"Näistä oireista heti lääkäriin " -artikkelit lehdissä
Onko koskaan kukaan saanut lääkäriä ottamaan vakavasti kun on mennyt lääkäriin tuollaisen lehtijutun perusteella ja sanonut, että mulla on nää oireet mitä mainittu ja epäilen että mulla on siis sairaus x?
Itseä ei ainakaan kertaakaan ole tarkemmin tutkittu tuollaisen perusteella vaan lääkäri on keksinyt heti syitä miksi kyseistä sairautta ei voisi olla (on todella harvinainen, olet liian nuori että voisi olla jne.)
Kommentit (5)
Tätä olen miettinyt monta päivää. On kaikki oireet mistä sanotaan että voi naisella olla epämääräisiä oireita tulevasta sydänkohtauksesta. Verikoe ja sydänfilmi ja kotiin. Pakko mennä yksityiselle selvittämään onko kaikki kunnossa.
Ne on ihan hyödyllisiä juttuja. Vaikka sinä olet lukenut samanlaisen jo kolmesti aiemmin, nuoremmille ne on uutta tietoa, kuin myös muistisairaille. Jos ei kelpaa, älä lue.
Ne ovat lehden kohderyhmälle suunnnattu, varsinkin paperilehdet ovat näitä täynnä, koska kohderyhmä ovat iäkkäät sairaat
Vihaan artikkeleita jotka aina kehottavat menemään lääkäriin oireista. Lääkärit ei välitä vaikka oireet sopisikin. Ne on aivan turhia artikkeleita kirjoittaa ja lukea, koska loppujen lopuksi lääkäri se päättää tutkitaanko sinut tarkemmin, johtuuko oireet jostakin muusta vai sanotaanko sinulle näkemiin ja uusi potilas sisään.
Jep. Turhaan mennä ulisemaan.