Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti ihmisiä joille koira on perheenjäsen, oma sisarus ei?

Vierailija
09.07.2024 |

Jos tilanne jossa muuttanut lapsuudenkodistaan, asuu jo omillaan, ehkä on puoliso, lapset ja se koira. 

Kumpi on perheenjäsen?

Vaihtoehdot

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset on sukulaisia sen jälkeen kun muuttavat pois lapsuudenkodista, eivät enää perheenjäseniä.

Vierailija
42/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta esim. töissä kysytään, että ketä perheeseesi kuuluu, niin kyllä minä siinä luettelen puolison ja lapset. En sisaruksiani ja heidän lapsiaan, en vanhempiani tai puolison vanhempia, enkä lemmikkejä. Vaikka kaikki rakkaita ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen ketjun sisko löysi paikalle?

Vierailija
44/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa asunnossa asuminen ei tee kenestäkään mun perhettä. Koira ei ole perheenjäsen, vaan lemmikki. Koira voi olla "kuin perheenjäsen ", mutta ei meillä ole perhesuhdetta. Se ei ole veli, äiti, lapsi, puoliso.

Perhe tarkoittaa kontekstista riippuen joko puolisoa ja lapsia tai lapsuuden perhettä.

Esimerkiksi perhejuhlalla en tarkoita juhlimista koiran kanssa.

Kämppis ei ole perhettä vaikka asuisin 20 vuotta samassa talossa.

Etäinen mulkku siskoni on valitettavasti perhettä. Perhettä ei voi valitettavasti valita kuin puolisonsa osalta. Ystävät voi, onneksi.

No ei, ei ja vielä kerran ei. Suku on se, johon synnyt ja jota et voi valita. Perhe on se läheisistä koostuva sekalainen seurakunta, jonka ITSE VALITSET perheeksesi. Joillekin esim. ystävät voi olla se perhe. Jos hyvin käy, sukulaiset on perhettä, mutta valitettavasti näin ei aina ole.

Mun nykyiseen perheeseen kuulun minä ja kissat. Mun läheisiä ovat veli ja hänen vaimonsa, äitini ja ystäväni. Lapsuuden perheeseen kuului äiti, veli, isäpuoli, siskopuoli ja velipuoli. Perhe on muuttuva käsite, suku on ja pysyy. Tämähän on aivan päivänselvä asia.

Vierailija
45/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole samalla tavalla perheenjäsen vaikka tärkeä onkin. Oma sisarus on aina perhettä, vaikka olisi miten etäinen.

Mä en ole ollut koskaan läheinen sisarusteni kanssa ja yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä. Se että on samaa verta, ei tarkoita, että pitäisin heitä perheenjäseninä. He eivät kuulu minun perheeseeni, koira kuuluu. 

Ei perhe ole välttämättä läheinen. Ei ystävätkään ole perhettä.

On erikseen lapsuudenperhe, mutta perhe on se joiden kanssa asuu tällä hetkellä. Esim koira tai puoliso ja koira tai puoliso, lapset ja koira/ muut lemmikit. Näin ollen perhe on eri asia kuin perhe. Pitää tietää mistä puhutaan. Jos sanot asuvasi perheesi kanssa Lauttasaaressa, ei sitä kukaan luule sinun, äitisi, isäsi ja sisarustesi asumismuodoksi. 

Lapsuuden perhe on mielestäni aina perhe, eikä lakkaa olemasta (muutto, kuolema). Jos perustaa oman perheen (puoliso, mahdolliset lapset) on se tietenkin virallinen perhe. Silloin on kaksi perhettä. Suomessa on kyllä aika rajattu perheen käsite.

Vierailija
46/46 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa asunnossa asuminen ei tee kenestäkään mun perhettä. Koira ei ole perheenjäsen, vaan lemmikki. Koira voi olla "kuin perheenjäsen ", mutta ei meillä ole perhesuhdetta. Se ei ole veli, äiti, lapsi, puoliso.

Perhe tarkoittaa kontekstista riippuen joko puolisoa ja lapsia tai lapsuuden perhettä.

Esimerkiksi perhejuhlalla en tarkoita juhlimista koiran kanssa.

Kämppis ei ole perhettä vaikka asuisin 20 vuotta samassa talossa.

Etäinen mulkku siskoni on valitettavasti perhettä. Perhettä ei voi valitettavasti valita kuin puolisonsa osalta. Ystävät voi, onneksi.

Jep. Perhejuhlaan kutsutaan puoliso, lapset, vanhemmat, sisarukset. Voi olla isovanhemmat myös.

"Perheen kanssa lomalla" tarkoittaa luultavasti vain puolisoa ja lapsia. Koira voi olla menossa mukana, mutta jos minulla on vain koira, en puhu perheestä.

Kontekstista riippuu.

Koira on perheenjäsen vain jos on kyse jostain susilapsesta tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan