Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen, miksi juuri sinun uskontosi on oikea?

Vierailija
13.07.2024 |

Jos esim kaksi ihmistä uskoo eri uskontoihin, niin sehän tarkoittaa että jompikumpi on väärässä, entä jos se olet sinä joka on väärässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee väitteen, että jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi. Tämä väite on sekä väärä että oikea. Sen oikeellisuus riippuu siitä, mitä väitteellä tarkoitetaan. Mikäli väitteen tekijä tarkoittaa, että ihminen saa uskoa mihin tahansa ja miten tahansa ja tulee autuaaksi (pelastuu), väite on väärä. Tällä väitteellä pyritäänkin usein puolustautumaan elävää tekoihin vievää uskoa vastaan, ettei tarvitsisi tehdä mitään uskon ratkaisua eikä seurata Jeesusta Kristusta. Silloin väite johtaa sen uskovan ihmisen harhapoluille, ohi pelastuksen, ja lopulta kadotukseen.

Väite: "Jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi", on oikein, mikäli sillä tarkoitetaan, että ihminen tulee omalla henkilökohtaisella uskollaan Herraan Jeesukseen Kristukseen autuaaksi.  

Vierailija
2/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljasta on. Ap

Vierailija
4/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jeesukseen, mutta en kuulu korruptio kirkkoon.

Oliko muuta tyhmää kysyttävää ?

Vierailija
5/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Jeesukseen, mutta en kuulu korruptio kirkkoon.

Oliko muuta tyhmää kysyttävää ?

Miten niin tyhmää? 

Vierailija
6/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedän sen. Tiedän sen koska uskon siihen. Uskon siihen mitä Jumala sanoi minulle sanassaan. Sana on totuus koska se tulee Jumalalta.

Vierailija
7/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Jumalaan. Mun uskonto on rakkaus ja luonto on mun kirkko.

Vierailija
8/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on elämässä Jumalan hyvyys.  Väitellä ei kannata, koska Raamatussakin sanotaan, kukin olkoon omassa mielessään varma.  "Pidä se usko joka sinulla on", tämän ohjeen sain nuorena jota noudatin.

Vierailija
9/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoni on oikea minulle. Ei sen tarvitse olla sitä kaikille muille.

Vierailija
10/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että kaikki uskonnot ovat saman jumaluuden eri kulttuurisia muotoja jotka ovat muovautuneet ihmisten toimittamana tietoja aikojen alusta asti

Vierailija
11/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitenkään autuaaksi ole uskosta Jeesukseen oloani mitenkään kokenut, mutta pelastunut olen Jeesuksen ansiosta.

Sen takia usko Jeesukseen on oikea, että Jumala on asian ilmoittanut näin olevan, että on vain yksi tie taivaaseen eli Jeesus-tie.

Voi sitä silti kukin tulla omasta mielestään autuaaksi millä tahansa muullakin uskolla. Ja onkin tullut. Mutta se usko ja autuus voi kestää korkeintaan tämän elämän ajan. Koska ilman Jeesusta ei voi päästä hyvyyden valtakuntaan, kun tästä elämästä lähdemme. Sen jälkeen autuus vaihtuu kurjuudeksi, jos ei ole uskoa Jumalan Poikaan ja synnit sovitettuna.

Vierailija
12/12 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa vertailemaan Jeesusta ja Muhammedia voi tulla syyte intersektionaaleilta panettelun kiihottamisesta ja solvauksen kansanryhmältä. Eli parempi vaan panetella Jeesusta, niin pysyy marxilaiset tyytyväisinä.