Tilinpäättös elinkeinoharjoittajalle.
Hei!
Hieronnan antamiseen asianmukaisen koulutuksen saaneen terveydenhuollon ammattihenkilön, kuten koulutetun hierojan, antama hieronta on arvonlisäverotonta.
On oma hierontayritys, olen elinkeinonharjoittaja.
Hieronta ei ole minun pääasiallinen tulolähde, tulokset on pienet, n.0-60€ kk.
En ymmärrä, tarviiko minulle tehdä tilinpäättös?
Kiitos.
Kommentit (4)
Eiköhän se kirjanpidon järjestäminen ole jokaisen elinkeinonharjoittajan velvollisuus. Nykyään on siihen olemassa kaikenlaisia palveluita. Ei tarvitse tehdä itse jos ei osaa eikä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kirjanpidon järjestäminen ole jokaisen elinkeinonharjoittajan velvollisuus. Nykyään on siihen olemassa kaikenlaisia palveluita. Ei tarvitse tehdä itse jos ei osaa eikä ymmärrä.
Minä sanon että jokaisen elinkeinonharjoittajan PITÄÄ OSATA JA YMMÄRTÄÄ kirjanpidon tekeminen. Riippumatta siitä tekeekö sen itse. Kirjanpidon tekeminen pitää nähdä ennen kaikkea itselle tärkeänä työkaluna. Eikä pakollisena riesana josta haluaisi päästä eroon.
Se kirjanpidon palvrlun hintaa sitten isompi, kuin yrityksen tulot jo.
Katso elinkeinonharjoittajan verotuksesta Verohallinnon sivuilta. Kun tulosi ovat noin pienet, voi tuntua turhalta, mutta periaatteessa yrittäjän on tehtävä tilinpäätös. Sinuna soittaisin verottajan neuvontanumeroon siitä, miten tuossa kannattaisi menetellä. Kovin on yksinkertainen kirjanpitokin, jos ei juuri mitään tapahdu. Alvittomuus ei vaikuta tähän asiaan, vaan kuuluu terveydenhoitopalveluiden verotukseen.