Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistin tukeminen

Vierailija
14.07.2024 |

Nuoruudenystäväni on alkoholisoitunut varhain.

Itse olen perheellinen yrittäjä.

Kaverini uhriutuu siitä, että en jaksa iltaisin vastailla hänen puheluihinsa, ne ovat yleensä toista tuntia kestäviä humalaisia monologeja.

Toinen juttu on se, että hän haluaa harrastaa asioita, jotka vaativat rahaa ja työtiloja.  Siis minun yritykseni toimitilat(ovat pihapiirissäni) olisivat mainiot tähän. Hän perustelee taitavasti, että hänen ei tarvitse juoda, kun hän voi harrastaa ko. asiaa.

No, kun viimeksi päästin hänet halliini projekteineen, hän saapui aina olutpussin kanssa, oli jatkuvasti vailla apua ja illalla vielä tarvitsi kyydin kotiin. Hänen viikon-parin projektinsa kesti toista vuotta, välillä hän oli kuukausia poissa. Jälkensä hän jätti siivoamatta.

Nyt, kun hän haluaisi aloittaa uuden projektin, kieltäydyin vedoten siihen, että en halua humalaista nurkkiini pyörimään. En halua pitkittynyttä  projektia nurkkiini. Nämä harrasteet eivät ystäväni juomista ole hillinneet. 

Nyt olen ilkeä ihminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistia ei voi tukea sallimalla

Vierailija
2/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistia ei voi tukea sallimalla

Sen olen huomannut. Raitistumiseen hänen tahtonsa ei riitä, on ollut kolmesti vieroitushoidossa ja jättänyt kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sinun on jätettävä tuo "ystävyys" (hän käyttää sinua hyväkseen).

Lupia ja neuvotteluja ei tarvita. Pyyhit hänet muististasi ja elämästäsi. Alkoholistia ei pidä tukea millään tavalla. Et vastaa etkä avaa. Omien rajojen pitäminen ei ole pahuutta, vaikka sillä nuo sekundat syyllistää. Älä kuuntele, hän se paska on, juoppo luuseri.

Vierailija
4/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki ensimmäisestä humalasta.

Vierailija
5/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lähti kuukausiksi? Oliko hoidossa tai jossain?

Aika ikävä tilanne. Alkoholismi on sairaus, joka pitäisi hoitaa, mutta jos ihminen ei ota apua vastaan niin ei siinä voi kukaan tehdä kyllä mitään. Ei kumppanit, kaverit eikä vanhemmat eikä muut. 

Onko siellä nyt hänen tavaroitaan edelleen? Maksaako säilytyksestä jotain? Toivottavasti saatte asian jotenkin sovittua.

Vierailija
6/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman terveyden ja hyvinvoinnin pilaa alkoholistia auttaessa. Toki harvoja poikkeuksia on. Jos henkilö ei itse halua lopettaa juomista, ei hän sitä lopeta millään konstilla. 

Pari vuotta tuhlasin ja olin lähellä polttaa itseni loppuun tuossa. Vuosia jo aikaa ja henkilö edelleen juo.

Vierailija
7/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävä tilanne. Alkoholismi on sairaus, joka pitäisi hoitaa, mutta jos ihminen ei ota apua vastaan niin ei siinä voi kukaan tehdä kyllä mitään. Ei kumppanit, kaverit eikä vanhemmat eikä muut. 

Onko siellä nyt hänen tavaroitaan edelleen? Maksaako säilytyksestä jotain? Toivottavasti saatte asian jotenkin sovittua.

Kotiinsa juomaan, juomaputken päätteeksi sairaalaan(on monisairas), sairaalasta kotiin juomaan, sitten taas vähäksi aikaa harrastelemaan, siinä sivussa tissuttelua, taas juomaan täysipäiväisesti.

Selittää kaikki ongelmansa sairauksillaan, keski-ikäiset alkkikset ovat yleensä monella tavalla sairaita.

Tavaroita on edelleen, mitään ei tietenkään maksa...

En olisi mitään rahaa vaillakaan, jos hommat menisivät sovitusti, saisi harrastella luonani.

Vierailija
8/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiinsa juomaan, juomaputken päätteeksi sairaalaan(on monisairas), sairaalasta kotiin juomaan, sitten taas vähäksi aikaa harrastelemaan, siinä sivussa tissuttelua, taas juomaan täysipäiväisesti.

Selittää kaikki ongelmansa sairauksillaan, keski-ikäiset alkkikset ovat yleensä monella tavalla sairaita.

Tavaroita on edelleen, mitään ei tietenkään maksa...

En olisi mitään rahaa vaillakaan, jos hommat menisivät sovitusti, saisi harrastella luonani.

Okei, ymmärrän. Voi harmi, kun ihminen juo tilaisuutensa sivu suun :/ 

Kuulostaa kivalta, että olet tarjonnut tuollaista harrastusmahdollisuutta. Mutta eipä se onnistu, jos kalja kiinnostaa häntä enemmän.