Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläimille allergiset hoi! Siedätrekö allergisoivaa eläintä mitenkään samassa taloudessa?

Vierailija
14.07.2024 |

Meillä hamsteri ja mies on ilmeisesti sille allerginen. Hän kyllä oireilee vähän kaikelle säännöllisen epäsäännöllisesti mutta nyt ilmeisesti hamsteri on se mikä oireita aiheuttaa. Meillä ollut hamsu aiemminkin mutta silloin ei ollut mitään.

Hamsteri on tosi rakas lapsille niin olisi sääli luopua ja nyt mietin että jos häkin sijoittaa yhden lapsen huoneeseen ja oven pitää pääsääntöisesti kiinni niin auttaakohan mitään? Tai onko ilmanpuhdistimesta apua? Pakkohan hamsusta sitten on luopua jos ei mikään auta. Hamsu on vasta puolivuotias eli saattaa elääkin vielä pari vuotta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä kuivikkeista eli meillä ihan sitä sahanpurua kuivikkeena. Voisikohan sen vaihto johonkin vähemmän pölyävään auttaa ja mikähän voisi olla hyvä vaihtoehto kun hamsteri kuitenkin tykkää kaivaa tunneleita ym.

Ap

Vierailija
2/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireilen kyllä jos on eläin jolle olen allerginen, kuten koirille. Sen sijaan olen pystynyt pitämään esim. käärmeitä muita matelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

feministivaimollani paha eläinallergia

ero meille väkisin tulee, koska olenhan mies eli sika

Vierailija
4/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteri lasiterraarioon ja kuivikkeen vaihto hamppu tai pellavakuituun. Hamsterin paikaksi huone, jossa mies ei käy ja paikan ilmastointi sellaiseksi, että sieltä ei virtaa ilmaa muihin tiloihin. Kaikki pesevät huolella kätensä aina hamsterin käsittelyn jälkeen ja jokin riisuttava suojavaate myös huoneeseen. Toimii tai ei toimi. Onneksi hamsterit ovat melko lyhytikäisiä.

Vierailija
5/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
6/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hamppukuitua. Hevosen hamppu maksaa n.15e 15kg. Allergiset sietää aika hyvin sen pölyä. Pölytöntä ei ole.

Suojaa häkki alaosasta tarpeeksi korkealle niin, ettei sitä lennä ulkopuolelle. Ei sitä pölyäkään silloin niin paljoa pitäisi tulla. Onko teillä ilmastointi? Se voi sekoittaa pölyn ilmaan. Vaihtele häkin paikkaa, vaikuttaako.

Vierailija
7/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan hamstereita ja käytin mörttiröpöä. Se on korkeampaa kuin se hienompi sahanpuru eikä pölise samalla tavalla. 

Vierailija
8/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiselle sitä pahempi mitä kauemmin joutuu elämään allergisoivan eläimen kanssa samassa taloudessa.

Vierailija
9/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiselle sitä pahempi mitä kauemmin joutuu elämään allergisoivan eläimen kanssa samassa taloudessa.

Joo kun kaksi ekaa hamsteria ei aiheuttanut mitään. Sitten oli vuoden tauko ja tuli tämä uusi ja on sitten ilmeisesti allergisoitunut tälle. Kokeillaan nyt purujen vaihtoa siihen hamppukuituun. Oireet paheni kun häkin siivosin. Meillä on sellainen häkki missä pohja tosi korkea ja yläosassa kalterit. Uusi häkki eikö ollut kovin halpa niin ei nyt sitä vaihdeta terraarioon kun sillä ei varmaan ihan hirveän suurta eroa ole oireisiin.

Kiitos vinkeistä vaataajille! Kokeillaan ja jos ei mikään auta niin pakko on sitten hamsusta luopua. Itsellä pölyallergia ja varsinkin katupöly on paha ja se ei oo kiva tunne ollenkaan kun tuntuu että olisi kipeänä koko ajan. Mies syö allergialääkettä ympäri vuoden ja nyt kai tuplannut annostusta.

Ap

Vierailija
10/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos ei mikään auta ja pitää joku lemmikki olla niin ottakaa sellainen mikä ei allergisoi. Mun lapsilla (2 tyttöä) pahinta luokkaa oleva kissa/koira/eläinpölyallergia. Hommattiin leopardigekko. Ovat tykänneet kovasti. 

Vierailija
11/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin näköjään matelijaongelma kun pitänyt edelliseen pistää alapeukkua :DD

Vierailija
12/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa, että hamsteri olisi jo torissa myynnissä, jos sinä olisit se allerginen.

Vierailija
13/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan hamstereita ja käytin mörttiröpöä. Se on korkeampaa kuin se hienompi sahanpuru eikä pölise samalla tavalla. 

Mörttiröpö on vaan tunneleita kaivavalle eläimelle huonoa..

Vierailija
14/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kokeilla jo mainittuja juttuja mutta jos ei auta niin suosittelen eläinsuojeluyhdistyksen kautta uuden kodin etsintää, tai sitten pyydätte ihan kunnon hinnan hamsusta tarvikkeineen ettei päädy kenenkään lapsen leluksi hetken mielijohteesta.

Vierailija
15/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jyrsijöitä koko ikäni vaikka olen niille allerginen. Puruja en voi käyttää ollenkaan, käytän haapahaketta (mörtti-röpö, millamore) suosittelen kokeilemaan. Ihan hyvin olen pärjännyt, mutta allergialääkettä otan ympäri vuoden enkä nuku samassa huoneessa lemmikkien kanssa.

Vierailija
16/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi tulla astma, kuten mulle kävi. Ensin oli allergiaa.

Vierailija
17/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kissoille allerginen ja mulla on astma. Kissa meillä on ollut melkein 7 vuotta. Aika hyvin olen siedättynyt tuolle omalle kissalle. Siitepölyaikaan olen kylläkin herkempi myös kissalle. 

Vierailija
18/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu kissoja aina ja allerginen olen, välillä tulee syötyä zyrtecciä nuhasempina aikoina ja pyrin pesemään kädet huolellisesti kissan käsittelyn jälkeen, ja mm käsittelen kissoja vain toisella kädellä jos toisella tarvii koskea vaikka kasvoihin.

Tässähän tätä on menny 14 vuotta, en ole siedättynyt, eikä ole mennyt pahemmaksi, kissoista en luopuis mut jonkun kuppasen hamsterin takia en tiedä alkaisinko tähän, sori.

Vierailija
19/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan eläinallergian voimakkuudesta minulla ainakin pysynkö olemaan. Koira, kissa ja hevonen todella pahoja nykyään. No koska olen niiden pölyille altistunut pitkin elämää, reaktiot ehkä siksi pahentuneet, en siedä enää edes eläinpölyisissä vaatteissa olevia ihmisiä edes lääkkeen kanssa. Tulee kosketuksesta ihottuma ja menen tukkoon.

Kani ja hamsteritaloudessa voinut vierailla lääkkeen kanssa, mutta en suosittelisi asumaan jos jatkuvasti oireilee lääkkeidenkin läpi. Niin iso todennäköisyys että allergia vain pahenee, siedättyminen on mahdollista yleensä hyvin lievien oireiden kanssa.

Vierailija
20/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on sairaita. Mies kärsii allergia oireista niin naisen vastaus on kärsi saatana sinun hyvinvoinnilla ei ole mitään arvoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi