Pitihän se arvata - taas kampaaja vaihtoon
Kolmas kerta samalla ja ihmettelen jälleen että jos kuvan kanssa menen kampaajalle niin kampaajalla itsellä on todella voimakas mielipide miten tukka leikataan. Vaikka minä maksan.
Kerroin vielä mitä haluan mutta jälleen kerran jätti hiukset kerrostamatta.
En keksi mitään muuta syytä kuin että ei viitsi tai osaa kerrostaa hiuksia.
Nyt on jälleen polkkatukan tyylinen pottatikkaviritys päässä.
Kommentit (50)
Mä vaihdoin kampaajan pilatesohjaajaan. Parempi kyyti.😘
Vierailija kirjoitti:
Siksi leikkaa itse, kun aivan käsittämättömän huonoa palvelua saa. Suoraan sanotaan esim ei sovi sinulle, kun pyytää jotain. En saanu palkkiraitojakaan kerran pyynnöstä, kun kampaaja sanoi, että ne on vanhanaikaisia. Laitettiin vaan huppu päähän ja tehtiin ohuet raidat.
Jos kampaaja sanoo, että haluamasi leikkaus värjäys tms. on vanhanaikainen, sano hänelle, että vanhanaikaiselle ihmiselle sopii vanhanaikainen hiustyyli. Jokaisella on oikeus omaan tyyliinsä. Ei meidän tarvitse muodin mukaan itseämme laittaa, kun oma tyyli on jo löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun mammat kuvittelee, että kun marssii kuvan kanssa kampaajalle, niin saa juuri sellaisen vaikka mitään edelletyksiä sen toteuttamiseen ei ole. 😂 Ja sitten se on kampaajan vika.
Ammattitaitoinen kampaaja sanoo, jos kyseinen tyyli ei onnistu, eikä vain tee mitään sanomatta jotain sinne päin.
Mulla kampaaja ei suostunut värjäämään hiuksia haluamani väriseksi, koska minun olisi pitänyt käydä sitten värjäämässä jatkuvasti juurikasvua. En sitten kehdannut sanoa, että olisin kyllä käynytkin tyvivärjäyksessä säännöllisesti, kun tuli sellainen olo, ettei hän halua minua jatkossa asiakkaaksi. Toinen kampaaja sitten värjäsi ja sai minusta pysyvän asiakkaan.
Kolmas kerta samalla kampaajalla ja ihmettelet jälleen että pieleen meni. Eikö ne kaksi aiempaa kertaa jo selvästi kertonut ettei kannata enää samalle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun mammat kuvittelee, että kun marssii kuvan kanssa kampaajalle, niin saa juuri sellaisen vaikka mitään edelletyksiä sen toteuttamiseen ei ole. 😂 Ja sitten se on kampaajan vika.
Eikäoteta huomioon föönausta tms tuuningia, jotka eivät identtisiä voi olla.
Tai onhan se kampaajan vika, jos peilistä ei katotaan Aniston, vaikka sen kuvaa näytti.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajien ammattitaito on tuntuu tyystin kadonneen, minulla viimevuosilta tosi huonoja kokemuksia. Nyt olen menossa toisen kerran uusimmalle vaihtoehdolle, saa nähdä, onnistuuko vihdoin haluamani malli.
Ammatillisen opetuksen taso on laskenut viime vuosina kautta linjan. Ja syy ei ole opettajien osaamattomuus, vaan mm. se, että yhdellä opettajalla on liian monta opiskelijaa, joten heitä ei kerkeä riittävästi opettamaan ja opastamaan. Ja se, että tutkinto pitää saada jokaiselle, vaikka mitään ei osaisikaan. Arvosteluasteikko on 1-5. Arvosanat 1 ja 2 saa, kun on ollut läsnä ja yrittänyt tehdä asioita, joita koulussa opetetaan. 3 tulee siitä, kun vähän jotain on oppinutkin ja pystyy opastettuna tekemään opetettuja työtehtäviä. Arvosanat 4 ja 5 ovat heille, jotka pystyvät toimimaan työelämässäkin.
Mutta arvosanat 1 ja 2 ovat hyväksyttyjä arvosanoja, ja niillä saa tutkintotodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No MISTÄ me asiakkaat voidaan tietää kuka osaa ja kuka ei? Jotenkin kuvittelein että kaikki jotka on käyny ammattikoulun kampaajakoulun osaa normaalit hiusleikkaukset? Täysin tavallinenkin ihminen voi ostaa tokmannilta kerrostussakset, kerrostusveitsen ja alkaa nyrhiä , ei kai se niin vaikeaa ole?
B I N G O
sieltä se löyty! Mammat ei ymmärrä kerrostusta ja ohentamista.
Käytkö kampaajalla hinnan vai hyvän maineen perusteella? Ne kertovat jotain kampaajan osaamisesta ja tasosta.
Kaikki kampaajat eivät osaa kerrostamista ja "lukea" kuvaasi tai sitten sinä et osaa "lukea" sitä kuvaa teknisesti oikein?
Mene seuraavaksi kokeneelle, vanhemmalle ja hyvämaineiselle kampaajalle.Voita ennakkoluulosi ja luota, että kokenut kampaaja osaa työnsä. Kampaamon ei tartte olla trendin mukainen ja näyttää joltakin, vaan näytä kuvaa ja kysy osaako hän tehdä työnsä sen kuvan mukaan. Sitten vasta varaat ajan. On myöhäistä enää muoviviitan alla kampaamon tuolissa istuen selitellä kuvaa, koska kukaan täyshintaa laskuttava kampaaja ei kehtaa asiakkaan nähden varmistaa kollegaltaan miten leikkaus tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No MISTÄ me asiakkaat voidaan tietää kuka osaa ja kuka ei? Jotenkin kuvittelein että kaikki jotka on käyny ammattikoulun kampaajakoulun osaa normaalit hiusleikkaukset? Täysin tavallinenkin ihminen voi ostaa tokmannilta kerrostussakset, kerrostusveitsen ja alkaa nyrhiä , ei kai se niin vaikeaa ole?
No hyvänen aika, kun ei se kerta niin vaikeaa ole niin alappa sitten itse nyrhiä omia ja muidenkin hiuksia. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajien ammattitaito on tuntuu tyystin kadonneen, minulla viimevuosilta tosi huonoja kokemuksia. Nyt olen menossa toisen kerran uusimmalle vaihtoehdolle, saa nähdä, onnistuuko vihdoin haluamani malli.
Ammatillisen opetuksen taso on laskenut viime vuosina kautta linjan. Ja syy ei ole opettajien osaamattomuus, vaan mm. se, että yhdellä opettajalla on liian monta opiskelijaa, joten heitä ei kerkeä riittävästi opettamaan ja opastamaan. Ja se, että tutkinto pitää saada jokaiselle, vaikka mitään ei osaisikaan. Arvosteluasteikko on 1-5. Arvosanat 1 ja 2 saa, kun on ollut läsnä ja yrittänyt tehdä asioita, joita koulussa opetetaan. 3 tulee siitä, kun vähän jotain on oppinutkin ja pystyy opastettuna tekemään opetettuja työtehtäviä. Arvosanat 4 ja 5 ovat heille, jotka pystyvät toimimaan työelämässäkin.
Mutta arvosanat 1 ja 2 ovat hyväksyttyjä arvosanoja, ja niil
Opetus on siirretty, harjoituspaikkoihin eli kampaamoihin.
Koulussa asia käydään teoriassa läpi ja sitten kerta kaksi treenataan. Sen jälkeen harjoittelu viisi viikkoa. Takas kouluun oppimaan seuraavan teoria.
Jos siellä harjoittelussa ei kukaan kiinnostu ohjauksesta, niin aika avuttomaksi oppiminen jää.
Onhan niitä harjotuspaikkoja, joissa oppimisen sijaan pestään pyykkiä ja desinfioidaan koko aika. Leikkaa siinä sitten kerroksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai onhan se kampaajan vika, jos peilistä ei katotaan Aniston, vaikka sen kuvaa näytti.
No miksi sitten kampaaja ei föönaa sitä niinkuin kuvassa? Kyllä se onnistuu jos hius on leikattu niinkuin kuvassa näkynyt ja kampaajalla osaamista.
Mä olen lopen kyllästynyt tähän ainaiseen asiakkaiden syyllistämiseen. Kyllä se asiakas nyt tietää itsekin ettei mistään peruspolkasta taiota mitään Jennifer Anistonin tukkaa mutta jos asiakkaalla on peruspaksu olkapäille ylettyvä hius ja siihen ei kampaaja muka saa mitään kerrostusta tai mallia niin vika ei ole enää asiakkaassa.
Ai hitto nyt tuli taas todella ikävä äitiäni, menehtyi juuri loppuvuodesta. Oli ammatiltaan parturi-kampaaja, ei tosin enää 15 vuoteen ollut työkseen sitä tehnyt, mutta taitava oli. Leikkasi ja värjäsi aina mun hiukset ja tiesi tasan tarkkaan miten ne piti tehdä. Nyt olen joutunut yksin opettelemaan omien hiusten leikkuuta, koska en vaan pysty menemään kampaajalle, pelkona juuri tämä, että ne ei leikkaakaan silleen kun haluaa. Silloin kun äiti vielä kampaajan hommia teki, niin aina kuunteli asiakasta, ja leikkasi ja värjäsi just niinkuin asiakas haluaa.
Osaisko Sannan parturimies leikata?
Mutta arvaapa mitä? Minulla oli hyvä kampaaja, joka osasi leikata hiukseni. Ei mikään helpoin kuontalo ole tämä. Nyt sain kuulla, että hän on lopettanut paikkakunnallani. 3 vuotta kerkesin sillä yhdellä kampaajalla käymään, kun tälle paikkakunnalle muutin.
Yleensä ne hyvät kampaajat ovat vanhempia naisia (ei heistäkään kaikki ole hyviä) ja mieskampaajat. Ja miksi miehet ovat hyviä kampaajina? Tämä johtuu ihan puhtaasti siitä, että kun nuori hakeutuu opiskelemaan alaa, missä suurin osa on eri sukupuolta kuin hän itse, hän on oikeasti kiinnostunut alasta, ja motivaatio on opintojen alusta asti kohdallaan.
Heh heh, kävit sentään kampaajalla ja olet kaiketi nainen. Menepä miehenä parturiin, niin 90% tapauksissa - ihan mitä olet pyytänyt - tuloksena on pikkupojan tukkamalli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten kampaaja ei föönaa sitä niinkuin kuvassa? Kyllä se onnistuu jos hius on leikattu niinkuin kuvassa näkynyt ja kampaajalla osaamista.
Mä olen lopen kyllästynyt tähän ainaiseen asiakkaiden syyllistämiseen. Kyllä se asiakas nyt tietää itsekin ettei mistään peruspolkasta taiota mitään Jennifer Anistonin tukkaa mutta jos asiakkaalla on peruspaksu olkapäille ylettyvä hius ja siihen ei kampaaja muka saa mitään
Ksikään pää ei ole samanlainen. Ihmisillä on erilaisia pyörteitä, jotka tekee lopputuloksesta erilaisen.
Mitä tätä ketjua lukee, niin tavallisella asiakkaalla ei tunnu olevan käsitystäkään mitä he haluavat ja sitten pyytävät.
Kyllä siinä saa kampaaja melkoinen taikuri olla kun yhdistelee ja yrittää ymmärtää toisen halut.
Kerran sain yhden kampaajan tekemään sellaisen kun suortuva kerrallaan neuvoin miten. Hän hoki koko ajan, että ei näin voi oikeastaan tehdä. Tuli hyvä kuitenkin. Seuraavalla kerralla kieltäytyi vaikka oli itse nähnyt kuinka hyvä siitä tuli. Leikkasi ihan oudon sitten, enkä mennyt sinne enää. Otti ilmeisesti itsetunnolle. Mulla on luonnonkihara, pottaa ei voi leikata. Tai voi, mutta lopputulos on painajainen.
Kokeneemmat kampaajat osaavat ainakin kerroksittain leikata. Ja voi sanoa että haluat enemmän kerroksittain kun katsot ettei tarpeeksi. Polkkatukka onkin tylsä malli minusta.