Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani ovat tulossa meille kun lähdemme lomareissulle

Vierailija
16.07.2024 |

Ja nyt alkoi taas se tuttu säätäminen. Että jos vaikka ulkosaunan pukuhuoneessa nukkuisivat? No ei kun tottakai petaan teille meidän parisängyn talosta. No ei kai me nyt teidän sängyssä nukuta, hyvänen aika! No tottakai nukutte. No eiii, no jos vaikka sitten sohvalla. 

Taas tuttu säätö lakanoista ja pyyhkeistä, että ei he nyt meille pyykkiä tee. Eihän he nyt hyvänen aika sähköhellaa käytä meillä ruuanlaittoon vaan kokkaavat puuhellalla, kesälläkin. Pyytävät anteeksi jos käyttävät meidän kattilaa.

Eihän heidän nyt telkkaria tarvitse katsoa, saati ilmalämpöpumppua käytä. Tuovat omat vessapaperit ja talouspaperit etteivät kuluta meidän. 

Äiti on tällainen, isä sitten päinvastoin. Voi kauheaa kun teillä on kylmä jääkaappi (+5)!! Teillä on väärää suolaa, miksei ole merisuolaa? Veitset on liian tylsiä. Tai jos ne on juuri terotettu, liian teräviä. Työkalut on oudossa paikassa ja avaimet väärässä. Varasto sotkuinen ja listat huonosti laitettu.

Ja haluavat olla avuksi. Oltiin viime vuonna säästetty rankoja risuaidan tukipuiksi, olivat pilkkoneet ne polttopuiksi. Ja äiti oli nyppinyt navetan seinustalta rikkaruohot, tosin siinä oli parinkymmentä eri väristä akileijaa. Ja niin edelleen. Voi elämä. Onneksi ollaan itse poissa kotoa! 😄

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on infernaalista. Miksi päästätte heidät?

Nykyään luovutetaan koti jopa ventovieraille, sukulainen ei sentää tyhjennä ja pasko haussia remonttikuntoon.

Ja, nyt liikkuu rosvoja jos on pikkasenkaan menetettävää,  olisin onnellinen jos isä ja äiti tulisivat pitämään valoja loman aikana.

Tulipaloja tässä maassa päivittäin, taitaa vakuutusmaksut pompata pilviin. Kuntien tulipalot me veronmaksajat maksetaan.

Vierailija
22/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tarina :) 

Mutta taitaa olla katoavaa kansanperinnettä tällainen "en halua olla vaivaksi" -luonne, valitettavasti. Uskoisin, että jonkinlaista rakkautta tuollakin ilmaistaan omia lapsiaan kohtaan.

En voi sietää röyhkeitä ihmisiä, olen itsekin luonteeltani enemmän tuollainen en halua olla vaivaksi. Iän myötä olen tosin oppinut, että kenenkään kynnysmattona ei tarvitse kuitenkaan olla. Ja kun arvostaa itseään, toisetkin arvostavat.

Eli toisaalta ymmärrän ja arvostan äitiäsi, mutta rajansa kaikella. Otanpa tästä opikseni, enkä liikaa hössötä omien lapsieni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on äidin lapsuudenkoti ja aikanaan kauppoja tehdessämme sovittiin, että saavat täällä käydä edelleen vaikka tämä siirtyy meille. Tilanpuutteen vuoksi käyvät yleensä silloin kun me olemme pois ja voitte uskoa, että se on minullekin mieluisampi vaihtoehto 😄 Tapaavat silloin myös sukulaisia ym joita täällä on paljon. Ap

Ihanasti sovittu järjestely. Muutoin täältä saa vaan lukea, kuinka kamalia ja tungettelevia vanhemmat ja appivanhemmat ovat! Onnittelen hienosta ratkaisusta. Tekevät varmaan hommia auttaakseen teitä vaikkei aina mene ihan putkeen teidän suunnitelmien kanssa. Antakaa heidän osoittaa kiitollisuutta ja välittämistä hääräämällä tontillanne, mitä kulloinkin haluavat.

Me annoimme parin viikon matkamme ajan vanhempien saunoa ja viettää aikaa kodissamme, kun heidän talo oli rakenteilla. Yötä eivät tohtineet olla, mutta muuten oli kuulemma kivaa, kun oli parveke ja sai rentoutua isommassa tilassa kuin heidän väliaikainen koti (24 m2). Toki he olivat aina tervetulleita muutoinkin, mutta piti aina erikseen kutsua, kun eihån sitä nyt yllätysvierailulle mennä. Silloin oli oikein helteinen kesä.

Vierailija
24/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tarina :) 

Mutta taitaa olla katoavaa kansanperinnettä tällainen "en halua olla vaivaksi" -luonne, valitettavasti. Uskoisin, että jonkinlaista rakkautta tuollakin ilmaistaan omia lapsiaan kohtaan.

En voi sietää röyhkeitä ihmisiä, olen itsekin luonteeltani enemmän tuollainen en halua olla vaivaksi. Iän myötä olen tosin oppinut, että kenenkään kynnysmattona ei tarvitse kuitenkaan olla. Ja kun arvostaa itseään, toisetkin arvostavat.

Eli toisaalta ymmärrän ja arvostan äitiäsi, mutta rajansa kaikella. Otanpa tästä opikseni, enkä liikaa hössötä omien lapsieni kanssa.

Hyväähän he tarkoittaa, niinhän se on. Ja appivanhempani olivat sitten toinen ääripää, tulla tupsahtivat yhtäkkiä ilmoittamatta viikonlopuksi kylään, odottivat että sänky petataan ja aamupalat katetaan nenän eteen valmiiksi. Jos heräsivät aiemmin kuin minä niin siellä istuivat keittiössä odottamassa aamukahvia, vaikka aina sanottiin että keittäkää itse ja tehkää voileipää... Appi kyllä valitti kaikesta koko ajan ja anoppi oli koko ajan hiljaa.

Joskus miettii, millaista olisi jos olisi ihan sellaiset "normaalit" vanhemmat ja appivanhemmat 😂 ap

Vierailija
25/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lämpöinen jääkaapin pitäisi sitten olla? Eikö 5 astetta ole ihan normaali?

Vierailija
26/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen anoppi. Ei halua häiritä eikä vaivoiksi olla, mutta valittaa haluaa. Hermo meneeee

Vierailija
27/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on äidin lapsuudenkoti ja aikanaan kauppoja tehdessämme sovittiin, että saavat täällä käydä edelleen vaikka tämä siirtyy meille. Tilanpuutteen vuoksi käyvät yleensä silloin kun me olemme pois ja voitte uskoa, että se on minullekin mieluisampi vaihtoehto 😄 Tapaavat silloin myös sukulaisia ym joita täällä on paljon. Ap

Ok, itseaiheutettu haitta siis, onneksi olkoon.

Vierailija
28/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno asiahan tuo on, että vanhemmat auttavat. Ja toimivat omalla tavallaan, niin mikäpäs siinä. Ehkä kaikki eivät noin hienotunteisia ole, mutta tärkeintä on säilyttää hyvät välit.

Vierailija
29/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi nukkua toisten sängyssä, jos vaihtoehtoja on.

Vierailija
30/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko outo, mutta minä en kyllä haluaisi että meidän parisängyssä nukkuu ketään muuta meidän oman perheen lisäksi. Vastaavasti, en kyllä ikinä nukkuisi vanhempien/appivanhempien parisängyssä, mielummin vaikka sohvalla.

Vierailija
31/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko outo, mutta minä en kyllä haluaisi että meidän parisängyssä nukkuu ketään muuta meidän oman perheen lisäksi. Vastaavasti, en kyllä ikinä nukkuisi vanhempien/appivanhempien parisängyssä, mielummin vaikka sohvalla.

Minusta tuo on outoa. Eihän sitä pystyisi koskaan hotellissakaan nukkumaan kun hui joku toinen on nukkunut samassa sängyssä.

Vierailija
32/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on outoa. Eihän sitä pystyisi koskaan hotellissakaan nukkumaan kun hui joku toinen on nukkunut samassa sängyssä.

Just olin sanomassa samaa. Hotellit, laivat, jne niin ainahan niissä on muut nukkuneet. Ymmärtäisin jos ei halua nukkua samoissa pesemättömissä lakanoissa mutta muuten wtf?

Voiko tällaiset ihmiset käyttää julkisten tilojen vessoja, ihokontakti samaan pyttyyn jossa on päivittäin ehkä satoja vieraita ihmisiä ihokontaktissa?

Vierailija
33/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin sanomassa samaa. Hotellit, laivat, jne niin ainahan niissä on muut nukkuneet. Ymmärtäisin jos ei halua nukkua samoissa pesemättömissä lakanoissa mutta muuten wtf?

Voiko tällaiset ihmiset käyttää julkisten tilojen vessoja, ihokontakti samaan pyttyyn jossa on päivittäin ehkä satoja vieraita ihmisiä ihokontaktissa?

Meillä kahdessa paikassa on ollut edellisten asujien sängyt, ja hyvin on toimineet. Onhan sänky tietysti intiimi asia,mutta silloin kun se on sinun,tai siis oma,niin ei kai sängyn entistä elämää mieti. On siinä kuitenkin omat tyynyt,peitot ja lakanat. 

Vierailija
34/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi nukkua toisten sängyssä, jos vaihtoehtoja on.

Tässä tapauksessa se vaihtoehto on, että minä ensin siivoan saunan pukuhuoneen, kannan sinne varastosta sängyn ja toisesta varastosta patjan ja sitten tyynyt, peitot ym. Sitten sinne pitäisi vetää sähköjohto pihan poikki, että sinne saa lämmityksen ja valot. Enkä ehdi enkä jaksa sitä nyt tehdä.

Joka vuosi on käyty sama vääntö ja joka vuosi kehuvat miten todella hyvä sänky meillä on ja niin hyvä nukkua 😄 Ap

Vierailija
35/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä lämpöinen jääkaapin pitäisi sitten olla? Eikö 5 astetta ole ihan normaali?

Neljä astetta lienee suositus.

Vierailija
36/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juutu yksityiskohtiin. Talovahdille heipat ja nautitte lomasta.

Vierailija
37/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti kuvailtu. Ja ensi kesänä sitten taas :)

Vierailija
38/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin. Lapset perheineen suorastaan kilpailevat siitä, kuka ehtii ilmoittautua meille asumaan lomiemme ajaksi. Ja me lomailemme usein, kun ei työelämä rajoita. 

Hyvä niin, ei ole talo tyhjillään juuri koskaan. 

Vierailija
39/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis hetkeäkään. Ei olis meille tulemista!

Vierailija
40/45 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä astetta lienee suositus.

+2- +6astetta . Kesällä varmaan kannattaa pitää kylmemmällä kuin +6astetta