Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei läheisyyttä

Vierailija
16.03.2023 |

Olen vajaa 40v mies, kolmen lapsen isä, vaimo vuoden nuorempi.
Olemme tunteneet vaimoni kanssa parikymmentä vuotta. Aluksi läheisyyttä oli tietenkin. Jossain vaiheessa muutaman vuoden jälkeen läheisyys alkoi vähentyä. Tyhmänä nuorena en osannut "hoitaa" parisuhdetta oikein vaan läheisyys johti aina seksiin. Minä tietysti nautin vaimo, silloinen tyttöystävä ei ilmeisestikään näin olen ainakin puheista ymmärtänyt.

Siinä alussa oli vaimon puolelta kaikenlaista muuta "säätöä". Ilmeisesti ei suoranaista pettämistä kuitenkaan, tai mikä nyt pettämiseksi lasketaan. Vaimoni on jälkeenpäin selittänyt asiaa vaikealla anoppi ja appiukko suhteella. Myönnän tämän, vanhempani eivät varmasti ole olleet helpoimpia noin 15v sitten, jos eivät ole nytkään.

Aika kuitenkin kului ja "olimme vain". Läheisyys väheni niinkuin alussa kerroin niin vaimoni mukaan siitä syystä, että annoin läheisyyttä vain kun halusin seksi. Ehkä suurin virheeni koko elämässä. Sitten esikoinen ilmoitti tulostaan 2011. En oikeastaan paljoa ollut ajatellut koko perheen perustamista kun vain muutamia vuosia aikaisemmin olin miettinyt jopa eroa. Tämän jälkeen vielä tullut pari lasta lisää, nuorimmaisen ollessa eskarissa. Ruuhkavuosia on siis eletty viimeinen reilu 10v.

Läheisyys on vain vähentynyt kokoajan. Vauva arjessa asian ymmärsin kun vaimo selitti et kyl se sit tästä kun kukaan ei ole tississä roikkumassa. Nooh vauva arki on jo kaukana takanapäin ja läheisyys on vain edelleen vähentynyt. Enää ei harmita edes se ettei ole seksiä vaan kun kaikki muukin läheisyys on hävinnyt. Viimeksi tänään kävin ruokatunnilla kotona ja hivelin vaimon reittä niin tuli vastaukseksi äkäinen tiuskasu et kutittaa et mitä siinä hierot. Lähdin sit vähin äänin takaisin töihin.

Niinkuin aiemmin mainitsin niin alkuunsa olin hölmö ja annoin liiaksi seksin viedä. Olen selittänyt nyt viimeisinä vuosina, että olin hölmö ja olen tapojani korjannut, mutta tuntuu, että vaimo etääntyy vain entisestään. Tästä on puhuttu useasti, aina riidan säestämänä ja hetkeksi tilanne aina korjaatuun, kunnes palaa naksauksen synkemmäksi.

Nyt olen miettinytkin viimeisen vuoden ihan vakavissani et otanko eron ja särjen kenties ainakin lapsien perheidyllin. Yhteinen yritystoiminta menee varmaan sen sileän tien ja molemmilta toimeentulo, mut kun meillä ei ole kuin tämä yksi elämä elettävänä niin ahdistaa..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä paremmaksi muutu, itse olen odottanut muutosta nyt 10 vuotta ja viimeiset kaksi kokonaan ilman mitään läheisyyttä. Ero tulee, se on varma.

Vierailija
2/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä mäkin olen miettinyt et mahtaako tää tästä paremmaksi muuttua...

Vaimo selitti kun oli lapset pieniä et kyl se siitä sitten No nuorin on eskarissa et autokoulussako sen pitää olla et ei enää "häiritse" parisuhdetta.

Tällä naamalla ja kropalla nyt ei varmaan toista parisuhdetta saa mut olisi ainakin vapaa yrittämään.

Ärsyttää vaan kun muuten menee hyvin. Ei juuri riidellä rahasta, lapsien asioista tai yhtään mistään muusta kuin läheisyyden puutteesta. Ollaan kuin hyvät kaverit ilman intohimoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä paremmaksi muutu, itse olen odottanut muutosta nyt 10 vuotta ja viimeiset kaksi kokonaan ilman mitään läheisyyttä. Ero tulee, se on varma.

Olet sitten kuitenkin jatkanut. Miksi?

Vierailija
4/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä surullista luettavaa.

Kaikki tehdään elämässä muka oikein, sääntöjen ja normien mukaan, kristillisesti ja sitten lopulta löydätte itsenne valittamasta kun alkulähde kuivuu. Himosta ja kiimasta mistä kaikki alkoi

Vierailija
5/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että iskät syö silmillään vapaata, nuorta naista.

Vierailija
6/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että iskät syö

silmillään vapaata, nuorta naista.

No kyl siinä äkkiä tulee mieleen katsella muita jos oma eukko pihtaa

Vierailija
7/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehdään elämässä muka oikein, sääntöjen ja normien mukaan, kristillisesti ja sitten lopulta löydätte itsenne valittamasta kun alkulähde kuivuu. Himosta ja kiimasta mistä kaikki alkoi

Pointtisi oli?

Vierailija
8/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että iskät syö

Vasektomiaan vaan niin ei tule salarakkaan kanssa vahinkoa.

Vierailija
9/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtisi oli?

Oletpa tyhmä! Mitäpä tyhmälle alkaa selittämään elämää kun et tajua sitä edes oikein elää

Vierailija
10/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että iskät syö

Entäpä silloin, roolit on toisin päin? Mies sanoo vaimolle, että on sitä läheisyyttä taas sitten, kun lapset on isompia. Kuopuskin jo täysi-ikäinen, läheisyyttä vain ei ole tarjolla; ei auta viettely, ei pyytäminen, ei kiukuttelu, eikä vihjailu. Miestä vaan ei kiinnosta

Vierailija
11/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että iskät syö

Entäpä silloin, roolit on toisin päin? Mies sanoo vaimolle, että on sitä läheisyyttä taas sitten, kun lapset on isompia. Kuopuskin jo täysi-ikäinen, läheisyyttä vain ei ole tarjolla; ei auta viettely, ei pyytäminen, ei kiukuttelu, eikä vihjailu. Miestä vaan ei kiinnosta

Empä osaa sanoa. Vaikka oma vaimo on raskauksien myötä muuttunut niin rakastan häntä silti ihan samalla lailla kuin sitä vajaa 20 tyttöä..

Vierailija
12/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vajaa niin ei sitä kannata heti eka lauseessa toitottaa.

Vierailija
13/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin tossun alla. Olet nauttinut seksistä ja pidät sitä virheenä. Luuletko todella, että läheisyys on loppunut, koska läheisyys johti aikoinaan aina seksiin? Voin kuule kertoa, että tilanne olisi täysin sama vaikka seksiä olisi ollut vaikka vain puolet. Monet naiset vaan kyllästyvät helposti kaikkeen. Naisesi kun sai haluamansa, eli lapset, niin läheisyys tai seksi ei sinun kanssasi enää kiinnosta.

Vierailija
14/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin tossun alla. Olet nauttinut seksistä ja pidät sitä virheenä. Luuletko todella, että läheisyys on loppunut, koska läheisyys johti aikoinaan aina seksiin? Voin kuule kertoa, että tilanne olisi täysin sama vaikka seksiä olisi ollut vaikka vain puolet. Monet naiset vaan kyllästyvät helposti kaikkeen. Naisesi kun sai haluamansa, eli lapset, niin läheisyys tai seksi ei sinun kanssasi enää kiinnosta.

sitä mäkin sulattelen ja yritän kysyä miten tilanne korjataan. Vaimo pysyy hiljaa. En saa hänestä irti mitään. Vasta kun syytin häntä pettämisestä silloin hän sai korvansa auki. Ap tarina menee vähän kuin mulla, pitkä tarina mutta vaikka ja vuosien myötä menee vaan huonommaksi. Se on yllättänyt eniten, että vaimo ei ole yrittänytkään korjata parisuhdetta vaan yrittänyt löytää paremman ulkopuolelta. Olivat vielä ystäviensä kanssa jutelleet ja neuvonet etsimään muualta. Uskomatonta, että omille miehille ei anneta mahdollisuuksia

Vaimoni sulki korvansa ja silmänsä, ei halunnut kuulla mitään kehuja minulta. Puran tätä parisuhdetta kirjoittamalla kaikki tapahtumat aikajanalle ymmärtääkseni mitä tässä on tapahtunut. 

Niin vaimo selvästi kyllästyi minuun. Sitten nyt kun yritän kysyä mitä kaipaa tai haluaa niin turvallista ja tavallista elämää. Täh, sitä mä tarjosin, mutta siihen rouva kyllästyi.

Vierailija
15/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mies oikeasti kirjottaa täälle sivustolle jos on vaimo ja lapset?  Koko asiasta joku heitää läppää.Ei voi olla totta? Jos on tollasta miestä en huoliskaan, heittäisin pihalle heti.

Vierailija
16/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitä mäkin sulattelen ja yritän kysyä miten tilanne korjataan. Vaimo pysyy hiljaa. En saa hänestä irti mitään. Vasta kun syytin häntä pettämisestä silloin hän sai korvansa auki. Ap tarina menee vähän kuin mulla, pitkä tarina mutta vaikka ja vuosien myötä menee vaan huonommaksi. Se on yllättänyt eniten, että vaimo ei ole yrittänytkään korjata parisuhdetta vaan yrittänyt löytää paremman ulkopuolelta. Olivat vielä ystäviensä kanssa jutelleet ja neuvonet etsimään muualta. Uskomatonta, että omille miehille ei anneta mahdollisuuksia

Vaimoni sulki korvansa ja silmänsä, ei halunnut kuulla mitään kehuja minulta. Puran tätä parisuhdetta kirjoittamalla kaikki tapahtumat aikajanalle ymmärtääkseni mitä tässä on tapahtunut. 

Niin vaimo selvästi kyllästyi minuun. Sitten nyt kun yritän kysyä mitä kaipaa tai haluaa niin turvallista ja tavallista elämää. Täh, sitä mä tarjosin, mutta siihen rouva kyllästyi.

"Olivat vielä ystäviensä kanssa jutelleet ja neuvoneet etsimään muualta".

Vaimosi ystävät ovat palstamammojen tasoa.

Vierailija
17/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös samassa tilanteessa noin 8 vuotta sitten huomasin eron väistämättä tulevan.

Yritin aivan samalla tavalla sinnikkäästi selvitellä asioita samoilla tuloksilla.

Kun huomasin ettei mikään auta niin aloin myös pitämään omia puoliani paremmin kuin koskaan ennen hyvin asiallisesti tietenkin.

Eräänä kertana kun en taaskaan suostunut hänen tahtoon niin hän toikaisi että arvasi minun muuttuvan tälläiseksi veemäiseksi johon annoin syyksi juurikin hänen kylmän ja inhottavan käytöksen en tee yhteistyötä sellaisen kanssa joka kohtelee itseäni noin. Tämän jälkeen hänen käytös muuttui taas koko ajan asiallisempaan suuntaan ja lopulta emme eronneetkaan, itse asiassa meillä meni sen jälkeen paremmin kuin koskaan.

No nyt on taas kipinä hieman himmennyt ,mutta uskon asian taas menevän ajan kanssa ohi kunhan en tee samoja virheitä kuin ennen :)

Välillä tuntuu että jos teet kaiken niinkuin halutaan olet tylsä, joten koita muuttaa jotain rutiineissa, älä tee asioita liian helposti toisen eduksi ilman että saat siitä itse mitään takaisin.

Vierailija
18/19 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä paremmaksi muutu, itse olen odottanut muutosta nyt 10 vuotta ja viimeiset kaksi kokonaan ilman mitään läheisyyttä. Ero eroosio, se on varma.

Olet sitten kuitenkin jatkanut.

Vierailija
19/19 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeongelmiin tarvitaan aina kaksi. Joten ei kannata miettiä vain omia virheitäsi.

Suhteen ydin on hyväntahtoisuus. Toivotko vaimollesi aidosti hyvää vaikka et itse hyötyisi siitä? Koetko että vaimosi toivoo sinulle?

Jos nämä toimivat on toivoa löytää arvostus ja sen osoittaminen läheisyydellä. Tässä en nyt puhu seksistä. Siinä on kyse haluaako molemmat.