Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeen uusi suhde. Vai karenssiaikako ensin?

Vierailija
14.07.2024 |

Pitkän parisuhteen viimeiset pari vuotta tehtiin eroa ja kasvettiin erillemme. Jälkikäteen kävi ilmi, että vaimo löysi uuden jo yli puoli vuotta ennen kuin edes eropapereita oli allekirjoitettu.

Minä olen tyytyväinen jos ex-puoliso on onnellinen. Ja haluan toki itsekin löytää uuden rakkauden. Seuranhakuilmoituksista osa resonoi hyvin ja osa ei tietenkään ollenkaan. Moneen on kirjoitettu, että mitään 24/7 kotileikkejä ei etsitä, vaan kahden aikuisen ihmisen yhdessäoloa ja tekemistä silloin, kun siltä tuntuu ja kummallekin sopii. Näin itsekin ajattelen.

Mutta sitten tulee se minulle kummallinen ajatusmaailma. Profiilitekstissä lukee esim. jotain tällaista. "Erosta on kulunut nyt neljä vuotta, ja voisin vähitellen olla valmis uuteen suhteeseen." Voiko ero olla niin kipeä juttu, että siitä toipuminen vie vuosia?

Minulla on eropäätöksestä alle neljä kuukautta, ja olisin todellakin jo enemmän kuin valmis uuteen ihmissuhteeseen. Ero ei ollut minulle katastrofi vaan helpotus. Suurin virhe oli mielestäni, että eroamista lykättiin turhan pitkään. En ole niin optimisti, että uskoisin ensimmäisen yrityksen johtavan vuosisadan rakkaustarinaan ja loppuelämän mittaiseen kahden ihmisen liittoon. Mutta en myöskään pelkää yrityksiä ja erehdyksiä.

Heittäkää omia ajatuksianne.

T. Middle aged man without lycra

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheksi pohdit harvinaisen paljon, sanoisin että jopa liikaa.

Pane jos panettaa; siihenhän sinut on tehty. 

M48

Mielenkiintoista, että miestä syytetään liiasta pohdiskelusta, saati harkinnasta. Mutta kun niin käy, niin tottahan toki kommentti tulee toiselta mieheltä.

Sanoisin kuitenkin AP:lle,  että melko helmeä settiä. Jatka samaan tapaan. Kyllä sulla sulla vielä flaksi käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme