Onko normaalia että auto vie 1000 kilometrillä 30 litraa öljyä?
En ymmärrä autoista mitään mutta tuntuu tosi paljolta ja tulee ajaminen aika kalliiksi.
Kommentit (19)
Oisko se kuitenkin dieseliä. Viemällä voi tietysti ymmärtää 30 litran yljykanisterin kuljettamista.
Mun diesel golffilla pääsee tuohon, jos ajaa rekan puskuruissa kiinni.
Mun autossa öljynvaihto 15 000 km välein, eikä öljyä tarvitse lisätä. Kerran meni vahingossa 24 000 km ilman öljynvaihtoa, ja silloin syttyi öljynpaineen merkkivalo. Piti lisätä öljyä, jotta pärjättiin siihen asti, että päästiin öljyt vaihtamaan.
Skodalla pääsee sopivasti ja dieseliä kuluu vähän. 3,4- 3,6 l sadalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun autossa öljynvaihto 15 000 km välein, eikä öljyä tarvitse lisätä. Kerran meni vahingossa 24 000 km ilman öljynvaihtoa, ja silloin syttyi öljynpaineen merkkivalo. Piti lisätä öljyä, jotta pärjättiin siihen asti, että päästiin öljyt vaihtamaan.
No oliko huomattavissa vikaa kun oli 24 000 ajettu? Laitoin kerran vähän öljyä lisää. Skoda fabia on säästäväinen auto. Mulla palaa jo kauan että huolto ja yljyn tarkastaminen. Olis maksanu 500 euroa, vaan oon kuitenkin ajanut nyt on 106 000 ajettu. Ostin sen 100 000 ajettuna.
Auto on joku hybridi Kia. Vuosimalli 2014 tai 2015. Onko näissä tyypillistä että öljyä menee noin paljon? Hajukin on jotenkin paha kun auto käy.
ap
Sanotaan nyt asiallisesti, ei ole normaalia. Vie auto korjattavaksi.
Mulla vei yksi romu litran öljyä tuhannella kilometrilla ja sekin tuntui paljolta, kun sai koko ajan kytätä öljyn määrää tikusta...
Audilla on normaalia, muilla ei.