja yskään. Onko joku testannu? Onko toimivia?
-Saikku-
vihaan tota touchpadia... prkl...
Pikainen poikkeaminen nyt vaan ja sitten lätynpaistoon...
Saikku: Mulla oli pari ekaa viikkoa plussauksen jälkeen aivan hirveät ilmavaivat, mies reklamoi useaan otteeseen ;) Vaan kerran näinkin päin... Lisäksi mulla ainakin tuo pahoinvointi tulee vasta illalla. Nyt viimeaikoina on jotain ollut aamusellakin, mutta huonoin olo on vasta myöhään illalla... tsemppiä ja plussatuulia sinne kovasti nyt vaan :)
R
*Klups* hätähousu, oli kylläs aika hintavia ovistestejä! Niitä, kun saattaa mennä aikas monta per kierto (ainakin mulla). Itse olen tosiaan tilaillut netistä, kotitestit.comista ja ollut erittäin tyytyväinen heidän palveluun ja tikkuihin. Mutta niin kuin sanoit, että ei sulla ei ole nettipankkitunnuksia, niin uskon ettei tilaus muuten onnistu. Ainakaan mammaks.fi ei onnistu. Harmi¿Tulee kyllä kotiin kätevästi ja huomaamattomasti. Oon kokeillu myös RFSU:n testejä, joita saa cittareista ja prismoista. Tulee 7kpl ja maksaa noin 14¿ ja mielestäni ihan toimivia¿
Julille ja marzulle pahoittelut täti-turjakkeen vierailusta!
hannah ja Repuli oli käyneet moikkailemassa! Kiitos vain haleista Repuli, lämmittää kivasti ;) Tulethan ilmoittelemaan ultran kuulumisia! Sinne myös haleja ja pitäkää masuasukki hyvällä ruokinnalla, jos ei pahoinvointi piinaa liikaa!
Saikulle pahoittelut negasta! Mutta tätiä ei näy niin josko jotain toivoa vielä olisi? Potkippa tännepäin!
Vilkutksia Dajmille, Nuutille sinne kauas ja Nellamaijalle mahankasvatukseen ;)
ON: Täällä on ollut vauhdikas vkloppu, joten en ole oikein kerinnyt miettimään näitä vauvajuttuja, kivaa välillä! Mutta tänään, ihanaa, vikat luget menee ja sitten odotellaan vain tätiä kylään¿Tänne sen saa siis potkia, tai tietty pieni toivonkipinä aina on, että josko? Nytkin ollut maha ihmeellinen keskiviikosta asti, tiedä mitä siellä tapahtuu. Mutta sitten olisi edessä taas ultra ja piikkiin tein jo alkututtavuutta tänään, kun luin ohjeita eli ensi viikonloppuna alkaisi pisteleminen¿Hurjaa!
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
Tulin pikaseen katselemaan vielä.. Kiitos kaikille tätipahoitteluista;se onkin ollut nyt todella inhottava ku pistää selkää särkemään oikeen kunnolla :(
Käytiin tänään ristiäisissä.. voi kun se pikkunen käärö pällisteli ihan ihmeissään.Miehen mummokin puhu jotain vauvakuumeen hankkimisesta (me kun ei olla kerrottu kenellekään,eikä kyllä kerrotakaan ennen kun on ajankohtasta) siinä sitten vaan hymyilin nätisti,heh. Joo,nyt rupeen rauhottuu ja varautuu ens viikon työrupeamaan. pitäis niitä töitökin jaksaa etsiskellä,huokaus.
Vilkutukset kaikille!!
-Marzu kp2/26-28
Täti sitten tuli tänä aamuna eli kp 33 vaihtui kp 1:ksi.. Kyllähän oli taas pettymys, vaikka toisaalta tätä odotinkin.. yhdellä tai oikeastaan puolikkaalla päivällä piteni kierto normaalista.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti jollain muulla olisi parempia uutisia.
T. Juli kp 1/27-32