Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunkilomat

Vierailija
09.07.2024 |

Tuli puolison kanssa riitaa siittä mikä on tuleva loma kohde niin halusin kysyä täältäkin että mikä idea kaupunkilomissa on kun omasta näkökulmasta New york, Pariisi, Rooma ja vaikka Tampere on kaikki samanlaisia betoni helvettejä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiassa on kauniita pikkukaupunkeja

Vierailija
2/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa jokin pienempi idyllinen maaseutukaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiassa on pikku kaupunkeja niin kuin Suomessakin ja maaseutukaupunkeja löytyy suomestakin mutta mikä idea niissä kaupunkilomissa on?

Vierailija
4/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomalla käydään miehen kanssa konserteissa, museoissa, jalkapallopeleissä jne. kuljeskellaan kaupungilla ylipäätänsä, syödään hyvin jne. Tekemistä ja nähtävää kyllä isoista kaupungeista löytyy vaikka millä mitalla. 

Vierailija
5/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan matkustanut? Eihän kaupungit, edes samankokoiset, ole samanlaisia.

Kaupunkilomissa minua viehättää se, että on paljon tekemistä säästä riippumatta. Tampere on oikein kiva matkailijan näkökulmasta :) Minun suosikkikaupungit on Bremen Saksassa ja Århus Tanskassa. Myös Espanjan Cordoba ja Granada on ihania, muttei kesäkuumalla.

Vierailija
6/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä haluut? Patikoida, rannalle, sukeltamaan, safarille?

Vierailija
7/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et näe Rooman ainutlaatuisuutta, ei tosiaan kaupunkiloma ole sun juttu.

Vierailija
8/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilomalla käydään miehen kanssa konserteissa, museoissa, jalkapallopeleissä jne. kuljeskellaan kaupungilla ylipäätänsä, syödään hyvin jne. Tekemistä ja nähtävää kyllä isoista kaupungeista löytyy vaikka millä mitalla. 

Eli lähdette ulkomaille tekemään täysin samoja asioita mitä voitte tehdä suomessakin? Tarkoitatko tekemisellä ja nähtävällä shoppailua, kahviloissa istumista sekä ihmisten näkemistä mitä olen itse kuullut syyksi miksi lähdetään kaupunkilomille?

Vierailija
9/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin meinaa ihan itkettää ihmisten ymmärtämättömyys. Pakko sanoa että pysykää kotona, jos ei ymmärrä.

Vierailija
10/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan matkustanut? Eihän kaupungit, edes samankokoiset, ole samanlaisia.

Kaupunkilomissa minua viehättää se, että on paljon tekemistä säästä riippumatta. Tampere on oikein kiva matkailijan näkökulmasta :) Minun suosikkikaupungit on Bremen Saksassa ja Århus Tanskassa. Myös Espanjan Cordoba ja Granada on ihania, muttei kesäkuumalla.

Olen kiertänyt Aasiassa, amerikkassa, Euroopassa ja tavallaan lähi-idässä ja tästä johtuu ajatukseni että betoni helvetti mikä betoni helvetti eikä niissä ole eroja

Vierailija
11/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin meinaa ihan itkettää ihmisten ymmärtämättömyys. Pakko sanoa että pysykää kotona, jos ei ymmärrä.

Voisitko sitten auttaa ymmärtämään mitä eroa on ihmisen rakentamassa rakennuksessa oli se sitten Roomassa tai Tampereella. Kerro konkreettisesti mitä eroa on rakennuksella Tampereella ja rakennuksella Roomassa että sitä kannattaisi matkustaa katsomaan?

Vierailija
12/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiertänyt Aasiassa, amerikkassa, Euroopassa ja tavallaan lähi-idässä ja tästä johtuu ajatukseni että betoni helvetti mikä betoni helvetti eikä niissä ole eroja

Mene pienempiin paikkoihin. Niin yksinkertaista. Tai etsi joku savimajakaupunki. Tai älä lähde minnekään, ei ole pakko.

Vierailija
13/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa on yleensä hyvät julkiset liikkumisvälineet, hienoja uniikkeja rakennuksia, historiaa "museot", hyviä ravintoloita, yöelämää, hyviä hotelleja, ja jos luonto tai kylät kiinnostaa voi niihin kaupungista siirtyä vierailemaan. Jollain pikkukylä road tripillä taas pitää olla kokoajan ratissa, ja nähdä pitkien etäisyyksien päässä olevia kohteita. Rentouttavin loma olisi varmaan rantaloma, eikä mitään aikatauluja.

Vierailija
14/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sitten auttaa ymmärtämään mitä eroa on ihmisen rakentamassa rakennuksessa oli se sitten Roomassa tai Tampereella. Kerro konkreettisesti mitä eroa on rakennuksella Tampereella ja rakennuksella Roomassa että sitä kannattaisi matkustaa katsomaan?

En mä nyt varsinaisesti matkusta mitään rakennuksia katsomaan, onhan niitä joitain tiettyjä mitä esim voi nähdä vain Roomassa. Aikoinaan oli hauska nähdä itse paavi Vatikaanissa. Lähinnä mä haluan katsella erilaista elämänmenoa, erilaisia ihmisiä, aistia erilaisia fiiliksiä, käydä sellaisissa ravintoloissa mitä ei ole Suomessa, syödä sellaisia ruokia mitä ei saa Suomessa.

Tampereella käyn pari kertaa vuodessa Vapriikissa ja Milavidassa, ehkä Morobaarissa ja Tillikassa, eli kulttuuria ja ruokaa lähinnä. 

Vierailija
15/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Istanbulia. Käsityksesi kaupungista saattaa muuttua.

Vierailija
16/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et näe Rooman ainutlaatuisuutta, ei tosiaan kaupunkiloma ole sun juttu.

Historiallinen Rooma oli hieno juttu mutta nykyaikainen moderni Rooma ei kauhesti eroa suomen kaupungeista. On siellä niitä vanhoja rakennuksiakin mutta ei ne ole miksikään muuttuneet sitten viime näkemän ja itse sen (lyhyen) Rooman loman jälkeen pystyin toteamaan että ne historialliset kohteet on nähty. Mitä muuta siellä on noiden historiallisten kohteiden lisäksi kun ne on nyt nähty?

Vierailija
17/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa on yleensä hyvät julkiset liikkumisvälineet, hienoja uniikkeja rakennuksia, historiaa "museot", hyviä ravintoloita, yöelämää, hyviä hotelleja, ja jos luonto tai kylät kiinnostaa voi niihin kaupungista siirtyä vierailemaan. Jollain pikkukylä road tripillä taas pitää olla kokoajan ratissa, ja nähdä pitkien etäisyyksien päässä olevia kohteita. Rentouttavin loma olisi varmaan rantaloma, eikä mitään aikatauluja.

Rantalomasta itsekin haaveilen mutta puoliso haaveilee kaupunkilomasta että pääsee shoppailemaan ja kiertelemään kahviloita ja ravintoloita samalla kun näkee ihmisiä

Vierailija
18/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Tampere on se. Ulkomailla ehkä rantakatu ja merituuli voi helpottaa. 

Vierailija
19/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö Suomessa tunnelma on kireä, ja ahdistava, jo tavalliselle kansalaiselle kaikki on hirveän kallista, ravintolassa menee järjetön määrä rahaa pelkkiin juomiin, vielä kun eksyy jonnekkin turistihinnoteltuihin paikkoihin. Tarvi montaa tuntia lentää/lauttailla etelämpään, niin on jo vapaampaa.

Vierailija
20/33 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantalomasta itsekin haaveilen mutta puoliso haaveilee kaupunkilomasta että pääsee shoppailemaan ja kiertelemään kahviloita ja ravintoloita samalla kun näkee ihmisiä

Kompromissi, menkää jonnekkin Kaupunkiin muutaman päivää, sitten siirrytte jonnekkin ranta-alueelle loppu lomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi