Ystävästäni tulee urologi, mitä tämä kertoo hänestä naisena? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun aika erikoista kumminkin.
Kommentit (17)
ystäväsi tuskin on täysi hetero, jos on urologi. Miesgynekologit taas ovat armottomia naistenmiehiä. Näin meidän sairaalassa.
ammatin, enkä näe siinä mitään ihmeellistä. Lääkäri kuin lääkäri, eiköhän noita naispuolisia urologeja ole paljonkin. Yksikään urologia tarvitseva mies tuskin ihmettelee että lääkäri on nainen, sen enempää kuin että nainen ihmettelisi miesgyneä.
Empä usko, että hän valitsi ammattiaan pelkästään siksi, että tykkää miesten vehkeistä. Voihan se olla, että sillä alalla saa hyvin töitä ja valitsi siksi sen alan. Ja jos on ystäväsi, miksi et voi kysyä että miten päädyit tuohon ammattiin, jos kerran kiinnostaa?
Lääkärin ammatti tuntuu minusta kokonaisuudessaan varsin ällöttävältä, kun sitä alkaa oikein miettiä: tulehtuneet alapäät, peräpukamat jne. jne. Että voisi ihmetellä kaikkia lääkäreitä saman tien. Kai niistä jokainen joutuu joskus koskemaan vieraiden ihmisten ties mitä osia.
Itse olen joutunut käymään urologilla 10 vuoden ajan kerran vuodessa. Yhden kerran olen törmännyt naisurologiin, että aika harvinaisia taitavat olla.
Ei siis vastaa gynekologia. Siihen on oma erikoisala, andrologia. Urologi on erikoistunut virtsaelimistön sairauksiin, eli naistenkin virtsarakon syövät ym. sairaudet kuuluvat urologille.
jotka työskentelevät urologisilla leikkausosastoilla? Ovatko hekin jotenkin outoja? Potilaissahan on sekä miehiä että naisia. Kyllä teillä on tosi kummallinen ajatusmaailma! Täytyy sanoa, että itse menisin mieluummin nais-kuin miesurologille, jos kärsisin virtsateiden ongelmista.
sukupuolen alavärkkejä.
Eli ensin pyörittelee jotain visvasyyläistä heppiä käsissään päivät ja sen jälkeen illalla silittelee oman miehen varustuksia.
Mä en koskaan ottaisi miehekseni gynekologia. Jotenkin pervoa. Rassaisi päivät ensin toisten naisten värkkejä ja sitten kutittelisi illat minua, yöks.
Luonnollisempaa on että nainen on gynekologi ja mies urologi. Silloin ymmärtää oman sukupuolensa värkin ominaispiirteetkin paremmin.
esim. terveysasemien omalääkäreiden ja päivystyslääkäreiden olisi hyvä olla kaksineuvoisia, jotta kykenisivät ymmärtämään eri värkkien toimintaa.
(Muuten, eläinlääkärit ne vasta kieroutuneita ovat!)
Vierailija:
sukupuolen alavärkkejä.Eli ensin pyörittelee jotain visvasyyläistä heppiä käsissään päivät ja sen jälkeen illalla silittelee oman miehen varustuksia.
Mä en koskaan ottaisi miehekseni gynekologia. Jotenkin pervoa. Rassaisi päivät ensin toisten naisten värkkejä ja sitten kutittelisi illat minua, yöks.
Luonnollisempaa on että nainen on gynekologi ja mies urologi. Silloin ymmärtää oman sukupuolensa värkin ominaispiirteetkin paremmin.
Esim. lastentaudit on täydellinen vastakohta, siinä pitää hallita hirveän laaja ja monipuolinen alue.
tai stomatologi, joita on kolmetoista tusinassa.
urologin ja nefrologin raja?
Vierailija:
voi vidu siis. urologithan hoitaa virtsaelinten ja munuaisten sairauksia, leikkaavat munuaisia ym. ei ole kyse pelkästää pippelien ronkkimisesta. parempi urologi kuin gynekologi
leikkausta ja siirron jälkeen nefrologin hoidossa. eli operatiivinen hoito kuuluu urologille, muut jutut nefrologille. käsittääkseni näin.
22
Vierailija:
urologin ja nefrologin raja?Vierailija:
voi vidu siis. urologithan hoitaa virtsaelinten ja munuaisten sairauksia, leikkaavat munuaisia ym. ei ole kyse pelkästää pippelien ronkkimisesta. parempi urologi kuin gynekologi
Valinta varmaan ihan järkisyistä. Ei kovin suosittu erikoistumisala, joten töitä on, ja palkkaa. JA urologi, kuten jo sanottiinkin, ei todellakaan ole pippelilääkäri. Kannattaa ap ottaa asioista selvää ennen kuin lähtee ihmettelemään. Et vaikuta järjen jättiläiseltä.
ei kai ihmisten värkkejä hoitava ihminen voi olla pervo. kuka meitä hoitais,jos ei näitä työlleen omistautuvia lääkäreitä olisi?
Alla näette mitä urologit mm. hoitavat, kyseessä on siis urologiaan eli virtsaelin sairauksiin erikoistunut lääkäri.
Urologisia sairauksia:
Ahdas esinahka eli fimoosi
Erektio-ongelmat
Eturauhasen liikakasvu
Eturauhassyöpä
Eturauhastulehdus eli prostatiitti
Kiveskohju
Munuaissyöpä
Tiheävirtsaisuus
Vesikives
Virtsakivitauti
Virtsan karkailu
Virtsaputken ahtauma
Virtsarakon syöpä
Virtsatietulehdus
Virtsaumpi
Urologian erikoisalaan kuuluu miesten sukuelinten sekä miesten ja naisten virtsateiden sairauksien kirurginen hoito. Kirurgisesti hoidettavia sairauksia ovat mm. munuaisten, virtsarakon ja eturauhasen kasvaimet, eturauhasen hyvänlaatuinen liikakasvu, virtsatiekivet, virtsateiden vammat ja arpikuroumat.
Urologian merkittävänä haasteena on syöpäkirurgia. Urologiset syövät käsittävät noin 42 % miesten syövistä. Erityisen suuren haasteen muodostaa eturauhasen syöpä, jonka vuosittainen ilmaantuvuus on jatkuvasti lisääntynyt. Vuosittain Suomessa diagnosoidaan n 3800 uutta eturauhassyöpätapausta.
Naisen pitäis sen verran ajatella lapsiaan, ettei erikoistu jos on lääkäri. Mä oon ainakin ihan tavallinen koulu terkkari ja ihan tyytyväinen.