Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko epäonnistunut äitinä, kun lapset ei halua tehdä mitään kanssani?

Vierailija
09.07.2024 |

Ovat jo isoja, täysi-ikäisiä ja teinejä. Mitään eivät halua enää tehdä minun kanssa, vaikka mitä ehdottaisin. Isänsä kanssa kyllä reissaavat ja muuta. Tiedän, että ainakin osaltaan varmastikin johtuu iästä, mutta silti tuntuu todella pahalta. Haluaisin, että meillä olisi hyvät ja läheiset välit, sellaista kaipasin oman äidin kanssa. Millaiset välit teillä on lasten kanssa ja onko eroa siihen millaiset välit heillä on isänsä kanssa? Tunnetko jääväsi vähän kuin huonommaksi mitä se toinen vanhempi? Minulla on juuri sellainen olo.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olet vain lapsentekoväline. Lapset haluaa pahan jännämies isän kanssa tehdä kaikkea.

Vierailija
22/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää antaa mennä. "He eivät ole sinun lapsiasi vaan maailman lapsia*.

Etsi elämääsi mielekkyys muualta, säälittävää lähinnä itkeä aikuisten lasten seuraa. Heillä on oma elämä, sinulla omasi. Jos ottavat yhteyttä ja haluavat tehdä jotakin kanssasi, iloitse siitä, mutta muuten anna olla.

Minulla on ripustautuva äiti, jonka arvot poikkeavat täysin omistani, eikä äitini tätä käsitä. Yritän karistella häntä irti itsestäni, koska hänen seuransa ei tee minulle hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äitinä tuntuu pahalta lukea näitä kommentteja. Moni äiti ei varmaan ymmärrä, että ei saa sanoa tai neuvoa mitään. Sitä ei pääse irti äidinroolista, vaikka lapset isoja. Vaikka kyllähän sitä työkavereidenkin kanssa neuvotaan toisiamme ja annetaan toista näkökulmaa. Ei me mitään pahaa tarkoiteta, mutta ei vaan osata toimia muulla tavalla. Hyvä, että asia tuli esille täällä. Pitää ottaa opiksi.

Vierailija
24/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität nuolettaa persvittua lapsillasi?

Vierailija
25/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole millään tavalla ripustautuja tai tuputtamassa omia mielenkiinnon kohteita. Ei ole sellaisesta kyse, että vaatimalla vaatisin jotain yhdessä oloa. Heitä ei vain tunnu kiinnostavan enää yhtään mikään perus juttukaan kanssani. Vielä jonkin aikaa sitten mielellään lähtivät mukaani vaikka ulos syömään tai ruokakauppaan. Ihan oma-aloitteisestikin.  Kesälomareissullekin innoissaan lähtivät ja mökille. Nyt ei voi mihinkään reissuun lähteä, vaikka tiedän, että olisi heistäkin kiinnostava paikka. Isänsä kanssa ovat viikon päästä lähdössä ja kovasti tuntuvat sitä odottavan. 

Ap. 

Vierailija
26/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan hirveästi vietä aikaa äitini kanssa, koska olemme todella erilaisia ihmisiä. Vaikeaa on löytää mitään tekemistä tai puheenaihetta, joka kiinnostaisi edes kohtalaisesti molempia. Ei tämä tarkoita ettei välittämistä olisi puolin ja toisin, mutta mikään yhdessä puuhaaminen ei ole koskaan oikeen luonnistunut, yritetty on. Yhteisen lomamatkan jälkeen todettiin, että me varmaan halutaan lomaltakin aika eri asioita. Ei siis niin, että tämä olisi jonkun vika, joskus vain näin käy. 

Vierailija
27/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole millään tavalla ripustautuja tai tuputtamassa omia mielenkiinnon kohteita. Ei ole sellaisesta kyse, että vaatimalla vaatisin jotain yhdessä oloa. Heitä ei vain tunnu kiinnostavan enää yhtään mikään perus juttukaan kanssani. Vielä jonkin aikaa sitten mielellään lähtivät mukaani vaikka ulos syömään tai ruokakauppaan. Ihan oma-aloitteisestikin.  Kesälomareissullekin innoissaan lähtivät ja mökille. Nyt ei voi mihinkään reissuun lähteä, vaikka tiedän, että olisi heistäkin kiinnostava paikka. Isänsä kanssa ovat viikon päästä lähdössä ja kovasti tuntuvat sitä odottavan. 

Ap. 

Oletko sama henkilö, joka muutama kuukausi sitten kirjoitteli täällä siitä, kuinka ahdistaa kun lapset viihtyvät isänsä luona paremmin kuin sinun luonasi? Ja kuinka isällä on enemmän rahaa ja siksi pystyy tarjoamaan houkuttelevampia elämyksiä?

Vierailija
28/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Oletko sama henkilö, joka muutama kuukausi sitten kirjoitteli täällä siitä, kuinka ahdistaa kun lapset viihtyvät isänsä luona paremmin kuin sinun luonasi? Ja kuinka isällä on enemmän rahaa ja siksi pystyy tarjoamaan houkuttelevampia elämyksiä?

Eri olen, mutta helpottavaa kuulla että muilla samaa. Meillä olen minä se, jolla enemmän rahaa. Ihan hyvin he täällä kotona viihtyvät. 

Vierailija
29/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella ollut kamala äiti!

Vierailija
30/30 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse että he eivät takerru sinuun! Saat vapautta.