Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Enskattaret perjantaina~

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Poppikselle ja tuoreelle isukille tyttärestä!

Tulihan se räpsy sieltä kuitenkin ihan itse. Hieno juttu!

Auroran turvotus ja käsi kivut kuulostaa täälläkin aika tutuilta. Mä oon kanssa vaan yrittänyt sitten tankata paljon vettä ja välttää kaikkea hiilihapollista ja suolaa. Vihki ja kihlasormus on roikkunu jo pari kuukautta mun kaulaketjussa kun eivät mene sormiin. Sullahan kanssa alkaa sektiopäivä olla jo ovella. Jännittäkö jo?

Coltsfoot. Mä oon ollu kanssa ihan hermoheikko koko raskausajan ja mun mies siitä joutuu kärsimään. Meillä on myöskin samanlainen koiranlenkitys jako ollut nyt raskausaikana, ja siitä myöskin suukopua muutaman kerran tullut. Mä en oo koskaan ollut herkkä itkemään, mutta nyt oon itku silmässä melkein joka päivä.

Piki. Sullakin eräpäivä häämöttää jo lähellä. Tsemppiä loppukoitoksiin.

Leenikselläkin tullut juuri 30 rv täyteen. Oon tainnut olla aika omanapainen viime aikoina kun mitään enää huomaa mitään. Loppu aika meneekin sitten tosi nopeesti paitsi sitten nämä ihan viimiset viikot¿

Joku kyseli noista valmennuksista. Meillä oli 2 x 3 tuntia Taysissa synnytysvalmennusta, mikä me koettiin tosi hyväksi. Sitten neuvolan puolesta 4 luentotyylistä kertaa mitkä sisälsi parisuhteen hoitoa, vanhemmuutta, imetys ja vauvan hoito. Kaks ekaa oli mielestäni aika turhanpäiväsiä, mutta tää imetys + vauvanhoito olivat hyviä.

( . ) Nivuskivut jatkuvat edelleenkin tosi kamalina, mutta sain sentään viimeyön suht hyvin nukuttua. Se ainakin piristi mieltä kovasti.

On tainnut meidän poju jäädä mielummin kohdun lämpöön¿

Sjt. Meillä taitaa mennä tää loppu aika samaan tyyliin. Suppareita sulle kovasti sinne ja toivotaan että saatais nää pikku jääräpäät viikonlopun aikana syntymään :)

Niin taitaa Hanilla olla jo nyytti kainalossa. Toivotaan että kaikki meni hyvin.

Hyvää päivän jatkoa kaikille enskoille!

Hermione ja poju rv 40+1

Vierailija
2/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN PALJON ONNEA POPPIKSELLE JA TUOREELLE ISUKILLE RÄPSYN SYNTYMÄN JOHDOSTA!! Kerta kaikkiaan ihanaa kun näitä baby-Enskoja nyt sikiää oikein urakalla :)

HANillakin on jo Rumpali sylissä, toivottavasti leikkaus sujui ongelmitta. Lämpimiä ajatuksia sinne Oysin suuntaan =)

Juuh, perjantai. Pitäs jatkaa niiden työselkkareiden tekoa, vielä ois hommaa niiden parissa. Viikonloppuna aletaankin jo pakkaamaan pikku hiljaa, esim. mun on ihan sama pakata kaikki ne ihanat M-kokoiset vaatteet, jotka ovat jäänteitä entisestä elämästä =) Ja jotain astioita ja kirjojakin on sama jo pakkailla, josko vaikka ens viikolla päästäis jo omaan kotiin!

Ostettiin aika ex tempore-tyylillä vaunut eilen. Bora Kombit, puna-harmaat, olikohan joku country grey tuo väri tms. Vissiin aika halpisvaunut kait nuo on, mutta luulis luottavan meille. Hinnaksi tuli (tarjouksessa) 295 ¿ja kaupan päälle sadesuoja ja hyttysverkko. Ihan ollaan tyytyväisiä valintaan, kasattiin vaunut jo pihalla (!) eilen, että helpompi tuoda sisälle. Pistin koevauvaksi meidän pikku-nartun sinne eilen, mutta jostain syystä koiruli ei oikein viihtynyt.. Outo hauva?!

Coltsfoot, joo minäkin raivosin eilen =) En varsinaisesti miehelle, vaan ihan yleisvidudustani purin. Työselkkarin teko ei ottanut onnistuakseen, alaselkää ja -mahaa särki, koko ajan pissatti ja janotti ja närästi jne. Mulla meni totaalisesti hermot ja aloin paiskoa tavaroita ja kaadoin tuolin :D Varmaan ollut hauskaa katseltavaa mun yhden naisen performanssi! Sitten menin sänkyyn ja mies yritti riisua multa vaatteita ja mulle tuli entistä kurjempi olo kun en edes ite saa ittiäni riisuttua. Hirveällä ähinällä sitten vääntäydyin ylös ja vielä hirveämmällä ähinällä riisuin ne vaatteet ja olin niin rebel etten edes meikkiä/hampaita pessyt vaan rupesin nukkumaan! On tämä ihanaa tämä raskausaika kun kaikki on niiiiiiin dramaattista välillä :)

Riikka, suakin " näkee" :) Onnea uuden kodin johdosta! Meillä alkaa valmennukset tuossa 14.pvä, sittenpäs näkee mitä hommaa se on.

Mammikselle synttärionnittelut jo näin etukäteen! Nautihan päivästä :)

Hyvä että käsivaiva alkaa helpottamaan! Alkoipa muuten haluttamaan Hesen ateriaa, vois näin rv-vaihtopäivän kunniaksi käydä semmosen hakemassa..

Aurora laittanut taas massukuvan :) Nättihän se on kuin mikäkin. Tosi ikävää tuo sormivaiva, sulla tosiaan noita vaivoja tuntuu riittävän! Kerrohan sitten mitä neuvolassa tapahtui?

Hoytillakin närästystä =( Ihan kökkö keksintö koko närästys, ja valitettavasti yleensä vaan pahenee mitä enämpi viikkoja kasassa.. Toivottavasti ei sulla kuitenkaan, kun jo tuossa vaiheessa siitä noin kovasti kärsit! Ja onnea ultraan!

Iida-Linnealle pikaista paranemista!

Leenis on tosiaan sosialiseerannut eilen :) Ja pikkuinenkin ollut ihan innoissan, hih! Minä olin viime la yhdellä keikalla, ja mulla supisti siellä ihan mahdottomasti.. Päättelin, että tytöstä tulee hevari aikoinaan, kun noin kovasti haluaa tulla ulos kesken metallibändin keikan ;)

Voi viivi kun muistutit, mullakin pitäs imuroida ja tyhjätä tiskikone.. Ei millään jaksais! Jos vaan keräis pahimmat koirankarvamöykyt lattialta ja ois vähän niinku ois imuroinut...

Suppareita Hermionelle ja stj:lle, ja voimia loppupäiviin! Olette te naiset kyllä sissejä, ittestä tuntuu välillä jo nyt, että syntyspä tää tytsy äkkiä.. Ei vaan jaksais enää vaappua eteenpäin 15kg liian ison kropan kans, rampata vessassa, katsoa kun turvotusjalat hyllyy ja peba on niin täynnä selluliittia että meinaa tosissaan masentaa.. :) Puhumattakaan selästä, joka on ihan mystisen kipeä ja rajoittaa liikkumista 99%.

Jeah, nyt hommiin, ukko tulee parin tunnin päästä ja pitäs ainaki yks selkkari saaha näpyteltyä sitä ennen..

Hyvää viikonloppua!!

Sere 31+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit mikä rysäys näitä vauvoja - plop-plop vaan kuin aikanaan plussapistemainoksessa... =) Ei vaan, ihanaa, että saadaan lisää hurmaavia nyyttejä maailmaan. Onnea siis jokaiseen kotiin ja tuoreille vanhemille!!! Voi kun sitä vastasyntyneen vauvan tuoksua saisi pulloon jemmaan...

Iida-linnea kyseli Kelan sivuista. Ihan oikein olet ymmärtänyt, eli kun paperit on perillä ja päätökset tehty niin sitten näkyy netissä. Jos kovasti alkaa kestää, kannattaa soitella perään. Meillähän ei ollut tehty päätöstä ä-pakkauksesta ennen kuin soitin ja ihmettelin, missä se viipyy. Muut päätökset oli ihn kunnossa.

Auroralle voimia viimeisiin rutistuksiin!!! Toivottavasti ei nyt enempää mitään ikävää tule.

Meitin Emmi se kasvaa kovasti ja on kovin pirtsakka likka. Ja miehen mukaan tullut äitiinsä: vaativa ja äänekäs. ;o) Mutta hyvällä hetkellä hän on itse aurinko ja kun maailma murjoo (nälkä, väsy, tylsyys...) niin kylläpä saa pieni tyttö itsestään pahan äänen. Mutta kaikesta huolimatta, kyllä tämä vaan on ihanaa! Ja kaikki te pääsette kokemaan pian saman.

Vilkutuksia ja hyvää vointia tutuille ja tuntemattomammille enskoille masuineen!

-Amy ja Emmi 3kk ja reilu viikko

Vierailija
4/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon onnea Poppikselle ja miehelle - tulihan se Räpätti sieltä!! Ihan nousee nyt aina niskavillat pystyyn kun tulee vauvauutisia...kääk, pian meilläkin....

MAMMIKSELLAHAN oli kivoja kuulumisia - kädet paremmat, hemmottelua tiedossa ja synttäribileetkin! Wau. Lämpöiset onnittelut!!

Juu AURORA - tässä lopussa niitä kiloja vasta on tullut! Kaikki kilot, mitä olen tässä keräillyt, on tulleet kolmen viimeisen kuukauden aikana. Ensin tosi hillitysti, nyt reilun kuukauden ajan sitten vähän vähemmän hillitysti :) Kiva kuulla, että yökukkumiset on jääneet...niin tuntuu jääneen täälläkin! (kop kop)

HOYTille yks närästysvinkki: koitapa sekoittaa puoleen vesilasilliseen reilu ruokalusikallinen (tai kaksikin) perunajauhoja ja heitä huiviin! Niin, että seos on vielä nestemäistä mutta aika paksua kuitenkin. Mulla tuo on tehonnut tosi hyvin. Tosin mulla ei mitään megaärhäkkää ole tuo närästys ollutkaan...sulla tuo tilanne kuulostaa paljon ikävämmältä. Mut kokeile!

IIDA-LINNEAlle toipumista! Multa on ihan mennyt nyt teidän reissu ohi...mihin ootte lähdössä?!

LEENIKSELLÄ on sama homma kuin mulla - sosialisointi aiheuttaa suppareita! Oon päätellyt, että se on se istuminen mikä ne ainakin mulla tekee. Mulla muutenkaan ei oikein kävely tai siivoominen tms. tunnu aiheuttavan niin tehokkaasti suppareita kuin istuminen. Outoa :)

SERElle pakkailuintoa!!

HERMIONEllakin on aamukampa jo miinuksen puolella...huhhuh kun aika kuluu. Hyviä vointeja sinne!

RIIKKA kyseli valmennuksista. Meillä oli kolme kertaa neuvolan valmennuksia. Eihän siellä ihan kauheesti uutta infoa tullut, mut toisaalta nykyään ihmiset jo etukäteen tietää ihan hirveesti kaikenmoista, niin en nyt tiedä mitä ihmeitä olisin voinut sieltä odottaakaan. Miehen kanssa puhuttiin, että kai sieltä " vanhemmuus ja parisuhde" -teemastakin jotain jäi korvan taa muhimaan, vaikka yhtäkkiä ajatellen aika turhalta tuntui. Jotain keskusteluja tai ryhmätöitä olisin toivonut enemmän, sillä verkostoitumista ei tapahtunut - ja sitä olisin toivonut. Pitää noiden valmennusten ym. valistusjuttujen kanssa aina muistaa, että aina on oikeesti olemassa sellaisiakin ihmisiä joille itsestäänselvät asiat ei ole itsestäänselviä...joku voi oikeesti tarjota pikkuvauvalle piimää tai olla autuaan tietämätön siitä, että parisuhde tulee muuttumaan vauvan syntymän myötä (uskokaa tai älkää - näitä on :) ). Että tuon takia koen, että tuommoiset on ihan tärkeitä olemassa :)

HANillakin taitaa olla jo vauva vierellä, sniff...

COLTSFOOTille leppoisan rentouttavaa saunailtaa!

Jaahas, taidanpa mennä syömään pari Runebergintorttua - ihan itse äsken leivoin ja hyviä tuli! Namskis. Sit voiskin vaikka lähtee synnyttämään, eipä tässä oo muutakaan ohjelmaa :)

Makkara 38+4

Vierailija
5/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: yritetään tota viikonloppua, saisi jo tulla meidän vauvat:)

sjt

Vierailija
6/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppiksen perheelle lämpimät onnittelut!!

Viipero

Vierailija
7/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kotimaan matkailua vaan meillä tiedossa. Ei sen kummempaa. Sori jos johdattelin ihan harhaan...

t. iida-linnea

Vierailija
8/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut poppikselle ja toki muillekin vauvansa saaneille:)

Queen

Vierailija
9/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää et siis ollutkaan vaan läski! Siellähän oli oikea prinsessa sisällä!! :D

Onnea hirveesti! Myös kaikille muille vauvansa hakeneille eli Sirulle, Mykikselle ja Elovenalle!

-Osse ja typykkä 12vk

Vierailija
10/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenis ¿ mun virallinen vanhenemispäivä on sunnuntai. :) Kiitos etukäteisonnitteluista kaikille!

Hermione kuulostaa suht ¿rauhalliselle¿ vaikka pojun eräpäivä meni jo.. :) Suppareita vaan sinne!

Kesis ¿ teilläkin on nyt sit vaunut! :))) Hassu hauva kun ei tykännyt niistä.. Meidän siskon hauvaa ei tohdi kokeilla kun se painaa joku 45kg.. ;)

Makkara ¿ ei liikenis yhtä runebergintorttua..? Mmmm. Tekis kyllä mieli jotain makeaa. Ehkäpä en enää syö, muuten Tiitiäinen riemastuu ja pitäisi mennä nukkumaan.

Huomenna aamulla siis jatketaan siivousta. Sitten lähden liikkeelle ja käyn tosiaan laittamassa naamakarvoihin (siis ripset + kulmat) väriä sekä kampaajalla.. Kunhan kotiin ehdin niin pitää alkaa leipasemaan synttärikakku. :) Sen verran aattelin vieraille kehittää. Täytyy toivoa hiljaa mielessä että mies tajuais jäädä mun kans illalla kotiin kun vieraat lähtee eikä lähtis baariin.. Muuten voi tällä sankarilla olla tippa linssissä ja masis päällä. Blaah. Eli jos nyt en huomenna kovin surffaile niin sunnuntaina taas (tod.näk. kun mies makaa krapulassa sängyn pohjalla)..

Mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaa hyvin!

Mammis

Vierailija
12/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla koneelle, ettei herätä miestä tolla jatkuvalla pyörimisellä sängyssä.

Ihania ja jänniä uutisia eilen monilla!

sjt+pikkuinen jääräpää 40+3

Vierailija
13/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi sain eilen aivan järkyttävän raivokohtauksen siipalle. Ollaan sovittu, että kun se on kotona, niin iltapissattaa aina koiran. Siinä se vaan möllötti ja kyyläsi jotain Kotikatua (musta aivan kamala ohjelma). Sitten oikein suurieleisesti aloin vääntään toppahousuja ja toppatakkia päälle. Kenkiä en ite sitten saanutkaan kun oli villasukat ja tosissaan tuo takki ei anna enää yhtään periksi (virallisesti ei edes mahdu päälle enää¿) ja muutenkin kenkienlaittoasento ottaa kipeästi mahaan. Käskin sen sitten tulla laittaan kengät ja vähän aikaa se yrittikin tunkea mun jalkoja (villasukat jalassa kyse oli todellakin tunkemisesta) ja sitten vaan jotain sanoi, että ota kenkälusikka ja laita ite. Meiti veti hirveän hermoromahduksen ja aloin kiljumaan sille. Siippa huusi itekin jotain takasin ja multa tietty pääsi sitten itku (olen ominut huutamisen itseoikeuden, en kestä jos mulle vastavuoroisesti huudetaan). Oli se sitten käynyt hakemassa mulle lenkin aikana suklaata ja heti tuli sovittelemaan kun kotiudun :D Ottaa niin päähän, sitä tulee vedettyä herneet nenään vähintään joka toinen päivä, hirviän stressaavaa itelle(kin). Jotenkin vaan tuntuu, että raskauden myötä sitä on joutunut muokkaamaan omaa elämää jo niin paljon (liekkö sitten niin¿) ja sitten jos toinen ei voi edes minuuttia olla kattomatta jotain hikistä tv-ohjelmaa ja auttaa kenkien laitossa. Grr!! En kyllä enää edes muista, että olenko aina ollut heikkohermoinen vai tuoko raskaus sen piireteen jotenkin voimallisemmin esiin :D Mutta näin suuret ongelmat täällä siis¿ Illalla pitää mennä tyttöjen saunailtaan, ihan kiva juttu kun koko viiikko on tullut illat kökittyä kotona.

Se omasta navasta siis.

Viivillä alkoi virallisesti äitiysloma  Ei kyllä itelläkään ole enää töitö kuin siedettävä määrä jäljellä! Kovasti kuitenkin tuota äitiysloman alkua jo odotellaan¿

Leenis on siellä samassa Juniorin tavaroita kasaan. Tuo on kyllä tosi kiva tuo vauvakirjan teko. Vähän itseä harmittaa, etten ole edes päiväkirjaa tästä odotusajasta viitsinyt pitää. Meille kun pitäisi tyttö olla tulossa, niin sitä voisi kovastikin kiinnostaa lueskella moista isona. Tietenkään eihän se vieläkään ole liian myöhäistä.

Hermionelta meni eilen laskettu aika ohi (ollaankos sitä muuten tänään paikallä?). Sait kuitenkin siipan kanssa laatuaikaa 

Mammis siellä vaan sinnittelee käsiensä kanssa. Toivotaan, että tuo suolaisten ruokien boikotointi helpottaisi edes vähän asiaa.

Sere reippailee siellä työselkkojen kanssa. On se kiva, ettei homma lopu heti kesken ;) Varmaan kyllä ihan kiva päästä muuttamaan, on nuo yötkin varmasti rauhallisempia eri naapurostossa.

Niin ja Hanilla taitaa olla jo tuo leikkaus ohi. On se kumma miten sitä ite pystyy näin jännäämään jonkun toisen puolesta jota ei sinällään ollenkaan edes tunne!

Auroralla tulee tänään maksakokeiden tulokset. Toivotaan, että ne olisivat ok.

Makkara taas on vietellyt laatuaikaa miehen kanssa. On se kyllä mukavaa, että saatte vielä yhteistä aikaa vielä näin viimemetreillä ennen vauvan tuloa.

Iida-Linnea flunssa kourissa, ikävä juttu (nim. kokemusta löytyy). Nyt tänään vaan kovasti lepoa niin olet skarppina viikonloppuna.

Pi-Ki oli onneksi saanut lohtua neuvolasta. Ihana juttu jos ei enää ihan niin paljoa hermostuta.

Ja Maitikka oli käynyt ultrassa ja nähnyt pienen sykkeen. Onnittelut!

Stj ollut sitten ainoana aamuvirkkuna vielä sinnittelee. Missäs kaikki muut on, kellohan on jo ysin yli?

Eikun hommiin! Ihanaa kun on viikonloppu tulossa ja saapi koisia!

Coltsfoot ja Elsa 30+5

Vierailija
14/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kaikilla viikot kasvanu hurjasti (niinkuin itelläkin yhtäkkiä) ja jotkut saaneet vauvojakin, onnittelut! Olin kyllä varma ettei Poppis olis täällä enää...Toivottavasti menee hyvin kaikki tänään.

Mammanalullako on jotain turvotuksia alkanu olemaan? Mulla ei vielä, mutta sen verran mukava närästys ja lonkkien vihlonta yöllä että sairaslomallakin olin tossa kun ei yksinkertasesti pystyny nousee töihin ku ehkä 2h sai yöllä nukuttua...Perunajauhot oksettaa jo :) eikä renniet auta...Sain jotain reseptinärästyslääkkeitä mutta ei niitäkään saa joka päivä syödä..Että olisko jotain uusia vinkkejä vielä?

Saatiin muutettuakin toissapäivänä, ihanaa..Oon muuttovapaalla töistä enkä oo saanu oikeen mitään aikasex :D

Sehän johtuu siitä että tää netti alko toimimaan eilen ;)

Vähän on käyny sama homma ku mammanalulla, eli vauvan huone on täynnä kaikkee roinaa, sinne ne oli helppo heivata näin " aluksi" .

Täytyy koittaa saada nyt jotain täällä tehtyä..

Valmennuskin on ollu meillä jo 2x, eikä olla ehkä ihan hirveesti tykätty, ei ehkä sovi meille toi että täytyy vieraiden ihmisten kuullen keskustella parisuhteesta jne..Mutta ens kerralla onkin sit synnytysasiaa, se on varmasti mielenkiintonen kerta...Mitä muut ootte (ja teidän miehet) tykänneet tosta valmennuksesta?

Yritän kyllä taas päästä mukaan tähän hommaan, jospa tää väsymys helpottais! :)

Riikka ja pikku d 31 tasan!

Vierailija
15/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon IHAN samanlainen nykyään, mä kyllä huudan miehelle vaikka mistä asiasta mutta ootas jos se erehtyy sanomaan takas, se itku ei tyrehdykkään niin helposti (koko päivänä) :)

Odotan innolla että pääsee eroon tästä yliherkkyydestä!!!!

Riikka

Vierailija
16/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han taitaapi olla nyt jo ulkona sieltä leikkauksesta.. :) Lämpimiä ajatuksia sinne!

Mitenkäs Hermione? Vieläkö nivuskivut vaivaa kovasti? Toivottavasti helpottaa, mistäs sitä tietää vaikka ne olisi merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.. ;)

Aurora oli käynyt taas kokeissa, muistathan sitten taas kertoa mitä tulokset sanoivat.. Varmaan vähän epäröivä fiilis ¿ mennäkö vai eikö mennä ¿ mutta sitten vain soittelet sinne naikkarille ja kyselet uudestaan neuvoa.. Kovasti tsempityksiä sinne!

Makkara ¿ elä tunne syyllisyyttä jos et kauheesti ole osallistunut keskusteluihin, en itsekään ole. Kyllä mäkin aina lukaisemassa käyn nämä jutskat, mutta kun ei vain ole ollut aikaa kirjoitella.. Nautit nyt vaan siitä kun mies on kotona sun kans!!! :)

Iida-Linnealle pikaista paranemista flunssasta! Kovasti se yrittää minuunkin iskeä kouriaan, mutta vielä olen sinnitellyt ilman..

Maitikka oli jo päässyt ultraan ja nähnyt sydämenkin sykkivän! :) Tuommoiset tutkimukset on kyllä mahtavia.. Ja pääset sitten monta kertaa ultraan. :)

Pi-Ki oli käynyt neuvolalääkärissä ja saanut huojentavia uutisia. Kiva kuulla! :)

Mites nyt sitten muut eräpäivän saavuttaneet käykäähän ilmoittautumassa..? :)

Coltsfoot ¿ kylläpä se taitaa olla suht normaalia että saa ¿hepuleita¿ tämän tästä.. Meillä taitaa mennä nykyään melkein niin päin että mä olen niin kuin viilipytty ja mies saa niitä hepuleita. Myös tänä aamuna ¿ hän kun ei ole koskaan ollut hyvä heräämään aamuisin ¿ kun hän vähän korotti ääntä, totesin vain että ei tarvi mulle huutaa jos väsyttää ja harmittaa.. ;)

Riikka ¿ pitkästä aikaa! Kiva että muutto on ohi! Ja teilläkin viikot taas vaihtui.. :) Meillä ei ole vielä ollutkaan valmennuksia, ekat on vasta yli viikon päästä. 4 aikaa tuli neuvolaan ja 2 kättärille.. Saas nähdä..

Heh, käsivaiva on ollut nyt 2 pv vähän parempi.. Kun niin päätin etten syö suolaista ruokaa, hups lipsahti ja kävin hakemassa Hesen aterian.. ;) Nyt sitten olenkin nauttinut hedelmiä, jugurttia ja salaattia.. (tuliko vähän huono omatunto moisesta roskaruoasta) Ja PALJON vettä + vichyä. :)))

Tänään aion olla ¿törkeä¿ ja lähteä aikaisemmin töistä. Olen tehnyt monena päivänä ylitöitä, joten ihan hyvällä omalla tunnolla voisin nostaa kytkintä ja mennä vaikka käymään verhokangaskaupassa. :) Huomenna menen laittamaan kulmiin & ripsiin väriä sekä kampaajalle. AH! Hemmottelua. Illalla onkin sitten synttäribileet eli joutuu sitten tänään + huomenna siivoamaan ja leipaisemaan kakkusen yms vieraita varten. On se vaan niin hassua, ei tunnu omat synttärit (täydet kympit) yhtään missään tän raskauden rinnalla.. Jos vaikka pääsisin sitten kasvo- ja/tai jalkahoitoon jne synttärilahjaksi niin olisin onnellinen pikku mamma.

Nyt on taas jatkettava töitä. Mukavaa päivää kaikille! SE ON PERJANTAI!!! :)))

Mammis + Tiitiäinen 31+0

Vierailija
17/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas heräsin puol kymmenen aikoihin ennen herätyskelloa!=) Olen kyllä tyytyväinen, on yökukkumiset jäänyt ja menen illalla miehen kanssa sänkyyn samaan aikaan. Ja eipä täällä mun kanssa enää kukaan kukkuisikaan alkuyöstä, kun Poppiskin otti ja lähti;=)

Makkara nautihan vain noista " eläkepäivistä" =) Mäkin olen koittanut miehelle sanoa että ollaan kahdestaan ENÄÄ 11 päivää, sitten onkin tuhisija tuossa kainalossa. Kyllä tää aika menee... Ai säkin olet ohjekirjojen vastaisesti alkanut kerätä tota painoa loppumetreillä, mä en ymmärrä miten jollain paino laskee kun mulla kaikki rv30 jälkeiset viikot tullut tasaisesti yli 600g/vko painoa:(

sjt:lle ja hermionelle superpaljon suppareita!!! *sup sup* Ja kauankohan sun makkara täytyy vielä odotella?

Riikalle onnea uuteen kotiin!:=)

Mulla alkaa sormet olla jo aika pahat=( Puhuin viimeksi asiasta neuvolassa ja käski suolaa välttää ja juoda paljon vettä, mut en tiedä auttaako. Öisin ihan tajuttoman kipeät ja sormet ei taivu mihinkään, nyt jo vähän parempi kun hereillä ollut hetken. Mut nyrkkiin en kättä saa, ei sormet niin paljon taivu. Tää turvotus alkaa jo vähän tympiä. Mammiksella taitaa olla vielä paljon pahempi tilanne. Tiedän siis tunteen!

Mulla on neuvola tunnin kuluttua, saan maksatulokset ja verenpaine mitataan josko se alapaine olis alle 100;) Siis kyllä sitä kaikki on niiiiin rempallaan että. Jotenkin jo naurattaa että miten voi olla näin asiat.. Tulen kertomaan kuulumisia sitten! Poitsukin päätti eilen olla liikkumatta, samoten tänään, joten ultrataan sit samalla käynnillä ja katsotaan et kaikki ok:)

Ai niin, sain otettua masukuvan eilen. Tässäpä teille:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=vie…

Aurora & Poitsu rv36+6 / rv37+3

Vierailija
18/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ajoittain tosi kovana närästys ja etenkin flunssan yhteydessä. Meinasin jo lääkäriin mennä, kun en tosiaan saanut nukuttua ja jouduin istuskelemaan koko yön. Löysin sitten täältä vauvasivuilta muutamia vinkkejä närästykseen. Eli Renniet ei mullekaan auta pahimmassa närästyksessä vaan nyt olen kokeillut Gavisconia nestemäisenä, se tuntuu paremmin auttavan. Mulla närästys pahenee, kun joudun nieleskelemään omaa sylkeä, kun esim. imeskelen Rennietä, joten siksi kerralla nielaistava neste on parempi. Ostin myös kaupasta Gefilus- mehuja (maitoa tai piimää en juo) ja jogurttia, jotka tasapainottavat mahan happoja. Vanha konstihan on laittaa lasilliseen vettä 1tl ruokasoodaa (mutta tuo on kyllä sellasta " myrkkyä" etten tiedä onko niin terveellistä tai saako raskaana ollessa edes ottaa) ja samaa ainettahan on myös Samarinissa. Viimeisenä keinona taitaa olla nuo reseptilääkkeet. Ja kannattaa muistaa mitä suuhunsa laittaa ja sängyn päätyä ois myös hyvä nostaa vaikka muutaman kirjan avulla tai laittaa vaan tyynyjä usempi.

Maitikalla hienoja ultrakuulumisia! Ihanaa, kun pääset joka kk ultraan! Itsekin olen tainnut käydä nyt joka kuukausi, kun on kaikki nt- ja rakenneultrat ym. Jatkossa ne kai sitten kovasti harvenee, kun kaikki tärkeät ultrat on tehty. Vaikka en enää niin alkupääläinen olekaan, niin vastaan kysymykseesi, että oireina oli kova palelu, nipistelyt mahassa ja tissit hirveän kipeät. Sitten kohta alkoikin pissalla hyppääminen ja äklö olo.

Onnea vauvaantuineille Enskattarille ja isille!

Töihin täytyisi illaksi jaksaa lähteä! Iskiaskipukin on tullut takaisin! Yyh! No, kaiken kestän, kun enää 3 yötä rakenneultraan!

Hoyt rv18+0

Vierailija
19/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Poppikselta juuri äsken viestin:

" Räpsy saapui maailmaan tänä aamuna klo 7.26..! Pituus 51cm ja paino 3635g. Äiti ja isä ovat kovin hämillään pienestä prinsessasta.. =)"

Paljon paljon onnea poppiksen perheelle!!!

pikku-milli & Akseli 9kk

Vierailija
20/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pikku-Milli tiedosta.. SUURET SUURET ONNITTELUT PIKKUPRINSESSASTA!!!! :)))

Mammis