Miks mun paino ei laske?? Lopetan tän homman NYT!!
Neljä viikkoa takana, ekana viikkona paino laski 1,1kg, seuraavana viikkona +100g ja siitä ei hievahdakkaan=/
Menetelmänä käytän painonvertijoiden pisteitä ja kiloklubia. Paljon olisi ollut pudotettavaa mutta ei... MIKSI EI??
Olen muuttanut syömiseni täysin, lisännyt selvästi liikuntaa... mutta ei=((
Kommentit (20)
Itselläni on paino pudonnut 4kg parissa kuukaudessa. Tarkoitus oli pudottaa 5kg n. 3 kk aikana :)
Itsekin olen kiloklubissa. Saatko kaikki pallerot vihreelle joka päivä? paljonko harrastat liikuntaa?
-olinkohan 3-
Täällä on ennenkin koetettu kauniisti ojentaa siitä säästöliekki-asiasta mutta...
Älä odota ihmeitä parissa viikossa. Hommaa itsellesi asiantuntijan tekemä ruokavalio ja noudata sitä (HUOM: älä jätä mitään syömättä!) Saatavilla on oikeasti kunnollista informaatiota, jos sitä haluaa vastaanottaa. En jaksa tässä nyt alkaa luennoimaan tarkoista kalorimääristä, ravintoaineiden suhteesta jne. OSTA itsellesi ruokaohjelma.
Saan kaikki muut pallurat vihreille paitsi kalorimäärä ei täyty ihan joka päivä. Kalorimääräni on kuitenkin isompi kuin pv-pisteet antavat myöten, seilaan siinä välimaastossa siis.
Niitähän saa syödä ruualla 2 pisteellä niin paljon kuin haluaa, niin ei välttämättä laihdu.
Ja voi yhtäkkiä pudota vaikka 2 kiloa sitten kerralla
Mulla siis tosiaan paino pudonnut sen 4kg. Ja päivittäinen energiatarpeeni on siinä 1800kcal. Joka päivä tulee syötyä joku 1600kcal. Ja pallurat vihertää ;)
Onko senttejä lähtenyt? Mulla ei paino yhdessä vaiheessa paljoo pudonnut, mutta senttejä lähti...
-3-
Aamupalaksi : puuroa/ruisleipää, rasvaton jogurtti tai jogurttijuoma (n.4-5pv -pistettä)
Lounas : normaalia kotiruokaa, laitan ruoan myös lapsille eli en tingi rasvasta esim. lihoissa. (5-6pv -pistettä)
Välipala : kahvia rasvattomalla maidolla ja hedelmä (0-2 pv pistettä)
Päivällinen : taas normaalia kotiruokaa mutta " parempaa" kuin lounaalla kun isot lapset ja mieskin syövät, usein kokolihaa tai kalaa, 1-2 salaattia, raejuustoa, fetaa tms. (n. 7-8 pv pistettä)
Illalla : ruisleipää/näkkäriä+voita, kinkkua&aamupalajuustoa, jogurttia, viiliä tms. pisteet 22 täyteen (vähintään)
Ja liikun sauvakävellen tmv. 5-6xvko/30-60min/kerta
Ap
Vierailija:
Aamupalaksi : puuroa/ruisleipää, rasvaton jogurtti tai jogurttijuoma (n.4-5pv -pistettä)
Lounas : normaalia kotiruokaa, laitan ruoan myös lapsille eli en tingi rasvasta esim. lihoissa. (5-6pv -pistettä)Välipala : kahvia rasvattomalla maidolla ja hedelmä (0-2 pv pistettä)
Päivällinen : taas normaalia kotiruokaa mutta " parempaa" kuin lounaalla kun isot lapset ja mieskin syövät, usein kokolihaa tai kalaa, 1-2 salaattia, raejuustoa, fetaa tms. (n. 7-8 pv pistettä)
Illalla : ruisleipää/näkkäriä+voita, kinkkua&aamupalajuustoa, jogurttia, viiliä tms. pisteet 22 täyteen (vähintään)
Ja liikun sauvakävellen tmv. 5-6xvko/30-60min/kerta
Ap
Lisää kasviksia, hedelmiä, vihanneksia! Millaista on teidän tavallinen kotiruoka?
Osta itsellesi askelmittari, jonka avulla saat todellisen kuvan omasta aktiivisuudestasi päivän aikana. Ei ne sauvakävelylenkit auta mitään, jos vietät muun ajan liikkumattomana.
Makaronilaatikkko, nakkikeitto, jauhelihamureke&keitetyt perunat, kirjolohta uunissa ja perunamuussia, täysjyväriisiä ja broilerin filepihvejä, nämä nyt muistan...
AP
Minä olen lievästi ylipainoinen, ja kun paino alkoi nousta, luulin sen johtuvan elintavoistani. Myöhemmin selvisi että minulla ei kilpirauhanen toiminut kunnolla. Nykyään syön kuin olisin jatkuvasti dieetillä, ja paino ei laske. Aineenvaihduntani on muuttunut selvästi.
Kotiäitinä olen ja lenkin kanssa askeleet ovat aika tarkkaan 11000 päivässä
AP
Entiset elämäntapani olivat heikot!!
AP joka on kerran ennen laihtunut helposti pv -pisteillä
Siellä pitäisi tuloksia tulla. Ainakin itse olen tuloksia saanut aikaiseksi. Ja mikä tärkeintä; olen oppinut syömään terveellisesti ja paljon kasviksia ja vihanneksia. Ja nykyään ostan paljon runsaskuituisia tuotteita ja kasviksia, jotka jäivät joskus kaupan hyllyille ;)
Vaikka mä saan syödä 20 pisteen verran niin en mä kyllä noin paljon syö päivän aikana ja olen laihtunut.
9kg olen laihtunut ja nyt oli pieni tauko kun väsyin. Nyt taas aloitin muutama päivä sitten laihduttamisen ja olis tarkoitus 6kg ottaa pois niin olisin tyytyväinen.
Ei missään nimessä voita pois leivältä. Monesti juuri rasvattomuus ruokavaliossa on syy siihen että paino junnaa paikoillaan. Eli päinvastoin: tarkista että syöt tarpeeksi rasvaa!! Kysy vaikka keneltä asiantuntijalta!!
Syötkö tarpeeksi liikuntaasi nähden?
Älä vaan lopeta, vaikka kärsivällisyyttä se vaatii, tiedän. Itsekin välillä mietin että lopetan koko homman, mutta niin sitä vaan on tullut sisulla jatkettua, nyt jo melkein 17 kiloa kevyempänä olo on mainio!!
Tsemppiä!!!!