Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 60-vuotias nainen ja miehet ja nuoret on jatkuvasti neuvomassa mulle tietotekniikkaa vaikka en kysy

Vierailija
12.07.2024 |

Mikä oletus tämä on? Mä olen töissä tietokonevastaava, asennan ohjelmat, ratkaisen ongelmat ja olen käynyt alan koulutusta. Lähinnä se ärsyttää että aletaan neuvoa lapsellisia asioita edes kysymättä tarvitsenko apua. 

Esimerkkinä nyt vaikka että olen tekemässä vaikka kännykällä jotain päivitystä  ja sanon että odota hetki, teen tämän homman niin tullaan siihen viereen neuvomaan miten se pitää tehdä ilman että olen sanallakaan vihjannut etetä tarvitsen neuvoa. Sanon tässä tilanteessa vain nätisti että kiitos että koetat auttaa mutta olen tehnyt tämän kymmeniä kertoja ja osaan kyllä kiitos. Eihän tämä muuten olisi ongelma, mutta kun sitten loukkaantuvat ja vastaus on tyyliin "ei sitten kun apu ei kelpaa". Lähinnä tämä sellaisten kanssa jotka eivät tunne kovin hyvin mutta joiden kanssa on tekemisissä. Kyse on hyvin yksinkertaisista asioista - töissäni teen monin verroin monimutkaisempia. Tänään yksi neuvoi että txt.tiedosto ei päivity itsestään, mun pitää lähettää se hänelle tallennettuna. Voi elämän kevät, luuleeko joku oikeasti noin? 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ei kiitos, sulla on alan koulutus. Jos suuttuu, sano että miksi marttyyrius.

Vierailija
2/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut elämässäni vielä yhtäkään naista, joka olisi todella hyvä tietokoneiden kanssa. Edes tuntemani koodarinaiset ei yleisellä tasolla tiedä tietokoneista erityisen paljon.

tai hei, yksi sellainen ruma raappahousu kuuskymppinen mummo taisi tietää jotain. Mutta se oli niin ruma ja epäseksikäs ettei voi laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut elämässäni vielä yhtäkään naista, joka olisi todella hyvä tietokoneiden kanssa. Edes tuntemani koodarinaiset ei yleisellä tasolla tiedä tietokoneista erityisen paljon.

tai hei, yksi sellainen ruma raappahousu kuuskymppinen mummo taisi tietää jotain. Mutta se oli niin ruma ja epäseksikäs ettei voi laskea.

Mä en koodaa vaan ratkaisen ongelmia. Hardware-puolella ei ole tarvetta työskennellä, siihen on muut tekijät mutta perusasiat tunnen ja osaan jonkin verran yksinkertaisia juttuja. Niin ja sun kaltaiset juuri tulee pätemään "osaan tämän paremmin" vaikka eivät osaa. Töissäkin käy tätä että miehet tulevat sähläämään tietämättä mitä tekevät, kun häipyvät saan ongelman ratkaistua.  Ap. 

Vierailija
4/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti setämiehen ohje on paras, BUUTTAA SE KONE

Vierailija
5/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos minuakin neuvottaisiin. Oppisin vielä.

Vierailija
6/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari neuvojaa, mutta he myös tietävät, etten tiedä läheskään sitä mitä he ja tiedän sen itsekin. Eivät kyllä tarjoa sellaista apua, mitä en kaipaa.

Vierailija
7/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa satisfyer niin ei tartte kitistä.

Vierailija
8/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koodaa vaan ratkaisen ongelmia. Hardware-puolella ei ole tarvetta työskennellä, siihen on muut tekijät mutta perusasiat tunnen ja osaan jonkin verran yksinkertaisia juttuja. Niin ja sun kaltaiset juuri tulee pätemään "osaan tämän paremmin" vaikka eivät osaa. Töissäkin käy tätä että miehet tulevat sähläämään tietämättä mitä tekevät, kun häipyvät saan ongelman ratkaistua.  Ap. 

Koodari on nykyajan konekirjoittaja, ja AI tekee sen jo, eli siihen ei kannata edes perehtyä enää paitsi jos on itse intohimoisesti kiinnostunut.

Vierailija
9/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ei minua kukaan mies neuvo. Ei edes työnantajan atk-tukihenkilö vaan tekee mieluummin itse ne asiat, joita minä en osaa. Lapseni neuvovat jonkun verran, varsinkin puhelimen ja älytv:n kanssa. He ovat jo alkaneet epäilemään, että teeskentelen, tai vaihtoehtoisesti dementoitumassa.

Vierailija
10/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä neuvojaa treffeille, niin ei tule enää tämän jälkeen neuvomaan.

Vierailija
11/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se ikä tai ulkonäkö tai seksikkyys osaamiseen liittyy? Itse törmäsin "asiantuntijaan", nuoreen mieheen, joka myi asiakkaille  av-laitteistoja organisaatioille, oppilaitoksille jne. Kysyin yhtä adapteria ja tuli ilmi, ettei hän tiennyt mitä eroa on analogisella ja digitaalisella signaalilla. 

Että semmosta osaamista.

Vierailija
12/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en usko tuohon ap:n tarinaan. Mikään ei ole rasittavampaa kuin auttaa kädetöntä naista ja jos yhtään itse osaa, niin en taatusti mene neuvomaan.

Vierailija
13/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että tämäkin jonoutettiin:

Miksi sinun ikäinen ... ei saa sanotuksi niille ...lle, että annapa olla, kyllä minä tämänkin hoidan itse? Tai no, kyllä minä ymmärrän, että kiva niitä ... on joskus katsella. Onhan niistä sentään vähän silmäniloa, vaikka ei mitään hyötyä vaan pikkuisen haittaa.

Ne sanat oliva t,ämmä nuo  ruk,ainen  ja poi,kia.

Vierailija
14/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kröhöm! Ole n63 ja tietotekniikka tuli 70-luvulta lähtien pikkuhiljaa konttoreihin. Meidät kaikki lähetettiin kurssille oppimaan rauhassa uutuudet. Oli myös kivaa päästä pois työpaikalta ja koko päivän tai kaksi keskittyä vaan koneiden ja ohjelmien oppimiseen. Osa meistä koulutettiin tukihenkilöksi auttamaan käyttöönotossa. Tämä vaan sen takia, että kuusikymppiset nyt ainakin osaavat tietotekniikkaa ja omaksuvat helposti uudet jutut.

Vierailija
15/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Ehkä olen niin epäviehättävä, ettei kukaan viitsi tulla neuvomaan. Niissä työpaikoissa, joissa olen ollut, vanhemmat miespomot ovat olleet juuri niitä, jotka eivät ole vaivautuneet opettelemasn yksinkertaisiakaan asioita, kun naiset ovat tehneet ne heidän puolestaan. 

Vierailija
16/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme käyttäneet tietotekniikkaa jo ennen kuin te olette syntyneet.

Vierailija
17/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan en usko tuohon ap:n tarinaan. Mikään ei ole rasittavampaa kuin auttaa kädetöntä naista ja jos yhtään itse osaa, niin en taatusti mene neuvomaan.

Et näköjään ole mansplainingista kuullut. Pahinta sorttia on se kun miehet alkavat päteä siitä että kuinka naisen vartalo toimii... Johan se ap sanoi ettei tarvitse edes neuvoja niin äläpä itse kitise siellä. 

Vierailija
18/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän "ongelmia" joku kuuskymppinen ratkoo jos ei edes osaa ohjemoida? Kun nykyään ei alan gurutkaan meinaa saada jalkaansa oven väliin.

Kuulostaa vähän nyt siltä että sut laitettiin suojatyöpaikkaan odottelemaan eläkepäivä. 

Vierailija
19/32 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ap:n viestissä ihmetyttää, miksi ylipäätään sanot, mitä teet kännykälläsi tai tietokoneellasi. Minäkin olen kuusikymppinen, mutta ei mulla ole tilanteita, jolloin kailottaisin muille, mitä aion tehdä. Ketään neuvojia ei ympärilläni pörrää. 

Vierailija
20/32 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, että tämäkin jonoutettiin:

Miksi sinun ikäinen ... ei saa sanotuksi niille ...lle, että annapa olla, kyllä minä tämänkin hoidan itse? Tai no, kyllä minä ymmärrän, että kiva niitä ... on joskus katsella. Onhan niistä sentään vähän silmäniloa, vaikka ei mitään hyötyä vaan pikkuisen haittaa.

Ne sanat oliva t,ämmä nuo  ruk,ainen  ja poi,kia.

Ap tässä. Niinhän minä sanokin ja sitten ottavat nokkiinsa. Eikä kyse ole mistään monimutkaisesta asiasta, vaan ihan simppeleistä jutuista, jotka minun pitää jo työnikin puolesta osata ja tietävät mitä teen työkseni. Vaikkapa näin että joku tarvitsee jotain tietoa ja minä alan etsiä netistä, niin tullaan melkein ottamaan puhelin kädestä että mä näytän sulle, Sanon sitten että kiitos osaan kyllä etsiä. Tai mä sanon että tässä ohjelmassa on joku bugi, koetan löytää sen niin siihen tullaan pätemään että et vaan osaa käyttää. Sitten kun olen löytänyt sen bugin menevät etsimään sen saman itse ja kertovat löytäneensä sen itse. 

PS. Älä käytä noita pisteitä noin väärin, se on ärsyttävää ja hyödytöntä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi