Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia opettajaan kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä

Vierailija
09.07.2024 |

Esimerkki 47

Jos on jotain liikuntatunteja enemmän tai liikuntapäiviä ja mulla on

urheilulegginsit päällä niin silloin kyllä huomaan edelleenkin, että monet yläkoulun

oppilaat ei välttämättä sano mitään, mutta tuijottaa kovasti. Mä käytän nykyään

tämmösiä järkyttäviä massiivisia niin kun miehen paitoja päällä, et jos mulla on

urheilulegginsit päällä niin nää niinku peittää about kaiken. (H5)

https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/96055/URN%3aNBN%3afi%3ajy…

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se ajat muuttuvat.

Kun olin lapsi 80-90 luvun taitteessa, jos sulla ei ollut verkkareita niin opettaja pisti lapset liikuntatunnilla olemaan kalsareillaan. Farkuissa ei ollut asiaa liikuntatunnille.

Nykyaikana olen taas ihmetellyt sitä, että naisille ei tunnu olevan muuta vaihtoehtoa kuin pukea nuo pimppa/pyllyvakoon imeytyvät sukkahousut?

Onko perus college housut loppu kaupasta?

M41

Ei ole, me vaan nykyään pukeudumme oman emmekä miesten mukavuuden ehdoilla. Lääkäriltä saa varmaan jotain libidoa heikentäviä kemikaaleja, jos itsehillinnässä on puutteita

Saako sieltä lääkäriltä myös jotain siihen ettei voi pukeutua oman mukavuuden mukaisesti vaan pitää pukeutua piukkoihin vaatteisiin? Ketipinoria?

Vierailija
42/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se ajat muuttuvat.

Kun olin lapsi 80-90 luvun taitteessa, jos sulla ei ollut verkkareita niin opettaja pisti lapset liikuntatunnilla olemaan kalsareillaan. Farkuissa ei ollut asiaa liikuntatunnille.

Nykyaikana olen taas ihmetellyt sitä, että naisille ei tunnu olevan muuta vaihtoehtoa kuin pukea nuo pimppa/pyllyvakoon imeytyvät sukkahousut?

M41

Muistan kyllä että lukiossa 90-luvulla pojat huuteli joka tunti eräälle blondille nuorelle äikänopelle kaikkia seksijuttuja. 90-luvun normaaleihin peittäviin farkkuihin ja puseroon oli pukeutunut. 

Ystäväni opiskeli opettajaksi 80-luvun lopulla ja talutti tuollaisen huutelijan ulos luokasta. 

Jatkossa suoraan

Opettaja joka taas koski oppilaaseen ei saa mitään puhuttelua vaan pahoinpitely syytteen ja potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole selvää, että jos pukeutuu kuin seksinukke, niin saa sellaista kohtelua kuin seksinukke?

Naisen keho ei ole "seksinukke", vaan hänen ruumiinsa. Jos on hankaluuksia kohdata naisten kehoja ilman hallitsemattomia impulsseja, et ehkä kuulu yhteiskuntaan, tai sitten voit hakea lääkäriltä jotakin kemiallista apua itsehillintään. Raamatussahan kehotettiin repimään silmät päästä, jos ei himot taltu

Raamatussa myös puhutaan naisen pukeutumisesta joten ehkä ei kannata vedota monoteisti uskontoon jos haluaa näyttää kroppaansa.

Miehen "hankaluudet" ovat myös luoneet sinut eli jos isälläsi ei olisi ottanut eteen ei olisi sinuakaan syntynyt. Uskon että sieltä mies ihasikin kumpuaa.

Vierailija
44/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on mies lapsenakin. Pyssyleikit alkavat jo ennen päiväkotia. Samoin naisviha. Teininä siihen lisätään hallitsematon kiima, ja näiden hullujen kanssa naiset sitten pakotetaan täällä 50/50 jaossa elämään

Miksi pelkäät miehiä?

Niin, miksi turhaan pelätä olentoa, joka on (hyvin suurella todennäköisyydellä) minua suurempi ja vahvempi, joka voi vahingoittaa minua monin eri tavoin, ja tästä vahingoittamisesta voisin saada fyysisiä ja/tai henkisiä vammoja, sukupuolitauteja tai voisin jopa raskautua tahtomattani. Olisin hullu, jos en vähän pelkäisi miehiä. Niistä kun ei voi koskaan tietää... Ja vielä kun uhriksi joutuneita vähätellään. Vähättely näkyy jo vastauksessasi. Että näin!

Aha... Eli trauma tausta.

Vierailija
45/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oppilaat huutelevat kommentteja naisopettajien kehosta ja kireistä vaatteista ja naisopettajat eivät sitä halua, niin mikseivät naisopettajat jätä kireitä leggingsejään ja tissitoppejaan muuhun käyttöön kuin kouluvaatteiksi?

Eikö pitäisi olla selvää, että jos pukeutuu provosoivasti, niin siitä saa kuulla kommentteja. Jos minä kävelisin työpaikalleni saunaämpäri päässä, niin tajuaisin kyllä jo etukäteen, että varmaan siitä huomautellaan.

Vaikka opettaja olisi alasti, turpa pidetään kiinni. Kehorauha kuuluu opettajallekin, eikä vain oppilaille. 

Opettaja voidaan muuten irtisanoa jos hänen pukeutumisensa on asiatonta.

Niin voidaan, ja sellaistakin on tapahtunut, että oppilas on kesken koulupäivän käsketty kotiinsa hakemaan peittävämmät vaatteet päälleen, kun on ollut liian paljastavaa.

Vierailija
46/48 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oppilaat huutelevat kommentteja naisopettajien kehosta ja kireistä vaatteista ja naisopettajat eivät sitä halua, niin mikseivät naisopettajat jätä kireitä leggingsejään ja tissitoppejaan muuhun käyttöön kuin kouluvaatteiksi?

Eikö pitäisi olla selvää, että jos pukeutuu provosoivasti, niin siitä saa kuulla kommentteja. Jos minä kävelisin työpaikalleni saunaämpäri päässä, niin tajuaisin kyllä jo etukäteen, että varmaan siitä huomautellaan.

Eli väkivallan kohteen pitäisi alistua väkivallalle ja pyrkiä muuttamaan omaa olemistaan siinä toivossa, että ei saisi enää väkivaltaa osakseen?

Vierailija
47/48 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se ajat muuttuvat.

M41

Ei ole, me vaan nykyään pukeudumme oman emmekä miesten mukavuuden ehdoilla. Lääkäriltä saa varmaan jotain libidoa heikentäviä kemikaaleja, jos itsehillinnässä on puutteita

Onhan se outoa, jos naisen täytyy mennä koulupojille keikistelemään niukoissa vaatteissa. Herää kysymys, mikä niin saa toimimaan. Onko tarkoitus kohottaa itsetuntoa härnäämällä hormonihumalaisia teinipoikia? Miksei keikistelisi aikuisten edessä mieluummin, jos pakko on riisuuntua.

Vierailija
48/48 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se ajat muuttuvat.

M41

Onhan se outoa, jos naisen täytyy mennä koulupojille keikistelemään niukoissa vaatteissa. Herää kysymys, mikä niin saa toimimaan. Onko tarkoitus kohottaa itsetuntoa härnäämällä hormonihumalaisia teinipoikia? Miks

Itsetunto-ongelma tulee ensimmäiseksi mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme