Bussissa seisominen syyhyn vuoksi
Onko yliampuvaa?
Pelkään siis saavani tartunnan ja tiedän, olen vähän hysteerikko.
Kommentit (16)
Syyhy ei tartu vaatteiden läpi, mutta tee miten susta parhaalta tuntuu ja mielenrauha säilyy. Aina bussissa jotkut seisoo, eikä kukaan kyseenalaista syitä. Itse seisoskelin, kun oli lonkka kipeänä.
Riippuu kai onko se syyhyaluetta vai ei juuri ole. Jos on, ehkä voi seistä jos jaksaa. Aika harva jaksaa seisoa koko matkan, ellei ole lyhyt matka.
Mene istuun, se niissä puomeissa roikkuminen on isompi vektori kun paikoillaan rauhassa oleminen.
Pääkaupunkiseudulla olen ja pakko myöntää, että musta on tullut aivan neuroottinen. En tiedä millä tästä pääsee eroon.
Ihana kun tuli asiallisia vastauksia. - ap
Vierailija kirjoitti:
Mene istuun, se niissä puomeissa roikkuminen on isompi vektori kun paikoillaan rauhassa oleminen.
Onko näin? - ap
Ja pidät paljaalla kädellä jostain kiinni? Kun voisit istua vaatteet suojana penkillä. Hmmm 🤔
Mistä lie tää syyhykin Suomeen rantautunut?
Vierailija kirjoitti:
Ja pidät paljaalla kädellä jostain kiinni? Kun voisit istua vaatteet suojana penkillä. Hmmm 🤔
Joku sanoi, ettei pitäisi tarttua kiinteiltä ja kovilta pinnoilta. Tekstiileissä kuulemma elää ja pääsee mönkimään vaatteidenkin läpi. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, ettei pitäisi tarttua kiinteiltä ja kovilta pinnoilta. Tekstiileissä kuulemma elää ja pääsee mönkimään vaatteidenkin läpi. - ap
Tosiasiassa kukaan ei tunne miten moderni syyhypunkki leviää, se on mutantti, ylimääräinen pintojen koskettelu ylipäätään on huono idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa kukaan ei tunne miten moderni syyhypunkki leviää, se on mutantti, ylimääräinen pintojen koskettelu ylipäätään on huono idea.
Voi kyllä olla noinkin. En joka tapauksessa haluaisi saada tartuntaa juuri nyt, kun olen pitkäaikais masentuneena ensimmäistä kertaa aikoihin ylittämässä kynnystä lähteä mihinkään. - ap
Ainoa vaan kun kaikki jäävät seisomaan alkaa bussin käytävällä olla ahdasta eikä keskiovesta meinaa päästä ulos. Eli hiukan nyt harkintaa kehiin kiitos!
No ei se rikos ole. Seiso, jos saat siitä mielenrauhan.
Ihan fiksua. Ei niitä seisojia niin paljon ole, eli seiso vaan. Itsekin varon, on aikamoinen riesa, jos syyhyn saa.
Muutenkin istumme liikaa eli seisominen on myös terveellisempää. Voit vielä pestä tai desinfioida kädet bussimatkan jälkeen, mikä on muutenkin järkevää.
Hienoa, että olet lähtemässä liikkeelle, tsemppiä, Ap!
Enemmän mua häiritsee liatut istuimet. Eilen just näin, kun joku oli liiskannut jäätelönsä istuimelle, jättänyt siihen sulamaan. Velliä oli valunut jalkatilaan. Ei niin syyhy ollut mielessä, kun mielummin jäin seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksua. Ei niitä seisojia niin paljon ole, eli seiso vaan. Itsekin varon, on aikamoinen riesa, jos syyhyn saa.
Muutenkin istumme liikaa eli seisominen on myös terveellisempää. Voit vielä pestä tai desinfioida kädet bussimatkan jälkeen, mikä on muutenkin järkevää.
Hienoa, että olet lähtemässä liikkeelle, tsemppiä, Ap!
Näin olen itsekin ajatellut.
Voi, kiitos paljon! - ap
Up