Kuvittelen olevani mies seksin aikana.
Tuollainen otsikko koska tää on seksipalsta mutta liittyy tähän muutakin. Olen siis nuori nainen ja minulla on poikaystävä. Olen kai biseksuaali. Olen keholtani siro ja aika muodoton, onneksi. En tiiä miks tänne kirjoitan kun täältä ei melkein ikinä saa mitään asiallisia vastauksia. Mua vaivaa tällainen "ongelma", että haluaisin olla homomies enkä heteronainen. En mikään äijä vaan sellainen nättipoika. Muutamia vuosia ollut jotain tällaisia tuntemuksia mutta en ole oikein osannut tunnistaa/sanoittaa sitä. En haluaisi olla tyttöystävä vaan poikaystävä. Mutta minkäs tälle voin miten oon syntynyt. Pidän paljon anaaliseksistä sen takia että pilluun paneminen tuntuu jostain syystä epämiellyttävältä tai sitten ei hirveesti miltään. Ja ehkäpä vielä enemmän sen takia, että on helpompi kuvitella olevansa "bottom" siinä tilanteessa. Ei siis liity pelkästään seksielämään ja suhteisiin vaan elämään muutenkin. Saan kovia ahdistuksia siitä että joudun olemaan nainen ja naisen sukuelimillä.
Kommentit (51)
Mikä tässä on se ongelma?
Ostat sträppärin, pukeudut miesmäisesti ja sanot miehellesi ettet oikein tykkää vaginaalisesta yhdynnästä.
Homma hoidossa ihan kivasti ilman mitään hormonihoitoja tai kirurginveitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisit kokeilla olla se poikaystävä. Osta strabon ja pukeudu poikamaiseti. Juttele poikaystäväsi kanssa asiasta. Ehkä saat tyttöystävän. Näin pääset kokeilemaan haluasi olla se poika. Sitten tulevaisuudessa neuvottelemaan muutoksista jotka mielestäsi ovat tarpeellisia.
Niin. Mutta poikaystävä taitaapi olla hetero. En tiedä suostuisiko siihen, ja en tiiä miten edes alottaisin puhumaan. Pukeudun jo poikamaisesti mutta muuten en oikein pojalta näytä. Haluaisin kyllä että näyttäisin. Välillä ahdistaa aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ostat sträppärin, pukeudut miesmäisesti ja sanot miehellesi ettet oikein tykkää vaginaalisesta yhdynnästä.
Yksi ongelma ainakin on se että en uskalla puhua suoraan mitä tunnen ja en yhtään tiiä miten poikaystävä suhtautuisi asiaan niin en uskalla (enkä osaa) kysyä ja ottaa puheeksi. Olen jo sanonut etten tykkää vaginaalisesta yhdynnästä. Tykkään seksistä mutta en omasta roolista ja kehosta.
Oho unohdin kirjottaa ap viestien loppuun
Nuorena voi olla vaikka mitä ajatuksia omasta identiteetistä, minullakin oli. Anna kuitenkin ajan vielä kulua ja itsesi kasvaa, mitä ikinä päätätkin myöhemmin sen kyllä ehtii.
Aivot muuttuu paljon vielä 20 vuoden iässäkin, joten ajattelusikin saattaa muovautua vielä. Ihan rauhassa vaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma ainakin on se että en uskalla puhua suoraan mitä tunnen ja en yhtään tiiä miten poikaystävä suhtautuisi asiaan niin en uskalla (enkä osaa) kysyä ja ottaa puheeksi. Olen jo sanonut etten tykkää vaginaalisesta yhdynnästä. Tykkään seksistä mutta en omasta roolista ja kehosta.
Samaa mieltä tuon edellisen kanssa, että helpointa varmasti olisi, jos löytäisit roolin ja seksi- ja muut tavat joissa saisit tuntea olevasi oma itsesi omassa kehossasi. Esim vaatetuksen tai sosiaalisten roolien osaltahan se ei uskoakseni naisilla olekaan niin suuri ongelma kuin miehillä, koska heille yleisesti "sallittu" repertuaari on paljon laajempi kuin miehille.
Seksin suhteen tilanne tietysti voi olla vähän hankalampi ilmiselvistä syistä. Miehen pitäisi olla siinä myös halukas ottamaan vähän erilaista roolia itsekin. Kevyt tyttöily voisi ehkä olla miehelle helpompi asia kuin "homomiehen" roolin ottaminen, mutta käsitinkö oikein että sinulle taas jälkimmäinen olisi mieluisampi?
Vaan eihän se aina noinkaan helposti mene, jos ei tunne olevansa kotonaan omassa kehossaan. Toivoisin kuitenkin, että sellaisen keinon löytäisit.
En näe että tässä olisi kyse mistään identiteetti asioista. Kyllä itsekkin kuvittelen usein mille tuntuu olla nainen ottamassa kullia pilluun. T: m 22 v
En lähde diagnosoimaan ketään internetin välityksellä, mutta sanon että ahdistuksen tunne omasta kehosta ja roolista kuulostaa transnaiselle tutulta, tietysti vaan toisin päin. Siihen on myös muita mahdollisia selityksiä, mutta joka tapauksessa kuulostaa siltä, että on aihetta tutkia omaa identiteettiä tarkemmin.
Itseymmärryksen kannalta on aina hyödyllistä olla rohkea kokeilija sekä seksuaalisen että ei-seksuaalisen kanssakäymisen suhteen. Se voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta heteromiehen kanssa, mutta suosittelen avoimuutta ja rehellistä keskustelua. Jos omaa identiteettiään ei voi tutkia eikä aiheesta voi puhua, suhde on joka tapauksessa hataralla pohjalla, koska nykyinen ahdistus omasta kehosta ja roolista voi kärjistyä myöhemmin sietämättömäksi. On parempi kohdata ongelmat ennemmin kuin myöhemmin.
Itse en ole joutunut samanlaiseen tilanteeseen, koska miehelleni oli helppo puhua aiheesta. Mutta yleisesti jos en tiedä miten ottaa asian puheeksi, luonnostelen ajatuksiani ja mitä haluan kertoa ensin paperille. Mitä kumppanisi olisi hyvä tietää tilanteestasi? Mitä haluat pyytää häneltä seksissä tai sen ulkopuolella? Entä mikä saa pysyä tällä erää samana?
Jos miehen rooli myös arjessa tuntuu itselle sopivalta, kokeilua voi laajentaa kehon väliaikaiseen miehistämiseen. Sitä voi tehdä rintoja litistävän binderin avulla, miehistävällä meikillä (netistä löytyy ohjeita), vaatteilla ja hiustyylillä. Omaa sosiaalista roolia voi myös kokeilla vaihtaa miehen nimeä kokeilemalla. Ideaalisesti olonsa saa hyväksi tälläisillä keinoilla, mutta joissain tapauksissa tarvitaan lääketieteellisiä hoitoja, joita varten pitää pyytää lääkäriltä lähetettä sukupuolen tutkimuspoliklinikalle sekä ottaa yhteyttä paikalliseen yhteisöön jolta saada vertaistukea ja vinkkejä.
Ikävä kyllä nykyään on todella vaikeaa saada ammattiapua oman identiteetin ruovimiseen, koska transpoli on todella alimitoitettu ja sukupuolisensitiiviseen terapiaan julkiselta puolelta pääseminen voi kestää siksi vuosia, jos sitä edes polilta tarjotaan. Paikallisilla Seta/Pride-järjestöillä voi olla ryhmiä, kannattaa ottaa heihin yhteyttä ja kysyä millaisia palveluita heillä olisi identiteettiään pohtivalle ihmiselle. Esimerkiksi minua auttoi Helsingissä toiminut nuorten ryhmä. Lisäksi Sukupuolen Osaamiskeskukselta voi myös saada parin tapaamisen verran vertaistukea: https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/palvelut/vertaistukipalvelut/vertais…
Tsemppiä jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Nuorena voi olla vaikka mitä ajatuksia omasta identiteetistä, minullakin oli. Anna kuitenkin ajan vielä kulua ja itsesi kasvaa, mitä ikinä päätätkin myöhemmin sen kyllä ehtii.
Aivot muuttuu paljon vielä 20 vuoden iässäkin, joten ajattelusikin saattaa muovautua vielä. Ihan rauhassa vaan eteenpäin.
En voisi olla enempää samaa mieltä.
Suurin osa miehistä leikittelee mielellään sukupuoliroolien yms kanssa, kunhan ensin se koviksen rooli on saatu murrettua. En usko et sinulla on mitään ongelmaa vaihtaa teillä tyttöystävä-poikaystävä-rooleja toisinpäin ja pääset puikottamaan poikkistasi halusi mukaan. Onko se sinulla kokeilunhalua lyhytkestoisesti tai ihan muuttumisen paikka, sen aika näyttää, mutta alat vain käännyttää kundikaveria strapparin ja peggingin ystäväksi. Siitä se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
En lähde diagnosoimaan ketään internetin välityksellä, mutta sanon että ahdistuksen tunne omasta kehosta ja roolista kuulostaa transnaiselle tutulta, tietysti vaan toisin päin. Siihen on myös muita mahdollisia selityksiä, mutta joka tapauksessa kuulostaa siltä, että on aihetta tutkia omaa identiteettiä tarkemmin.
Itseymmärryksen kannalta on aina hyödyllistä olla rohkea kokeilija sekä seksuaalisen että ei-seksuaalisen kanssakäymisen suhteen. Se voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta heteromiehen kanssa, mutta suosittelen avoimuutta ja rehellistä keskustelua. Jos omaa identiteettiään ei voi tutkia eikä aiheesta voi puhua, suhde on joka tapauksessa hataralla pohjalla, koska nykyinen ahdistus omasta kehosta ja roolista voi kärjistyä myöhemmin sietämättömäksi. On parempi kohdata ongelmat ennemmin kuin myöhemmin.
Itse en ole joutunut samanlaiseen tilanteeseen, koska miehelleni oli helppo puhua aiheesta. Mutta yleisesti jos en tiedä miten ot
Kiitos pitkästä ja asiallisesta kommentista <3 Kyllä musta on koko ajan alkanut tuntua enemmän siltä että miehen rooli olisi mulle oikeampi, mutta en ole tehnyt juuri mitään isoja muutoksia ulkoisesti, koska oon niin epävarma ja vaan pyöritellyt ristiriitaisia ajatuksia ja tunteita päässä. Kun poikaystävä on kutsunut mua tyttöystäväksi, se on ärsyttänyt mua jotenkin vaikken oo osannut selittää miksi. Bindereitä en ole käyttänyt mutta poikamaisia/miehisiä vaatteita kyllä ja osa niistä peittää jo rintoja aika hyvin. En tiedä uskallanko mennä transpolille. Jos nyt ensialkuun puhuisin tuolle poikaystävälleni..
Ap
Et tule koskaan olemaan mies. Mikään määrä hormonihoitoja tai leikkauksia ei muuta sinua mieheksi. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos pitkästä ja asiallisesta kommentista <3 Kyllä musta on koko ajan alkanut tuntua enemmän siltä että miehen rooli olisi mulle oikeampi, mutta en ole tehnyt juuri mitään isoja muutoksia ulkoisesti, koska oon niin epävarma ja vaan pyöritellyt ristiriitaisia ajatuksia ja tunteita päässä. Kun poikaystävä on kutsunut mua tyttöystäväksi, se on ärsyttänyt mua jotenkin vaikken oo osannut selittää miksi. Bindereitä en ole käyttänyt mutta poikamaisia/miehisiä vaatteita kyllä ja osa niistä peittää jo rintoja aika hyvin. En tiedä uskallanko mennä transpolille. Jos nyt ensialkuun puhuisin tuolle poikaystävälleni..
Ap
Käytännön kokeilut ovat hyvä tapa saada uutta perspektiiviä puhki pohdittuun ajatusmaailmaan. Mahdollinen transpoli voi oikein hyvin odottaa, kannattaa varmistua omasta identiteetistään ensin.
Minä nainen, kauhea mela pumppaa rajusti hui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tuon edellisen kanssa, että helpointa varmasti olisi, jos löytäisit roolin ja seksi- ja muut tavat joissa saisit tuntea olevasi oma itsesi omassa kehossasi. Esim vaatetuksen tai sosiaalisten roolien osaltahan se ei uskoakseni naisilla olekaan niin suuri ongelma kuin miehillä, ko
Joo se on totta että naisten on normaalimpaan käyttää miesten vaatteita kuin miesten naisten vaatteita. Mun mielestä naisten vaatteet on jo jotenkin niin paljon huonomman näköisempiä (makuasia) ja epäkäytännöllisenpiä että jo se vaikuttaa valintaan. Sikäli jälkimmäinen on mieluisampi, koska haaveilen että mä ja poikaystäväni voitaisiin olla homopari. Ei mun tarvitsisi pyytää häntä "tyttöilemään" tai ehdä hänestä tyttöä. Miten voisin ottaa sen varovasti puheeksi että naisena olo tuntuu mulle epämukavalta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo se on totta että naisten on normaalimpaan käyttää miesten vaatteita kuin miesten naisten vaatteita. Mun mielestä naisten vaatteet on jo jotenkin niin paljon huonomman näköisempiä (makuasia) ja epäkäytännöllisenpiä että jo se vaikuttaa valintaan. Sikäli jälkimmäinen on mieluisampi, koska haaveilen että mä ja poikaystäväni voitaisiin olla homopari. Ei mun tarvitsisi pyytää häntä "tyttöilemään" tai ehdä hänestä tyttöä. Miten voisin ottaa sen varovasti puheeksi että naisena olo tuntuu mulle epämukavalta?
Ap
Suhteessa ei tarvitse olla miehekästä ja naisellista osapuolta. Molemmat voivat olla miehekkäitä eikä poikaystäväsi tarvitse muuttua.
Jos olisin samassa tilanteessa yrittäisin ehkä sanoa jotenkin, että olen pohtinut omaa itseäni viime aikoina ja haluaisin kokeilla, miltä miehenä olo tuntuu että ymmärtäisin itseäni paremmin. Painottaisin että hänen ei tietenkään ole pakko osallistua jos se tuntuu hänelle epämukavalta, mutta arvostaisin suuresti hänen apua ja tukea. Sanavalinnat ja keskustelunaiheet riippuvat niin paljon hänen reaktioistaan että on vaikeaa antaa yleispäteviä ohjeita.
En ymmärtänyt yhtä kohtaa. Sanoit haluavasi olla poikaystävä, et tyttöystävä ja voit jo nyt kuvitella olevasi bottom kun poikaystäväsi panee sinua anaaliin.
No, täsmälleen samanlaista se peppuseksi olisi jos todella olisit poika etkä tyttö joten minkä oikeastaan pitäisi muuttua?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt yhtä kohtaa. Sanoit haluavasi olla poikaystävä, et tyttöystävä ja voit jo nyt kuvitella olevasi bottom kun poikaystäväsi panee sinua anaaliin.
No, täsmälleen samanlaista se peppuseksi olisi jos todella olisit poika etkä tyttö joten minkä oikeastaan pitäisi muuttua?
Ei kannata aliarvioida oman mielensä rajoituksia ja häpeää! Seksiin suhtautuminen voi muuttaa paljonkin. Kun puhuin oman mieheni kanssa seksifantasioistani (pakottaminen/käyttäminen) ja hän hyväksyi ne, minulla oli paljon vapautuneempi olo! Seksissä ei muuttunut paljon mikään koska hän ei pysty sellaiseen roolipelaamiseen, hän vain pitää käsiäni kiinni ja ottaa vähän aktiivisemman roolin. Mutta tuntui siltä, että minun ei tarvinnut hävetä tai pelätä omaa seksin aikaista ajatusmaailmaani vaan sain uppoutua siihen. En tiedä auttaako se ap:n tilanteessa mutta toivon parasta!
Vierailija kirjoitti:
Sori jos oli epäselkeää. Jos saisin päättää niin mulla olisi ehdottomasti mieluummin miehen keho kuin naisen, ja se harmittaa ja ahdistaa. Anaalipanossa voin kyllä kuvitella olevani bottom, mutta ei se näillä fyysisillä ominaisuuksilla oo täysin sama kuitenkaan. Naisista anaalijutut tuntuu vähemmän hyvältä koska ei oo esim. eturauhasta. Ja koska mulla ei ole penistäkään, en pysty panemaan poikaystävääni eli olemaan top-roolissa ikinä.
Ap
Ehkä voisit kokeilla olla se poikaystävä. Osta strabon ja pukeudu poikamaiseti. Juttele poikaystäväsi kanssa asiasta. Ehkä saat tyttöystävän. Näin pääset kokeilemaan haluasi olla se poika. Sitten tulevaisuudessa neuvottelemaan muutoksista jotka mielestäsi ovat tarpeellisia.