Saako armeijassa vielä 1 päivän loman jos ampuu hyvin tai juoksee tarpeeksi pitkän matkan cooperissa?
Kommentit (40)
Kyllä saa edelleen kuntoisuus lomia.
Minä sain kolmen päivän kuntoisuusloman, kun pystyin juoksemaan 12 minuutissa Cooperin testin.
Tämä vitsi on vanhempi kuin coopertesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää nykypäivänä. Nykyään kuntoisuusloman saa jos imee skapparin tai tupakaverin munan seisokkiin ja postaa siitä videon instaan.
Ennen oli paremmin.
Väännät paskaa ulos, turpeasta mulliturvastasi.
Asevelvollisuuslaissa on selvät määräykset ja kriteerit kuntoisuus lomasta.
Niitä saa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää nykypäivänä. Nykyään kuntoisuusloman saa jos imee skapparin tai tupakaverin munan seisokkiin ja postaa siitä videon instaan.
Ennen oli paremmin.
Oot umpisekaisin lääkkeistä ja viinasta, keskellä päivää.
Sääliksi käy sinun kaltaiset luuserit.
Eli just maanantaina aloitit intissä ja nyt jo tarttis päästä kotio...
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tuli kultainen juoksumerkki ja päivän kuntsari kun juoksin 3000m Cooperissa. En edes tiedä miten se silloin onnistui kun en todellakaan ollut mikään urheilija tai edes liikunnallinen.
Minä sain kultaisen juoksu- sekä ampumamerkin. Meille ei sissikomppaniassa edes jaettu hopeisia tai pronssisia ampuma- ja juoksumerkkejä. Kultaisen sai, mutta sitäkään ei saanut pitää lomapuvussa. Sissit ei kuulemma olleet "joulukuusia". Vitutti se vähän, kun tykäreillä kaiken maailman pronssisia merkkejä rinnassa. Nehän sai jo melkein kun käveli ampumaradalle ja osui kerran tauluun.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tuli kultainen juoksumerkki ja päivän kuntsari kun juoksin 3000m Cooperissa.
Wtf. Minä juoksin juuri tasan 3000m 1980-luvulla enkä ole vielä nähnyt kumpaakaan.
Kun tilastoja katselee niin 1980-luvun taitteessa varusmiesten kunto oli ATH tasolla ja lähti 2000-luvulla niin jyrkkään laskuun että nykyään kultaisen juoksumerkin taitaa saada jo ihan siitä että edes jaksaa juosta 12 minuuttia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eli just maanantaina aloitit intissä ja nyt jo tarttis päästä kotio...
Eivät alokkaat tähän aikaan päivästä, pysty nettiä käyttämään..
Kyll nää kirjoittelijat ovat ihan reservin porukkaa, niin miehiä kuin naisiakin.
Cooper, juokse vähintään se 3000m
Ammunta joukon parhaiten niin saa myös lomapäivän
Loman saa myös jos esim. Iltavapaita käyttää riittävästi varuskunnan kuntosalilla, tuolloin kuittausten määrä korvaa kertasuorituksen laadun
Ennen oli paremmin.
Vai ennen ,olet sivaripelle joka höpöttäää ajankuluksi .
Nopein Suunnistaja sai myös loman
Vierailija kirjoitti:
Vuonna -70 Savon Prikaatissa "palvellessani" tupalaiseni Heikkinen sai useamman päivän kuntoisuus loman kun ei päästänyt jotakuta kapiaista vartiossa ollessaan sisään vartiopaikalle ilman asianmukaisia papereita (passi??), vaan taisi peräti vetää kp:sta varmistimen pois päältä! : )
50-luvulla Korialla siellä oli vääpeli, joka oli niin tyhmä, että poistutti itseään ja kanto meni mahasta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna -70 Savon Prikaatissa "palvellessani" tupalaiseni Heikkinen sai useamman päivän kuntoisuus loman kun ei päästänyt jotakuta kapiaista vartiossa ollessaan sisään vartiopaikalle ilman asianmukaisia papereita (passi??), vaan taisi peräti vetää kp:sta varmistimen pois päältä! : )
Niinisalon Otsolassa kapiainen tuli ilman tunnussanaa keekoilemaan portille tyyliin "kyllähän tykkimies nyt minut tuntee" (olikohan tuo jonkinlainen testi?). Tunnussana löytyi aika nopeasti, kun käytin rynkyn liikkuvat takana. Varmisti tietenkin erikseen, että olin poistanut panoksen piipusta ;)
Mulla oli aamut niinkuin Juicen laulussa 3:30..tosin ilman kaksoispistettä ja loppu coopper 3300m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla Korialla siellä oli vääpeli, joka oli niin tyhmä, että poistutti itseään ja kanto meni mahasta läpi.
Korialta tuntui olevan aikoinaan eniten "tornihuhuja". Vartiomies oli yhdessä huhussa ampunut pataljoonan komentajan juopuneen vaimon portille, kun ei noudattanut pysähtymiskäskyä. Oli muka saanut kuntsarin komentajalta, kun toimi ohjeistuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nopein Suunnistaja sai myös loman
Pitikö löytää myös rastit?
Itse armeijassa(lepokodissa) "juoksin" cooperissa 1800m seuraava cooper kun oli ja oli parantanut tulosta 400 metrillä niin sai kuntsarin, "juoksin" cooperissa 2400m.
Ampumerkin sain armeijassa myös ja kuntsarin.
Turha paikka koko armeija oli ja joutais olla kaikille vapaaehtoinen se.
Tämä oli vuonna 2010
Onko nykyään komppanian välisiä kilpailuja,eri lajeissa esim.hiihto,suunnistus,pyöräkilpailu,sitten se kolmiosainen johon kuului taistelu sulkeiset ja ammunta?
Minäpä sain kuntsarin kun rikospoliisi soitti päivystävälle upseerille. Toisen sain ampumisesta. Juoksu jäi 100 metriä vaille vaikka olin varma, että menisi...