Bulgariaan rantalomalle syyskuussa, KOKEMUKSIA Tai ehdota muuta (edullista) kohdetta syyskuulle
Otsikossa asia jo tulikin.
Kerro kokemuksiasi jos olet ollut syyskuussa esim Sunny Beachillä. Tai ehdota muuta rantalomakohdetta syyskuulle, olen budjettimatkailija eli kallis maa ei saa olla.
Kommentit (41)
Bulgariassa on hyvä ruoka uima altaat hienot rannat hiekkaa ja halpaa on yökerhot ja halvat tatuoinnit.Turkin romanit on varkaita ne yrittää huijata myymällä peltiä kultana muuten ihan mukavaa sieltä saa vitamiinivodkaa ja fetasalaattia tuoreilla kasviksilla.Isot tomaatit ja halpaa olutta on turisti juna ja jäätelöä.Erittäin suosittu.
Helluntailaisilla naisilla on albaanimiehiä.Ja moni oleskelupa gigolo ja prostituoitu on päässyt naimisiin siten.
Halvat tatuoinnit olut ja ruoka musiikkibaareja.Hiekkarantaa.
Bulgaria on Euroopan unionissa ja Natossa prostituoidut on venäläisiä ne tulee ihan naamalle minihameissa.Sanoo vaan näkemiin ja jatkaa matkaa.
Ota lämpötilat huomioon. Sunny Beach ei ole erityisen lämmin syksyllä enää. Myöskään kesäkuussa ei ole mikään optimikohde. Itse ainakin haluan ns. etelänlomalta kunnolla lämpöä ja sitä, ettei esimerkiksi uima-altaassa ole ikävä uida.
Ehkä syyskuun alku voisi Bulgariassa vielä mennä, mutta syyskuun loput luulen olevan jo liian kylmä.
Katsoin säähistoriasta, niin tuossa 10.9-15.9. on yleensä ollut päivän ylin noin 25 ja yön alin 15. Toki, joskus on ollutv vielä 30 ja helleaaltoa, mutta todennäköisemmin se 25 kuitenkin päivän korkein lämpötila. Tommonen 15-25 tarkoittaa sitä, että esimerkiksi uima-altaat on tosi viileitä. Meri on vielä lämmin kesän jäljiltä. Sää vastaa lokakuun puolta väliä Turkissa tai Kyproksella.
Olen aina sanonut, että toukokuussa pitää suunnata Turkkiin tai Kyprokselle tai Kreikan lämpimiin osiin. Kesäkuussa ne menee vielä ja mm. Aurinkorannikko on ihan ok. Heinä-elo tuo itäinen Välimeri on liian kuuma ja silloin just joku Bulgariakin on ok kuten Kroatia jne. Syyskuulla kannattaa lähteä taas itäiselle Välimerelle ja lokakuun puolessa välin kaikkialla Välimerellä alkaa kesäaika olla ohi. Olen joskus ollut syyslomalla Turkissa ja Kyrpoksella. Päivällä oli Kyproksella 27-28, Turkissa 25-26. Merivesi oli ihanan lämmintä. Uima-altaat noin 20-astetta, ei kiva enää pulikointiin. Toisella kerralla maksoin vielä kalliin swim up -huoneen ja mitä sillä teki, kun uima-allas oli ikävän kylmä uida.
Zanzibar, Thaimaa. Tai sit ihan turkki. Kahteen ekaan kalliit lennot mut eläminen lähes ilmaista.
Aminess Port 9 Resort
Korcula, Dubrovnikin rannikko, Kroatia
Kummipoika oli Sunny Beachilla ja sanoi että likaista, ruoka pahaa ja huumeneuloja rannalla. Lisäksi kylmää jos syksyllä aiot.
Bulgariassa oli ystävälliset ihmiset. Hyvä lomamatka
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut monessa maassa, mutta Bulgaria on ollut kaikista huonoin kohde. Krääsää joka paikassa, ruoka huonoa, ihmiset hotellissa, ravintoloissa ja kaupoissa töykeitä, taksikuskit juovuksissa. Ilotyttöjä joka kadunkulmassa. En suosittele kenellekään.
Samaa mieltä, tivolilaitteita rannat täynnä, krääsäkauppoja, sellainen halpa itäblokkimeininki. Anteeksi, mutta se on maa, jonne en ikinä aio matkustaa uudelleen. Kerran erehdyttiin teini-ikäisten lasten kanssa Sunny Beachille viikoksi. Mieluummin vaikka Kreikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Albania on edullinen kohde, jos ei muslimit pistä vihaksi.
Olin tulossa kirjoittamaan, että just ennen korona-aikaa olin Durresin rantakohteesta. Tykkäsin kovasti. Tarkoitus oli mennä seuraavana vuonna uudestaan, mutta sitten korona tuli ja pilasi suunnitelmat.
Ainoa negapointti oli, että sinne ei ollut suoria lentoja, vaan vaihto oli Frankfurtissa. Älyttömän hyvät kalaravintolat (ja muutkin, mutta kala jäi mieleen)
Jos edullista rantakohdetta haet, on parjattu Turkkikin paljon parempi kohde kuin Bulgaria, mitä en voi kenellekään suositella. Mustanmeren kohteissa voi kelitkin olla syyskuussa epävakaisemmat kuin Välimerellä. Turkissa on tosi hyviä hotelleja, vaikka ennakkoluuloisia Turkin moittijoita löytyy (ovatkohan muuten itse ollenkaan siellä käyneet). Kuuluin itse tuohon ennakkoluuloisten joukkoon, mutta kaksi lomaa viiden tähden hotellissa Sidessä ja Icmelerissä saivat mieleni totaalisesti kääntymään. Ja kyllä, vertailun vuoksi, on muuallakin käyty, Karibia, Thaimaa, Malediivit, mutta ne kuuluvat nyt eri keskusteluun. Vaihtoehtoina edullisin siis Turkki, Kreikassa hintataso noussut kovasti viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on kallis paikka
Bulgariassa on kymmeniä matkakohteita pelkästään rannikolla, muut sitten vielä lisäksi.
Bulgaria ei ole vain Sunny Beach, kuten Suomikaan ei ole esimerkiksi vain Turku 🤐.
Te jotka olette käyneet jonkin maan vain yhdessä kohteessa, nimetkää se eikä koko maata!
Sunny Beach on täysi juntikohde.