Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan käynyt Afrikassa?

Vierailija
10.07.2024 |

Mitä maata voisit suositella ja miksi?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himba heimon punaiset naiset tarjoavat vieraille seksiä! 🤪😛

Vierailija
22/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, 2x Egyptissä.

Se riitti. Tosin etelä-Afrikan viinitilat kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Tansaniassa safarilla, Kilimanjarolla ja Sansibarilla. Itse järjestettiin kavereiden kanssa. Mahtava reissu, tekisin uudelleen ihan samanlaisena!

Olen kiinnostunut sekä historiasta että luonnosta. Oliko Tansanian reissu fyysisesti kuinka vaativa?

Jos aikoo kiivetä Kilimanjarolle, hyvin vaativa, mutta muuten ei. Sehän riippuu ihan siitä mitä aiot tehdä.

Vierailija
24/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohn ihan eri asia mennä Saharan eteläpuoliseen Afrikkaan kuin Pohjois-Afrikkaan. On ihan eri asia mennä muslimimaahan kuin kristinuskoiseen. On ihan eri asia mennä Itä- kuin Länsi-Afrikkaan.  Etelä-Afrikka (valtio) on myös oma lukunsa.

Olen itse viettänyt pidempi aikoja Norsunluurannikolla (La Côte d'Ivoire), joka on ranskankielinen, katolinen maa läntisessä Afrikassa. Se oli aikoinaan vauras, moderni ja liberaali. Rannikkopääkaupunki Abidjan oli tunnettu "Afrikan Pariisina".  Hallinnollinen pääkaupunki on sisämaassa, kun itsevaltias sikäläinen pressa aikoinaan muutti sen sinne. Maan nykytilanteesta en tiedä. Siellä on ainakin yritetty sotilasvallankaappauksia, mikä luo aina levottomuuttaa ja katkaisee positiivisen kehityksen. En tiedä, haluaisinko enää mennä edes käymään. Pitäisi tehdä taustatyötä olojen varmentamiseksi. Todella kaunista siellä on luonto ja ihmiset olivat avoimia ja ystävällisiä.  Mutta jos maan talous on kuralla, ihmiset tuppaavat muuttumaan joka paikassa, kun elämän ehdot ovat tiukentuneet. Silloin ulkomaalainen kuvitellaan vain rikkaaksi, josta voi yrittää hyötyä. 

Vierailija
25/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kongossa, Ghanassa ja Gambiassa. Kaikkia voin suositella, parhaat matkat minun mielestäni ikinä, mutta mieheni ei ollut yhtä innoissaan. Yleensä naiset viihtyvät, aika paljon näkee ihan tyttöporukoissa matkustavia.

Viittaat naisten seksiturismiin?

Vierailija
26/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit kysellä mahdollisuudesta mennä vapaaehtoiseksi esim lasten orpokotiin tai kouluun. Pari tuttuani oli tämmöisessä joskus takavuosina, molemmat eläkkeelle jääneitä hoitajia. Olivat muistaakseni Keniassa, kolmisen viikkoa (tai 3 kk, en muista!)

Vierailija
27/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista, asiattomat poislukien. Tansania eniten herättää kiinnostusta. Egyptin reliikkejä on niin paljon ryöstettynä pitkin maailmaa, kuten vaikkapa Lontoossa tai Berliinissä, että ehkäpä itse paikan päällä ei olisi muuta koettavaa kuin kuviteltu tunnelma ahdistavan turistilauman keskellä.

Vierailija
28/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffalla.

Vierailija
29/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokossa 80-luvulla.

Vierailija
30/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kongossa, Ghanassa ja Gambiassa. Kaikkia voin suositella, parhaat matkat minun mielestäni ikinä, mutta mieheni ei ollut yhtä innoissaan. Yleensä naiset viihtyvät, aika paljon näkee ihan tyttöporukoissa matkustavia.

No Gambia on tietty hyvä paikka tyttö.- tai naisporukoille. Siellä on nuoria gigoloita kaikki paikat täynnä jotka etsivät varakkaita naisia, jotka kaipaavat sen sortin lomaseuraa. Jotkut naiset ovat aivan hullaantuneet ja antaneet kaikki rahansa noille. Tästä on tullut dokumenttia moneen kertaan. 

Vierailija
31/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Gambia on tietty hyvä paikka tyttö.- tai naisporukoille. Siellä on nuoria gigoloita kaikki paikat täynnä jotka etsivät varakkaita naisia, jotka kaipaavat sen sortin lomaseuraa. Jotkut naiset ovat aivan hullaantuneet ja antaneet kaikki rahansa noille. Tästä on tullut dokumenttia moneen kertaan. 

No tuo on minusta vastenmielinen ilmiö. 

Vierailija
32/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti ja Tunisia ja Egyptiin haluaisin vielä päästä katsomaan nähtävyyksiä. Etelämässä lapset ovat käyneet isänsä kanssa, mm. Namibia ja pitivät todella paljon. Etelä-Afrikka kiinnostaa myös

Vierailija
33/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-afrikassa olen. En suosittee rikollisuuden vuoksi. 

Vierailija
34/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eikä siellä ole mitään mikä vetäisi sinne.

No, villieläimet ovat hienoja mutta niitä näkee dokumenteissa.

Vierailija
35/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit kysellä mahdollisuudesta mennä vapaaehtoiseksi esim lasten orpokotiin tai kouluun. Pari tuttuani oli tämmöisessä joskus takavuosina, molemmat eläkkeelle jääneitä hoitajia. Olivat muistaakseni Keniassa, kolmisen viikkoa (tai 3 kk, en muista!)

Tämä voi tuntua äkkiseltään hyvältä ajatukselta, mutta lasten parasta ajatellen on todennäköisesti hyödyllisempää lahjoittaa säännöllisesti rahaa jollekin luotettavalle järjestölle, joka tukee tällaista lastenkotia tai koulua. Lahjoittajien tuella voidaan palkata vakituisia hoitajia ja päteviä opettajia, joiden kanssa lapsi voi rakentaa turvallisen kiintymyssuhteen, toisin kuin hyväntahtoisten mutta jatkuvasti vaihtuvien vapaaehtoisten kanssa. Hyvä puoli on sekin, että paikalliset saavat työpaikkoja.

Vierailija
36/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, enkä mene toiste. 

Vierailija
37/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan lupauksen siitä, että pääsen waginaaliseen yhdyntään paikallisten naisten kanssa, niin sitten voin lähteä.

Vierailija
38/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten kävin Egyptissä. Mentiin sinne pyramidien ja Kuninkaiden laakson vuoksi. Hurghadaan lennettiin ja se oli silloin vielä paljolti rakenteilla oleva turistirysä. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin bussiletkoissa aseistettujen vartijoiden kanssa tehtiin matkat sekä Kairoon että Luxoriin. 1997 turisteja tapettiin Luxorissa ja käsittääkseni sen seurauksena turvatoimet lisääntyivät.

Vierailija
39/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille kommenteista, asiattomat poislukien. Tansania eniten herättää kiinnostusta. Egyptin reliikkejä on niin paljon ryöstettynä pitkin maailmaa, kuten vaikkapa Lontoossa tai Berliinissä, että ehkäpä itse paikan päällä ei olisi muuta koettavaa kuin kuviteltu tunnelma ahdistavan turistilauman keskellä.

Egyptissä on paljon nähtävää ja koettavaa, mutta jättäisin juuri ne Hurghadat väliin ja menisin katsomaan pyramidit ja Luxorin. Myös luksusristeily Niilillä voisi olla hyvä kokemus, ei tosin ole omaa kokemusta sellaisesta. 

Melkein kaikissa Afrikan maissa on se ongelma, että matka pitää usein järjestää omatoimisesti ja se vaatii paljon perehtymistä ja vaivannäköä. Myös turvallisuustilannetta on seurattava tarkkaan. Omat suosikkini ovat Uganda, Tansania, Ruanda. L-Afrikassa en ole käynyt ollenkaan, oli tarkoitus mennä Kameruniin, mutta sitten sinne tuli levottomuuksia.

Vierailija
40/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, joten en osaa antaa suosituksia, mutta muiden kokemukset kiinnostavat minuakin. Haaveilen tekeväni joskus safarimatkan. Tansania, Kenia, Botswana ja Namibia kiinnostavat. Etelä-Afrikka myös monipuolisuutensa vuoksi. Turvallisuus kyllä mietityttää.

Noihin kaikkiin on niin tuskaisen pitkä matka, että jäisi varmaan kerran elämässä -kokemukseksi. Olen myös miettinyt, olisiko joku pohjoisemmassa oleva kohde mahdollinen. Käsittääkseni esim. Senegalissa olisi myös mahdollista nähdä mm. kirahveja ja sarvikuonoja, mutta lajikirjo ja eläinten määrä ei ole vastaava kuin tuolla etelämmässä. Mahtaisiko se kuitenkin välttää tällaiselle, joka ei tiedä paremmasta?

Pitäisi myös selvittää kohteiden eettisyys - en halua eksyä paikkaan, joka olisikin käytännössä iso eläinhuvipuisto, jossa on tärkeämpää taata turisteille elämyksiä kuin eläimille rauha ja aito vapaus.