Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunkilomat

Vierailija
09.07.2024 |

Tuli puolison kanssa riitaa siittä mikä on tuleva loma kohde niin halusin kysyä täältäkin että mikä idea kaupunkilomissa on kun omasta näkökulmasta New york, Pariisi, Rooma ja vaikka Tampere on kaikki samanlaisia betoni helvettejä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa on yleensä hyvät julkiset liikkumisvälineet, hienoja uniikkeja rakennuksia, historiaa "museot", hyviä ravintoloita, yöelämää, hyviä hotelleja, ja jos luonto tai kylät kiinnostaa voi niihin kaupungista siirtyä vierailemaan. Jollain pikkukylä road tripillä taas pitää olla kokoajan ratissa, ja nähdä pitkien etäisyyksien päässä olevia kohteita. Rentouttavin loma olisi varmaan rantaloma, eikä mitään aikatauluja.

Rantalomasta itsekin haaveilen mutta puoliso haaveilee kaupunkilomasta että pääsee shoppailemaan ja kiertelemään kahviloita ja ravintoloita samalla kun näkee ihmisiä

Kompromissi, menkää jonnekkin Kaupunkiin muutaman päivää, sitten siirrytte jonnekkin ranta-alueelle loppu lomaksi.

Suosittelen Malagaa. Eikä kannata uutisia uskoa; siellä on tosi mukavaa. Ranta on keskustassa ja kaikki ravintolat ja kaupat on kävelyetäisyydellä.

Jos tämä ei kelpaa, niin sitten en ymmärrä.

-eri

Vierailija
22/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista. Selvästikin kaupukilomien idea on palvelut, bilettäminen ja shoppailu eli käytännössä rahan tuhlaaminen  turhuuksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Casablancaa tai Marrakeshiä?

Vierailija
24/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa Casablancaa tai Marrakeshiä?

Näistä vastauksista mitä sain ideaksi kaupunkilomiin niin jää kaupunkilomat tekemättä. Saa vain nähdä lähdemmekö yhdessä lomalle vai lähdenkö yksin

Vierailija
25/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla lopulta sukupuoli kysymys kun näkeehän sen suomessakin että naiset hakeutuvat kaupunkeihin palveluiden, shoppailun ja bilettämisen ääreen ja miehet hakeutuvat pikkukaupunkien rauhaan rentoutumaan.

Vierailija
26/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirana, Albania. Kaunis kaupunki, mielenkiintoinen historia, hyvää ruokaa, ihmiset on aivan ihania ja Albania on superhalpakin vielä!

Vierailija
27/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla lopulta sukupuoli kysymys kun näkeehän sen suomessakin että naiset hakeutuvat kaupunkeihin palveluiden, shoppailun ja bilettämisen ääreen ja miehet hakeutuvat pikkukaupunkien rauhaan rentoutumaan.

Ei ole. Minä (nainen) en tykkää shoppailusta. Ehdotin tuossa ylempänä Malagaa matkakohteeksi. Syödä pitää, joten ravintolat on tärkeitä. Rannalla tykkään käydä ja päiväohjelmaksi järjestän mieluiten joko museon tai jonkun maisemapaikan.

Bilettämisen lopetin 24-vuotiaana eli 20 vuotta sitten. Palveluja kai jokainen kaipaa lomallaan? Edes kuljetuksia.

Vierailija
28/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirana, Albania. Kaunis kaupunki, mielenkiintoinen historia, hyvää ruokaa, ihmiset on aivan ihania ja Albania on superhalpakin vielä!

Eli sieltä löytyy kaikki mitä naiset hakevat, kauppoja, palveluita ja ihmisiä eli rahan tuhlaus ja sosialisointi. En kyllä vaan maksa lomaa kohteeseen missä ei ole itselle mitään

Vierailija
29/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Minä (nainen) en tykkää shoppailusta. Ehdotin tuossa ylempänä Malagaa matkakohteeksi. Syödä pitää, joten ravintolat on tärkeitä. Rannalla tykkään käydä ja päiväohjelmaksi järjestän mieluiten joko museon tai jonkun maisemapaikan.

Bilettämisen lopetin 24-vuotiaana eli 20 vuotta sitten. Palveluja kai jokainen kaipaa lomallaan? Edes kuljetuksia.

Meillä on todella erilainen ajattelumaailma itse nautin tekemisestä enkä nauti muiden passuuttamisesta. Ja ruokahan on vain lopulta pakollista polttoainetta mitä ilman ei pärjää

Vierailija
30/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, oletkohan vähän yksinkertainen?

Vierailija
31/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, oletkohan vähän yksinkertainen?

Mihin tämä väite perustuu? 

Vierailija
32/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma on upea kaupunki kaikkine nähtävyyksineen, pienine ravintoloineen jne. Oltiin 5pv ja käytiin myös Rooman ulkopuolella golfaamassa. Ehdottomasti pitää päästä uudelleen.

New York tms. ei minua taas kiinnosta, en jaksa shoppailla, enkä tuollaisissa isoissa kaupungeissa pyöriä, joissa on toki nähtävyyksiä mutta ei minua kiinnostavia. 

Vierailija
33/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia kaikille vastauksista. Selvästikin kaupukilomien idea on palvelut, bilettäminen ja shoppailu eli käytännössä rahan tuhlaaminen  turhuuksiin

Itse en biletä enkä shoppaile. Mutta mites sitten kun itse haluat rantalomalle, mitäs se sitten on muuta kuin ajan tuhlaamista rannalla makoiluun? (Ja itse siis käyn useinkin ns. rantalomilla mutta en makoile rannalla tai yleensä uikaan, vaan sielläkin kävelen, istuskelen, katselen maailman menoa, herkuttelen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan