Ostavatko ihmiset uusia vaatteita uudelleen myynnin takia??
Otsikko ehkä huonosti sanottu. Mutta ostavatko ihmiset vaatteita vain että " laitan ne huuto.nettiin myyntii" eikä niillä ole edes tarvetta itselleen/lapsille? Anteeksi kun heti tänne tulen tästä kirjoittamaan! mutta mua ainakin mietitytti seistä jesper juniorin jonossa kun joku asiakas ostin vinopinon tyttöjen ja poikien reima asusteita yli 900eurolla. Ei ainakaan omaan käyttöön (kai?) kun kaikki olivat samaa väriä. En ole mustis enkä muutenkaan silmällä pidä muiden juttuja että tänne tulisin niistä kirjoittelemaan, mutta mulla tuli vaan eka kertaa jotenkin heti mieleen huuto.net :D
Kommentit (33)
Näin kesäalen aikaan löytyy samalta huutismyyjältä merkkituotteita uusina vaikka kuinka paljon. Tsekkaan aina myyjän muut myynnissä olevat tuotteet ja aikaisemmat kaupat ja jätän huutamatta jos paljastuu trokariksi. Jotkut tuo myytävää jopa ulkomailta ?!? Saahan niitä uusia tuotteita netistä laillisestikin halvalla, kun seuraa verkkokauppojen alennusmyyntejä.
ja todella hyväkuntoiset käytetyt / merkkivaatteet. Ostelen omien lasten lisäksi paljon maalla asuville siskon ja veljen lapsille ja jos ei jostain syystä ole sopivia, myyn huutiksessa. Joskus hinta nousee yli sen mitä itse maksanut, joskus päinvastoin. Ehkä jotain hämää uudet kohteeni, mutta se on kanava, jonka kautta saa varmimmin edes vähän omiansa pois.
Trokareitakin on liikkeellä ja sitten esim. pari tuttua, jotka tilaisuuden tullen tekevät vähän rahaa huutiksessa. Yksi osti kirpparilta tuplarattaat/yhdistelmät hintaan 150e ja myi huutiksessa saaden muistaakseni 500e, joka mielestäni oli kyllä jo aika räikeetä...
Itse en koe ongelmaksi muutaman euron " voittoja" , meneehän shoppailessa tavaroiden löytämiseen aikansa, bensaa/bussiliput, kahvi/ruokarahat jne., mutta voi kyllä sanoa, että huutis on harrastus, jossa itse ainakin olen myynneissä tappiollisella puolella...
että aiemmin myin vauvan palstalla, mutta sitä kautta kauppa ei enää käy. Liekö syy muutamien huijareiden vai missä... Sekin on ongelma vauvan sivuilla, että jotain ilmoituksia nostetaan monta kertaa päivässä eli muut ilmoitukset hukkuvat sinne joukkoon... no meni vähän aiheen ohi :)
Niin kuin joku edellä sanoikin, Huudossa on helppo päästä eroon todella hyväkuntoisista kalliimmista tavaroista ja niistä ei-niin-mieleisistä ostoksista. Mielestäni tavaran kierrättäminen on tärkeää, en halua opettaa lapsia siihen, että tylsät tai pienet mutta ehjät lelun ja vaatteet laitetaan sekajätteeseen. Kaikkein kalleimpia ei myöskään aina halua tai voi lahjoittaa sukulaisille, vaan haluaa osan omista rahoistaan pois.
Netin tavalliset ilmoituspalstat ovat liian työläitä, ostajille pitää ehtiä laittaa lisää kuvia yms. erillisenä s-postina monta kertaa. Huuto on paljon tehokkaampi tapa. Lisäksi ns. ohareita tulee vähemmän, netin myyntipalstoilla on melko yleistä että tavara jää kuitenkin noutamatta. Tavalliselle kirppikselle ei kannata viedä yli 30 e:n tavaroita, tyyliin lähes uutta Ticketin takkia, sieltä etsitään ihan eri hintaluokan tavaraa ja varkausriskikin on aina olemassa.
Jos joku joskus Huudossa saa hieman voittoakin jostain kohteesta, niin eikös se ole sitä itsensä auttamista (esim. pienituloinen opiskelija tai hoitovapaalla oleva) ja positiivista yrittämishenkeä? Lisäksi Huudon rakenne on sellainen, että halutessaan voi vältellä näitä myyjiä.
Minusta vain suoranainen huijaaminen on häiritsevää (sekundalaatu yms), mutta pieni voitontavoittelu lienee aika normaalia käytöstä, jos myytävä tuote on haluttu ostajien keskuudessa?
sekä uutta että käytettyä. Pääosin kuitenkin käytettyä. Mutta nytkin kaapissa roikkuu muutama uusi toppavaate, mitkä ovat osoittautuneet ns. hutiostoksiksi. Ja kirppareilla en ole koskaan vaatteita myynyt, joten huutis on juuri hyvä paikka päästä niistä eroon ja saada edes osa omista takaisin.
Ja eiköhän se ole ihan luonnollista, että jokainen toivoo saavansa myymistänsä tuotteista kivan hinnan, voitto on jo bonusta. Ja jos joku haluaa maksaa, niin mikäs siinä, eihän se myyjän " vika" ole.
Trokareista en itsekään pidä, mutta osa uusien tavaroiden ja vaatteiden myyjistä on kyllä varmasti näitä hutiostoksien myyjiä.
Joku ketjussa kummasteli montaa samankokoista/melkein samankokoista pukua Reiman tehtaanmyymälästä ostaneesta perheestä. Olisinpa itse voinut olla samanlainen tässä vähän aikaa sitten, ja syynä se, että tuttavapiirissä on on niin samanikäisiä lapsia: ensimmäisen kierroksen lapset noin 2-3v, toisen kierroksen 0-9kk. Äitini asustelee tehtaanmyymälän suunnalla, ja hän löysi minun lapselleni beigenä tuon babytec haalarin 20 eur, koko 68 cm. Kun kaverini, joilla siis samanikäisiä/lähes samanikäisiä vauvoja kuulivat tuosta ostoksesta, he vannottivat minua käymään myymälässä nyt käydessäni kotipuolessa. Kävinkin, mutta myymälään asti en koskaan ehtinyt. Jos olisin ehtinyt (ja jos siellä nyt noita pukuja enään näin paljon myöhemmin olisi ollutkaan), olisi minullakin siis ollut ostoslistalla viisi samankokoista pukua! Näille kakkoskierroksen lapsille kun tulee ostettua paremmin sadetta pitävää pukua näin pienellekin, kun esikoisen vuoksi ulkoillaan enemmän kuin mitä esikoisen vauva-aikaan. Esikoiselle oli siis vain fleecehaalari tms rattaissa.
Mutta siis, usean puvun ostajat saattavat myös ostaa puvut omalle kaveriporukalleen, en usko, että me olemme poikkeus tässä suhteessa, että kaveripiirissä on tosi samanikäisiä lapsia. Ja tuollainen hinta todellakin houkuttelee! Olen jostain tosi hyvästä löydöstä myös soittanut jollekin kaverille, ja ostanut hänellekin. Tai joskus ostanut vain riskillä, ajatuksena, että jos kaverit eivät halua lunastaa, niin ainahan voi laittaa huuto.nettiin;) Mutta siis harvoin menee mitään tuollaista uutta myyntiin, mutta joskus toki. Myös kakkosen synnyttyä meni myyntiin muutama uusi vauvavaate, kun olin ollut jossain vaiheessa varma, että tyttö tulee. Poika kuitenkin tuli, samoin tuntuu kaveripiiriin tulevan vain poikia!
Itse minua ei haittaa ostaa myös ns trokarilta, tai sitten ostaa uutta joltakin myyjältä, jolla ostos on ollut huti, mutta sattuu olemaan juuri sellainen, jota olen itse etsimässä. Onhan joku muu ehtinyt tehdä löydön puolestani;) Itsehän määritän hinnan, mitä olen valmis maksamaan, trokarille tai kelle vain. Eli ei tarvii harmitella edes sitä, että joku käärii liian hyviä voittoja;) on tuossa sen verran kova homma tuossa huuto.netissäkin kuvaamisineen ja postituksineen, että eipä se euro-pari nyt sitten voittoa kovin paha ole. itsellä on tavoitteena minimoida tappio, eli hutiostosta laitan lähdöksi vähän alle se ostohinta, jolla tuotteen sain.
t.Meku
tiedän tyyppejä jotka ostaa alennuksesta ja sit huutikseen isolla hinnalla. Sit ne maksaa joilla ei oo liikkeitä lähellä. Tääl paikallinen esprit liike myy joskus vaatteita ihan muutamalla eurolla niin kyl siitä aika hyvät voitot tulee jos netissä.
Meilläkin " kaveririnki" 4 perhettä =9 lasta välillä 3 -10 v......
lisäksi itsellämme 2 kummilasta tuosta " poppoosta" ja 2 sukulaisista.....
joten kyllä olen minäkin yhden kerran Reimalla Kankaanpäässä käynyt 2 v sitten ostanut ALESTA melkein kaksi kassia vanhoja kunnon Peuhari talvikintaita ja sormikkaita......oli silloin 5 e pari talvikintaat ja sormikkaat, koko poppoolle tuli kintaita 1-2 pr /lapsi ja sormikkaita 1-3 pr lapsi ja mukana oli kaveri joka vielä kaverilleen soitteli ja 4 paria osti kans.....
Kännykät pirisi ahkeraan kun selvitin kokonumerot ym.....
Ja me muutenkin soitellaan jos ales tulee sopivaa vastaan joka vois olla jollekkin meidän poppoosta.....
Viimeviikonloppuna juuri ostin 40 prossan alesta 2 Reimatec takkia, yhdet Reimatec housut ja 2 Reiman Casual takkia ja pipot noihin casualeihin ja poikien Reimatec takkiin....
Itsellä ei kyllä riittäisi aika ja mielenkiinto moiseen. Meillä tulee ostamani vaatteet kyllä ihan käyttöön, ja joskus hutiostokset menevät uutena Huutiksessa myyntiin. Mutta harvemmin niiden kanssa mitään voittoa tehdään.
Sen verran myönnän ajattelevani tytölle ostamieni vaatteiden jälleenmyyntiarvoa, että jos on kaksi TÄYSIN yhtä ihanaa paitaa ja ne maksavat samanverran, ostan sen jonka tiedän menevän paremmin kaupaksi käytettynä. Mutta mitään ei-mieluisaa en osta, vaikka millain jälleenmyyntiarvo olisi. Omaa lastanhan siinä ollaan pukemassa, ei bisnestä tekemässä.
mutta minulla ei ainakaan rahat riittäisi sellaiseen. Tosin nyt täytyy varmaan laittaa poikien välikausihaalari myyntiin uutena, kun ostin viime syksynyä koko 74cm ensi syksyksi ja nyt poika 2 kk ja 62cm. Joten näyttää siltä että ei toivetakaan mahtua ensi syksynä. Mikä koko minun nyt kannattaisi ostaa syksyksi 80 vai 86cm?
Poika siis kasvaa ihan yläkäyrillä.
Aina kun jossain J&J:ssä tai muualla ovat olleet Reimatecin hatut poistomyynnissä esim. 10 eurolla, niitä ilmestyy huutikseen iso läjä 15 eurolla myyntiin. Ihan selvä juttu. Joillain myyjillä on isoja määriä uusia vaatteita myynnissä, niin paljon ei hutiostoksia tee kukaan.
Marela:
mutta minulla ei ainakaan rahat riittäisi sellaiseen. Tosin nyt täytyy varmaan laittaa poikien välikausihaalari myyntiin uutena, kun ostin viime syksynyä koko 74cm ensi syksyksi ja nyt poika 2 kk ja 62cm. Joten näyttää siltä että ei toivetakaan mahtua ensi syksynä. Mikä koko minun nyt kannattaisi ostaa syksyksi 80 vai 86cm?
Poika siis kasvaa ihan yläkäyrillä.
ei kannata myydä, syksyllä on teille sopiva. 80cm on reilu 1 vuotiaan koko.
Meillä oli tyttö kanssa 2kk neuvolassa 62cm, ja viimeksi 6kk neuvolassa 70cm. Olettaisin, että meillä ensi syksynä Reimatecilta sopiva vk-haalari on 80cm. Joten tällä logiikalla uskoisin teille tuon 74cm olevan sopiva, koothan ovat reiluja.
huuto.netissä on juuri tälläisiä myyjiä.
Itse käyn Kankaanpään Reima´-Tutan tehtaanmyymälässä välillä kun suht lähellä asun ja tosiaan ostamassa vaan lapsilleni(joskus kaverinkin tytölle)niin esim.tyhjennysmyynti päivillä kun myyvät ReimaTeccejä esim.30E tai 50E niin olen huomannut aina jonkun ostavan täyden kärryn niitä.
ReimaTec kenkiä myivät pois tietyt koot 10E niin jopa ilmestyi huuto.nettiin niitä paljon myyntiin paljon isommalla hinnalla.
Itse olen jonkun kerran myynyt uutta huutiksessa mutta silloin on käynyt niin että olen ostanut väärän koon eikä olekaan mahtunut esim.seur.talvena tai on ollut jo turhan jämpti tai olen yksinkertaisesti unohtanut jonkun varston perukoille ja pieni kun sen löydän.Ja jos sit vaan on jäänyt pitämättä kun on ollut kaksin kappalein jotain.
ymmärrän tuon että myydään jos ei koko olekkaan sopiva tai muuten ei miellytäkkään, koska monesti mieli saattaa muuttua parin päivän päästä :) ja aina noissa esim. ale ostoksissa ei ole palautusoikeutta. Tietysti sen voi sitten myydä ettei jää kaappiin lojumaan jos joku muu tarviikin. Mutta ihmetyttää kaupan " tyhjentäminen" huuto.netin takia. Itsellä ei tulis mieleenkään. Ihailen noita Jonathaneja ja reiman ulkovaatteita.. ovat kauniin värisiä ja ne varmaan menee käytettynäkin vielä myyntiin seuraavalle käyttäjälle. Monesti kun huuto.nettiä käy läpi niin tuntuu ettei aina monet ota huomioon sitä että esim. JJ:ssa on nyt ale! sieltä saa uuden samalla hinnalla mikä on huuto.netissä myynnissä. Ja monet muutkit tavarat kuin vain vaatteet.
Mutta tarvii varmaan ostaa nyt keväällä kuitenkin varalta jo 80 tai 86 cm haalari, kun eihän niitä sitten syksyllä saa, jos ei mahdukaan. Jotenkin vaan tuntuu että nyt kun poika on 2,5 kk niin suurin osa käytössä olevista vaatteista on kokoa 68 cm, muutamat kokoa 62 tai 74. Yhtään muuta Reimatec vaatetta meillä ei ole, että voisi siihen verrata.
reilua mitoitusta ovat. Meillä mahtui 60cm reimatec puolivuotiaaksi asti vaikka muut vaatteet oli paljon isompia. (ostin tuulen takia en konttaamisen takia näin pienelle) meillä mahtui vielä 1-vuotiaana 74cm puku, eikä oltu ihan pienimpiä...
Pojalla 1,5 vuotiaana 86cm haalari ja on normaalin ja isokokoisen välimaastosta.
Kasvu tasaantuu yleensä tuossa puolivuotiaana. Meillä kanssa pojalla oli 2kk 68cm vaatteet, mutta 74-80cm käytettiinkin sitten puolisen vuotta :). Nyt ikää 1v1kk ja käytössä 80-86cm. Talvihaalarit ovat 74cm ja 86cm, toinen Remu ja toinen Reima (eli koot haalareidenkin välillä vaihtelee).
Kieltämättä tuli tunne että jälleenmyyntiin menee, kun yksi perhe ostaa 8 kpl samanväristä ja lähes samankokoista haalaria.. Asioidessani Reiman tehtaanmyymälässä elokuun alussa, siellä myytiin Minitec-haalareita hintaan 20e kpl, tuolloin jäljellä kokoja 62-68-74cm. Kassajonossa edelläni ollut nuori perhe osti vaaleanturkooseja haalareita 7-8kpl. Mutta jokainen taaplaa tyylillään, jäinpähän vain ihmettelemään ihmisten harrastuksia.