Kokkailijat! Mitä itsellesi uutta ruokalajia kokeilit viimeksi?
Kommentit (16)
Voikanaa. Siis butter chicken.
Hyvin onnistui, yhdistelin paria ulkom. reseptiä (bbc good eats ja joku toinen). Poila tuli valittamaan, että söi liikaa 😆
ChatGPT:n ohjeella yritin tehdä yhtä hyvää sezhuanin kanaa kuin kiinalaisessa ravintolassa saan. Hyvää on tullut, muttei vielä ihan yhtä hyvää kuin ravintolassa.
Mulla on ihana nettikaveri jonka kanssa vaihdellaan oman maan reseptejä ja olen kokeillut hänen suosittelemiaan jo monta ja jakanut sinne päin kaikki karjalanpaistit jne jotka on helppo tehdä perusraaka-aineista :)
Tykkään vaihtlusta, joten teen lähes joka ikinen kerta ruokalajin, jota en ole tehnyt. Viime kerralla tein pastaa Boursin-juustokastikkeella. Oli helppo ruokalaji, onnistui hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihana nettikaveri jonka kanssa vaihdellaan oman maan reseptejä ja olen kokeillut hänen suosittelemiaan jo monta ja jakanut sinne päin kaikki karjalanpaistit jne jotka on helppo tehdä perusraaka-aineista :)
Mä kattelen ihan netistä näitä eri maiden reseptejä. Nettiin vaan hakusanaksi 'best lebanese recipes' tai minkän tahansa maan ruokaa nyt haetkaan.
Tein eilen "lihapullat" soijarouheesta. En tehnyt niistä vegaanisia, vaan laitoin mureketaikinaan kermaviiliä, kuten normaaliinkin lihapullataikinaan.
Lisäsin lopuksi myös kananmunan sitomaan taikinaa, koska ensimmäinen pulla osittain hajosi pannulla.
Mausta sain aika hyvän. Laitoin taikinaan paljon sipulia: pannulla kuullotettua, paahdettua ja sekä sipulijauhetta. Tavoittelin sourcream & onion -makua, josta pidän tavallisissa lihapullissakin. Pullista tuli oikein hyviä, mutta eivät ne lihapullien veroisia ole.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tein uuni munakasta. Parisenkymmentä kananmunaa, chorizoa, keitettyä perunaa, paprikaa, tomaattia, broccolia, kukkakaalia, vihreitä papuja ja runsaasti mustatippuria sekä valkosipulia
Leikkasin lauantaimakkaratangosta paksuja siivuja jotka paistoin pannulla ja kananmunat lisäksi. En ole ennen kokeillut tuota makkaraa noin ja olipa hyvää. Oikein pehmeä suutuntuma. Hifistelijä voisi lisätä annokseen ketsuppia.
Mocheja vaniljajäätelötäytteellä. Maku oli hyvä, vaikkeivät mitään muotovalioita olleetkaan.
Hyvää tuli. Currykanakiusaus.