Millaisella kahvinkeittimellä keität kahvia? Tuntuu että joka taloudessa on moccamaster. Onko sinullakin vai keitätkö jollain muulla?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster on kuulemani mukaan ainoa suodatinkahvinkeitin jolla saa tarpeeksi kuumaa kahvia. Omasta mielestä parasta kahvi on termospullosta metsässä työntäyteisen aamupäivän jälkeen juotuna. Pannukahvia nuotiolla on kokeiltu mutta ei se mielestäni ole sen kaiken vaivan väärti.
https://riemurasia.fi/video/Jos-kahvimainos-olisi-realistinen/229850
Nyt tuli asiaa. Termospullokahvi on hyvää niin metsässä kuin pajan taukohuoneessakin. Ei ole liian kuumaa, ja on hyvin "vetäytynyttä".
Kotona on Moccamaster ja mökillä perkolaattori.
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster on aika pasga hintaansa nähden. Et pysty mitenkään säätämään uuttoaikaa etkä lämpötilaa. Ja kun kahviharrastajana tiedän, että jokainen kahvilaatu vaatii omanlaisensa säädöt niin on selvää, että moccamaster voi tehdä hyvää kahvia vain silloin kun sattumalta osuu ostoskoriin juuri oikeanlaiset pavut.
Itse käytän mielummin pressipannua tai espressokeitintä kahvinvalmistukseen.
Sen takia tykästytään juurikin siihen tiettyyn joka siihen moccikseen sopii ja päästään helpolla ;)
En juo kahvia. Vieraita varten Philipsin keitin
Moccamaster on helppo ja kun joka paikassa on samanlaisia niin osaa käyttää
Mulla on tämä ihan perus
https://toimistotarvike.fi/fi/teen-ja-kahvinkeittimet/16611-kahvinkeiti…
Tykkään sen aromitoiminnosta. Vanha hajosi koronasulun aikana. Cittarin verkkokaupasta tuo löytyi ja se tuotiin seuraavana päivänä kotiovelle.
Tähän keittimeen sopii aamukahviksi loistavasti Norquistin norsukahvi
https://www.arvidnordquist.fi/kahvi/valikoima/wanyama/
Kahvia olen juonut 40 vuotta ja ihan liian pitkään join kotimaisia vaaleapaahtoisia kahveja, joista ei tullut kuin vatsaväänteitä ajan myötä.
Philips Cafe Gourmet, jossa lasikuvun sisällä vesi kiehuu oikein kunnolla ja vasta sitten keitin päästää veden suodattimen läpi. Hyvää kahvia tulee.
Meillä on 10 vuotta vanha Moccamaster ja se toimii hyvin. Kannu on jouduttu uusimaan kerran. Minun makuaisti ei ole yhtä hyvä kuin ammattimaistajilla, joten mitään ihmevempelettä ei tarvitse hankkia.
Melitan ikivanhalla suodatinsuppilolla ja siihen vedet vedenkeittimellä. Ei pinty pahat maut kun pesen joka käytön jälkeen ja saa tehtyä just sen verran kuin viittii. Ei toki sovi sukujuhliin.
Käytän prisman pienintä kahvinkeitintä. Samanlaisia kahvinkeittimiä saa tilattua ulkomailta. Maksaa vähän yli 20e. Paras kahvinkeitin koon puolesta. Ennen omistin sellanen jättikokoisen joka oli voittanut jonkun kahvinkone testin. Pieni kahvinkeitin on minulle paras.
Mä en edes juo kahvia, en minkäänlaista, ja silti minulla on Moccamaster. Ollut jo 28 vuotta, vain kannu on kertaalleen uusittu, muuten alkuperäinen.
Eipä ole vieraat valittanut kahvista.
Toki en tarjoa halvinta mitä kaupasta löytyy vaan laadukasta kahvia.
Keitän pannukahvia, jonka kaadan siivilän läpi termoskannuun.
Keitän ihan sellaisella ideale+ 0,5 l halpiskeittimellä. Hyvä yksinasujalle.
Nespressokone. Kun totuin kapselikeittimien kahvin laatuun, niin en ole enää pystynyt juomaan suodatinkeittimen kahvia. Se alkaa maistumaan tosi nopeasti seisoneelta. Kapselikoneen kahvi on tuoretta aina.
Kun muutettiin yhteen niin meillä oli kaksi kahvinkeitintä. Moccamaster ja joku opiskeluaikana ostettu parin kympin philips.
Tein sokkotestin eli keitin samoista pavuista kahvit molemmilla keittimillä, käyttäen samaa kahvin ja vedenmäärää.
Lopputulos oli että maussa ei ollut mitään eroa.
ja miten voisi ollakaan, suodatinkeitin on hyvin yksinkertainen laite. Se kuumentaa vettä joka nousee kiehuessaan putkea ylös ja valuu sieltä purujen päälle.
Yhtä hyvin voisi kiistellä siitä minkämerkkisellä lapiolla lapioitu lanta tuoksuu parhaimmalta. Oikeasti se lanta on siinä paljon oleellisempi lopputuloksen kannalta kuin lapio.
Musta Moccamaster, se paras versio.
Keitän kahvini jollain muutaman euron keittimellä, en edes sen nimeä tiedä :D Parhaat kahvit tulee nokipannulla.
En ymmärrä miksi kannattaa ostaa kallis kahvinkeitin kun keitin vain lämmittää veden ja se tiputtaa veden suodattimen läpi.
Kahvinmaku ei riipu keittimestä vaan puruista.
M33
Italiasta tilattu 600 euron Francis Francis -espressokeitin sekä Philipsin papumyllyllä varustettu suodatinkeitin.
Jura Z6. Juu, ei tule enää tavallista keitintä.