Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikko tulos työntekijöistä vai työpaikkojen väheneminen?

Vierailija
15.07.2024 |

Iltalehti uutisoi ja jatkaa taas työttömien polkemista: eihän työntekijöiden määrä voi kasvaa, jos ei ole töitä tai ei oteta töihin!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo vihaa, ei mitään uutta.

Vierailija
2/5 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikommassa asemassa olevia on helppo polkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittää ratkaista työttömyysongelmaa. Kuritaan työttömiä, kun eivät voi puolustautua ja MENNÄ vain töihin. Lasku tulee olemaan iso, siinä ei työttömyyspäivärahat paljon paina!

Vierailija
4/5 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain rakennusalan töitä jossa purkaminen pääosassa niin sanoivat ettei työ sopisi minulle. Sanoin että olen purkanut vaikka mitä ja purin yhden seurakunnan omakotitalonkin  mutta silti en kelvannut töihin. No minä olen mielelläni työtön. Ei tarvii tehdä mitään ja kalastelen usein ja olen mökillä.

Vierailija
5/5 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan näkökulmasta työttömien aseman heikentäminen on aina positiivinen asia, koska se tekee niistä joilla vielä on töitä paljon nöyrempiä. Aina vain parempi, jos mediakin löytää kivasti aina jonkun niistä pieneen vähemmistöön kuuluvista "ideologisesti työttömistä", kun hallitus pohtii  lisää leikkauksia työttömyysturvaan.

Samoin velkainen työntekijä on ilo työnantajalle, sillä työpaikan menetys iskee kovemmin velkaiseen kuin velattomaan. Tämä on yksi  syy monien joukossa nuorien työntekijöiden suosimiseen: Kun on maksettavana opintolaina ja asuntolaina, niin eipä tule turhaan valitettua työpaikan epäkohdista tai vaadittua mitään oikeuksia tai palkankorotuksia. 

Täystyöllisyys olisi työntekijän hyväksikäytöstä tykkäävälle työnantajalle painajainen, silloin ei tarvitsisi työttömyyden pelossa työntekijän suostua ihan mihin vain.

Niiden joilla on nyt töitä, tulisi tajuta tämä kuvio. Heitä innostetaan halveksimaan työttömiä, koska tämä työttömien syrjiminen ja halveksinta saa ihmiset nöyriksi ja tottelevaisiksi kun haluavat pitää työpaikkansa.

(Itse sain juuri uuden pätkän töitä, eli kirjoitan tätä juuri työllistyneen näkökulmasta. Tällä viikolla pitaisi alkaa työt.)