Onko totta, että työttömien lainatkin maksetaan yhteiskunnan puolesta?
Jos on vaikkapa autolainaa, niin se maksetaan pois
Kommentit (29)
Ostin sähköauton EQ ässän velaksi, mutten kyennyt maksamaan. Onneksi KELA tuli apuun ja nyt on velaton sähkäri alla.
Onkohan tämmöisten aloitusten tekijät Kelassa, tai jossain muussa avustusjärjestössä töissä?
Toimeentulotukea ei saa, jos maksaa lainoja tai luottoja.
Sitä vastoin rikkaat voivat vähentää verotuksessa sijoitusten kuluja sekä tehdä sijoitustuotoista ansiotulovähennyksen.
Yksityiset yritykset eivät enää pidä toimistoja, vaan työntekijät ovat etätöissä ja maksavat kulut, ja voivat vähentää ne verotuksessa: yritykset siis siirtävät näin omat kulunsa veronmaksajien maksettavaksi.
Työttömyyshullu jaksaa jankuttaa. Lopeta itsesi.
Lainat maksetaan ja lehmätkin lentää 0/5
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole ulosotosta mitään kuullut?
Jos työttömällä on autolaina, jota hän ei pysty maksamaan pois, tulee ulosottomies ja vie auton pois.
Tietoa ei voi ulosmitata, joten opintolainassa on valtiontakaus. Minä kyllä maksoin työttömänä opintolainani pois.
Ja työttömillehän ei lainaa lähtökohtaisesti myönnetä.
No riippuu mihin aikaan olit työttömänä ja olitko ansiosidonnaisella. Ei nykyään työttömien ole pakko paljoa maksaa opintolainaa, ei pankille eikä Kelalle. Noi on ihan neuvottelujen tuloksesta riippuvia. Työttömällä saattaa olla vapautuksiakin lainanmaksusta. Just tää tekee opintolainasta oikeasti reilun, että se joustaa taloustilanteen mukaan aika paljon.
Tottakai kaikki lainat maksetaan eihän työtön sillon edes itse pysty omaa lainaansa lyhentämään, sossu rahoista kun ei paljoo ylimääräistä maksella. Siksi se on tärkeätä että yhteiskunta maksaa työttömien lainat, olen kuullut huhuja että työttömien ei edes tarvitsisi pyyhkiä hanuriaan wc istunnolla kun siihenkin on joku sossu tantta palkattu.
Eikä siitä velasta pääse noin eroon.