Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko soittanut hätäkeskukseen?

Vierailija
10.07.2024 |

Miten puhelu meni ja saitko toivomasi avun?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Poliisit tulivat paikalle ja totesivat että vainaja on vainaja. Kas kun ensihoito ei riitä kotikuolemissa/muissa vastaavissa toteamaan.

Silloinhan ensihoito on aivan väärä taho tulemaan paikalle, jos on selvää että vastassa on vainaja.

Poliisi tulee paikalle varmistaakseen, ettei kyseessä ole henkirikos.

Vierailija
22/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Muutaman kerran Suomessa ja kerran Yhdysvalloissa. Apua olen saanut ja asiallista kohtelua, parasta tosin juuri USAssa. Otettiin eniten tosissaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritiellä liinenneonnettomuudesta. Puhelimessa ei kuullut yhtään mitään. Eikä sielläkään kuultu. Piti sitten vaan sulkea puhelin. Harmi kun ei voi lähettää tekstiviestiä. 

Vierailija
24/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Muutaman kerran Suomessa ja kerran Yhdysvalloissa. Apua olen saanut ja asiallista kohtelua, parasta tosin juuri USAssa. Otettiin eniten tosissaan. 

Kuka maksoi? Ambulanssi voi maksaa siellä maltaita. Lapsia kielletään soittamasta ambulanssia, koska se voi olla järkyttävän kallista. 

Vierailija
25/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten kuin kännissä metelöivän naapurin takia. Asenne oli sellainen että poliisikyytihän siitä tuli. Rauhoittui sillä kertaa ja oli suht hissukseen sen jälkeenkin ainakin sen ajan kun vielä siellä asuin. Sain siis apua.

Vierailija
26/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi? Ambulanssi voi maksaa siellä maltaita. Lapsia kielletään soittamasta ambulanssia, koska se voi olla järkyttävän kallista. 

En tarvinnut ambulanssia.

Vierailija
27/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä on parempi kivun hoito jos menee jalka poikki saa morfiinia Suomessa annetaan ensin pari kiloa panadolia ja buranaa ja tuhotaan ensin niillä sisäelimet ja sitten vasta annetaan heikkoa opidoidia, jos silloinkaan.

Ihan paskaa Suomessa kivun hoito Nimim kokemusta on.

Panadol on blacebo varmaan ku ei mulla koskaan ole sillä mikään kipu edes helpottanut.

Vierailija
28/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran.

Lapsen 1. epilepsiakohtaus. Toisen lapsen 1. epilepsiakohtaus ja myöhemmin hänen pitkittynyt epilepsiakohtauksensa.

Löysin anoppini kuolleena, hätäkeskukseenhan silloinkin piti soittaa, vaikka näki heti, että kiireet ovat häneltä loppuneet.

Palokunta kerran piti soittaa, kun läheisen asutusalueen lapset sytyttivät maillamme maastopalon.

Aina asianmukainen apu on tullut.

T: nimim. Assburger

Vierailija
29/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran. Olen saanut avun.

Vierailija
30/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Poliisit tulivat paikalle ja totesivat että vainaja on vainaja. Kas kun ensihoito ei riitä kotikuolemissa/muissa vastaavissa toteamaan.

Silloinhan ensihoito on aivan väärä taho tulemaan paikalle, jos on selvää että vastassa on vainaja.

No, jos löydät elottoman henkilön, protokollan mukaan paikalle tulee ensihoito ja poliisi.

Ensihoito kutsuu lääkärin toteamaan kuolleeksi.

Kts. edellinen viestini, löysin anoppini kuolleena.

Vierailija
31/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä on parempi kivun hoito jos menee jalka poikki saa morfiinia Suomessa annetaan ensin pari kiloa panadolia ja buranaa ja tuhotaan ensin niillä sisäelimet ja sitten vasta annetaan heikkoa opidoidia, jos silloinkaan.

Ihan paskaa Suomessa kivun hoito Nimim kokemusta on.

Panadol on blacebo varmaan ku ei mulla koskaan ole sillä mikään kipu edes helpottanut.

Joo, yli 2 miljoonaa ihmistä jenkeissä on narkkareita sen upean kivunhoidon vuoksi.

Vierailija
32/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos löydät elottoman henkilön, protokollan mukaan paikalle tulee ensihoito ja poliisi.

Ensihoito kutsuu lääkärin toteamaan kuolleeksi.

Kts. edellinen viestini, löysin anoppini kuolleena.

Tämä siis jos eloton on mennyt elottomaksi hiljattain, jos vainaja on selvästi ollut pidempään kuolleena(varikset jo nokkivat tms.) ei ensihoitoa tietenkään lähetetä.

Vierailija
33/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sain apua.

Vierailija
34/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensihoito ei myöskään kuljeta vainajia. Ensin tulee ensihoito, sitten poliisi ja sitten ruumisauto.

Vierailija
35/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omalla kohdallani ensihoito tuli toteamaan vainajan ihan oikeasti kuolleeksi, vaikka puhelussa osasin kertoa, että on ollut kuolleena jo useamman tunnin, niin että iholla oli lautumia ja kuolonkankeus alkanut. He sitten soittivat poliisin paikalle.

Ai niin, onhan minulla vielä yksi kerta, kerran jo häkeen ilmoitetun rattijuopon uusi sijainti. Silloinkin homma sujui niin kuin piti, n.4 promillen kännissä + lääkkeissä, edellisellä humala-ajelulla paskotulla autolla ajellut sankari jäi kiinni.

Vierailija
36/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran. Syinä kotona tapahtunut onnettomuus, havaitsemani murto(yritys), pari ulkosalle sammunutta.

Vierailija
37/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta olen puhunut kyllä häken kanssa ja, ohjeistivat hyvin elvytystä.

Vierailija
38/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kymmenen vuotta sitten jouduin soittamaan. Eksyin eräältä luontopolulta ja kännykästä loppui virta. Vain hätäpuhelu oli mahdollista soittaa. Oli syyskuu ja kello oli noin yhdeksän illalla. Osasin suunnilleen kertoa paikan, missä olen ja noin tunnin päästä rajavartiosto kävi noutamassa minut. Joten kaikki meni siltä osin OK.

Ei virrattomalla kännykällä voi soittaa edes hätäpuhelua. Mistä se virta siihen soittoon tulisi?

Vierailija
39/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneonnettomuudesta ja metsäpalosta. 

Vierailija
40/61 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paikalle lähetetään aina ensihoito jos ilmoitetaan elottomasta ihmisestä. Äitipuoli löytyi kotoa yhtenä aamuna kuolleena kun olin lapsi, oli ilmeisesti kuollut yöllä ja siinä vaiheessa ollut kuolleena jo useamman tunnin. Ensin ambulanssi, sitten poliisi, sitten ruumisauto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän