Pidättekö ilmalämpöpumpussa pelkkää kosteudenpoistoa päällä kesäisin?
Kommentit (16)
Olen alkanut joo pitää lähes pelkästään kosteudenpoistoa. Tänäänkin olen tuskaillut etätöissä että olenko tulossa kipeäksi, kun on miim tosi tuskainen olo, posket kuumottaa ja tuntuu ettei saa happea. Sisälämpötila silti vaan 21 ja risat. Ja äsken tajusin että mies on säätänyt ilp:n viilennykselle 🙄
Napsaisin kosteudenpoistolle ja kappas, huono olo katosi vartissa.
Turhaa sähkönkulutusta meille. Käytetään ainoastaan talvella lämmittämiseen.
Jäähdytän pari astetta ulkolämpötilaa alemmas kovilla helteillä.
Riippuu kelistä. Ensimmäinen kesä nyt ilp kanssa (viilentävä malli vain, koska taloyhtiössä on kaukolämpö) ja voin sanoa että on ollut ihan paras ostos aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa sähkönkulutusta meille. Käytetään ainoastaan talvella lämmittämiseen.
Eipä tuo paljoa sähköä vie kun osaa käyttää
Pois päältä kesällä. Nyt 18 sisällä
Kosteuden poistolla lähes koko ajan.
Meillä ILP säädetty 20 C lämpötilaan.
+19 säädetty ja puhallus voimakkuus tasolla 3.
Kuivatus ja jäähdytys on muuten sama toiminto, mutta kuivatus yrittää pitää kennon mahdollisimman kylmänä ilman puhallusta. Sähköä kuluu vähän enemmän kun kompressori käy maksimiaikoja.
Kesäkuun jäähdytys maksoi kiinteällä 9 sentin hinnalla rintamamiestalossa kokonaista kuusi euroa siirtoineen.
En pidä, meillä pumppu poistaa kosteutta muutenkin ja nytkin kosteus sisällä 39%.
Kylmällä, mulle on se ja sama maksaako se jotain vai ei. Tykkään sellaisesta about 18 asteesta sisällä.
Pidän. Siitä tulee just sopiva lämpötila, ja nihkeys on poissa. Ainoastaan superhellepäivinä saatan käyttää viilennysasetuksia.