Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokkipolkka

Vierailija
13.07.2024 |

Jumantsuikka kun pistää harmittamaan nykylasten käytös. Nuapurista kuulu se polokan tahti... vaan eipä ollutkaan mikään normaali polokka. Naapurin lapset, silkohapset imitoivat päivästä ja yöstä toiseen lokin laulantaa bassopiitin tahtiin. Piitti kuuluu erittäin lujaa suurista kaikulaitteista, joita saa vain harvoista liikkeistä. Vielä kovaäänisempiä ovat kuitenkin nämä lokkilapset. Kiljunta ylittää helposti piitin. Se särkee korviani ja pitää yöllä hereillä. Ainoa hetki, kun pääsen eroon tästä oudonlaatuisesta musiikista (lapset kutsuvat sitä sellaiseksi, vaikka olen asiasta eri mieltä...) on siihen aikaan, kun käyn ostoksilla yhden ainoan kerran viikossa.

Suurimman ongelman täytyy kaikesta huolimatta olla se, että nämä lapset tosissaan osaavat matkia lokkeja. Tämähän nyt sitten houkuttelee lokkilaumoja paikalle. Olen muutaman kerran erehtynyt jättämään ikkunat auki, joka on johtanut siihen, että lokit ovat lentäneet kotiini sisälle. Muutaman kerran lokit ovat saapuneet myös takan kautta... Lokit ovat onneksi häipyneet samalla sekunnilla, kun olen soitattanut mankasta humppaa...

Mitä tällaisessa tilanteessa tulisi tehdä? Olen valittanut naapurin lapsille ja heidän vanhemmilleen useita kertoja, mistä huolimatta lokitukselle ei näy loppua...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä... Ranta.. Jäätelö... Lokit...

Vierailija
22/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kenties rouva meidän naapurista? Meidän lapsilla on oikeus laulaa! Ja se ei todellakaan ole mitään lokin kirkunaa! Esikoinen laulaa kuorossa, ja muillakin lapsilla on kaunis ääni. Ei ole kukaan muu ikinä sanonut, että kuulostaisi lokeilta. Eikä ne edes laula kovaa. Sitäpaitsi minäkin laulan joskus mukana, ja olen ollut Voicessa eli en ole epävireinen. Haista home!

Rehellisesti en usko sinun olevan naapurini. Kyllä, myönnän olevani jo rouva harmaine hiuksineni, mutta meitä on satoja, tuhansia... Minä kyllä tunnistan kirkunan ja laulun eron. Jos vierailisit tässä taloudessa edes hetkisen, ymmärtäisit sinäkin, niin sen vain täytyy olla. Tuollainen haistattelu ei minuun vetoa ollenkaan, akka hyvä. 

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä tilanteelta. Tsemppiä ap! 

Vierailija
24/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lokkia sellaiseen lokkiwokkiin tarvitaan? Tai jos tekee lokkipaistia kahdelle tai neljälle?

Vierailija
25/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lokkia sellaiseen lokkiwokkiin tarvitaan? Tai jos tekee lokkipaistia kahdelle tai neljälle?

Hyvä kysymys! Itse laitoin kaikki kerralla, siitä riitti syötävää viikoiksi. Suosittelen siis lisäämään niin monta kuin vain on mahdollista lisätä, jos teet lokkiwokkia usealle henkilölle.

- Ap

Vierailija
26/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää jotenki tykkään siittä lokkien äänest. Se o hiano kuulost.

Vierailija
27/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Naapurin lapset terrorisoi ap:ta, mutta toisaalta ap saa lokeista ruokaa itselleen.

Vierailija
28/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää kotirauhan häirintää! Pakkohan nuo kakarat on saada lopettamaan metelöinti.

Vierailija
29/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Naapurin lapset terrorisoi ap:ta, mutta toisaalta ap saa lokeista ruokaa itselleen.

Ymmärrän kyllä tarpeesi tuoda esiin jotain positiivista tässä asiassa, mutta todellisuus on, ettei näin ole. Tämä on tuskaa, vihaa, unettomuutta ja kipua. Pärjäisin mainiosti ilman lokkiwokkia...

- Ap

Vierailija
30/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkiwokki, en oo ennen kuullut tuollaisesta ruoasta.

Vierailija
31/34 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sunnuntaiaamuna naapurin muksut tietenkin halusivat nukkua pitkään, mutta minäpäs pistin Muumihumpan soimaan heti kello seitsemältä! Tuskinpa tänään siis jaksavat laulaa Lokkipolkkaa...

- Ap

Vierailija
32/34 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin se Lokkipolkka taas vain lähtikin soimaan... Kakarat virkistyi näin iltamyöhäisellä. Turha toivo, että tämä ikinä loppuisi...

- Ap

Vierailija
33/34 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä Ap:lle! Ehkä ne kakarat pian kyllästyvät

Vierailija
34/34 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas oikeesti, ihan pellet naapurit :DD ei sitä vaan tajua et mikä nykylapsii vaivaa. kantsii ilmottaa tosta jonnekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi