Milloin tunsit ensimmäiset potkut?
Siis millä viikolla? Odotan neljättä lastani viikolla 17 ja tänään tunsin jotakin jota kuvittelin vauvan liikkeiksi. En tiedä vaan voiko jo näin varhain liikkeitä tuntea? Kokemuksia?
Kommentit (12)
vaikka odotan esikoista, tunsin tosi varhain. ekat havainnot vko 15+ ja päivittäin vkolla 17, siitä pitäen jylistänyt siis kovasti. Vko 18 tunsi mahan päältä itse ja mies. en tosiaan odottanut että näin aikasin tuntus, mutta ei sitä kieltää voinut kun tuntu että toinen tulee nahkoista läpi, niin kovaa pisti :) ja pistää edelleen :D
-pals 19+0
tunsin rv 17 alkaen ensimmäiset liikkeet..esikoista odottelen, joten aikaisempaa kokemusta ei ole. Nyt pikkuinen myllertää joka päivä ja meillä myös liikkeet tuntenut mieskin päältäpäin. Eli kyllä ne sinunkin tuntemuksesi ovat varmasti vauvan liikehdintää :)
Sirdamiini rv 19+3
tunsin rv 16 ja ekan selkeämmän potkun rv 18. ekaa odotan, joten olin kyllä hiukan ihmeissäni, et nytkö jo tunnen! vaan toiset kai sit on niin vahvajalkaisia jo niinkin aikasin.
Tiina ja pumpsis rv 25 :)
Vaikka nyt istukka edessä, niin sieltä ne tutut tuntemukset taas tuli.
AIHA Kolmatta kertaa asialla rv 23+4
ekassa raskaudessa istukka edessä, nyt takaseinämässä.
ensimmäisestä lapsesta vkolla 16+ ja nyt toisesta 15+.
silloin tällöin viikolla 16+, jotka olivat hentosia ja päivittäin 17+ etiäpäin.
Odotan ensimmäistäni, ja liikkeet alkoivat tuntua todella varhaisessa vaiheessa. Rv 15+3 tunsin selvän potkun ja siitä eteenpäin muljahduksia. Sellaisia " hipaisuja" en niinkään ole tuntenut. Vauva muljuaa masussa päivittäin ja liikkeet ovat tuntuneet jo toista viikkoa ulospäinkin. Ja vaikka maha ei ole juurikaan vielä kasvanut, liikkeet usein myös näkyvät vatsanahan läpi kun makaa selälleen. Ihania tunteita ja tuntemuksia!
-Veruska 19+1-
päältä päin on kanssa tuntunut jo ennen raskauden puoliväliä, joten esikoista odottaessa tosi aikaisin ollaan tuntemuksissa...
kuulema (ja myös ihan maalaisjärjen mukaan) hoikalla ihmisellä kun on vähemmän vatsanpeitteitä, tuntuu liikkeet varhaisemmassa vaiheesssa mahan päältäkin.
ekalta tunsin rv19+ ja toiselta sitten jo 15+1. hYvin varhain mutta näin se vain oli että silloin sielä jotain omituista muljahdusta tuntui.
En meinannut itsekään uskoa sillä silloi piti neuvolan mukaan olla rv12 meneillään mutta olikin jo 15+. Vähän pisti epäuskoseks et voisko se olla liike, mutta näin se oli, ja nyt tuolla sängyssä tuhisee 4.5kk ikäinen potra poika =)
/Catry (jospa sitä ois viikkoja nyt 4+3 kasassa/kohta4+4..pitää vain odottaa muutamia päiviä/viikon että saa viivat raskautumisestä myös tuohon testiin...alhainen hcg hormoonin kasvu minulla ilmeisesti!!)
nyt toisessa ei vielä :D
eppuliini rv 7+4 :)
Mä tunsin esikoisen potkut ekoja kertoja muistaakseni rv 20 tienoilla ja toista odottaessa rv 18.
Lapsilla on ikäeroa 11kk jotenka oli potkut ja kaikki hyvin muistissa niin osasin jo odottaa liikkeitä aikaisin.
Kyllä on siis varmasti mahdollista tuntea jo rv 17 varsinkin kun on neljäs raskaus kyseessä niin kyllähän sen tietää että tuo on potku eikä suoliston jylinää. =)
Saa nähä koska nyt ekat liikkeet tuntee, mutta sinne on vielä pitkä matka.
Tsirppana kera lasten 2v ja 3v ja rv 4+3