Kriteerisi vuokra-asunnolle?
Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?
Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.
Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Farmhous sink
Ooh, ja vielä oikein enklanninkielinen! Olen Sanaton!!!
Luojan kiitos!
Muutin kivaan kämppään koulun lähelle. Ajatus oli, että asuisin siinä ainakin opiskelujeni ajan.
Valmistuin, mutta olen tykästynyt asunnon sijaintiin ja rauhallisuuteen sekä kokoon, joten haluaisin olla siinä pidempääkin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että pienellä pintaremontilla (esim. muovimattojen vaihtaminen 80-luvun aikaisista esim. laminaattiin ja kupruilevien tiskialtaiden kaapin ovien vaihtaminen uusiin) voisin asua siinä vaikka kuinka kauan. Myös pari kohtaa lattialistoista puuttuu. Näiden takia suunnittelen poismuuttoa heti kun saan työtilanteeni stabiiliksi. Vuokranantaja ei ole innostunut pitämään asuntoa kunnossa.
Eli vinkki vuokranantajille; ihan oikeasti, uusikaa niitä pintoja ja kuluvia osia. Se on pieni juttu, mutta saattaa pitää vuokralaiset paljon kauemmin eli voitatte siinä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on siisteys ja puhtaus ja se, että on moderni keittiö ja kylpyhuone. Tarpeeksi säilytystilaa. Ei meluisan tien varressa.
Et ole kuullut siivoamisesta? Ei se siisteys ole minkään asunnon automaattinen ominaisuus.
Vanhaa, huonokuntoista asuntoa, jossa pinttynyttä likaa ei välttämättä saa siivoamallakaan puhtaaksi, ja vuosikymmenten kuluminen, laiminlyöty kunnossapito ja mahdolliset kosteusvauriot, voivat tehdä siivouksesta ja ylläpidosta äärimmäisen hankalaa. Moderni ja hyvin hoidettu asunto tarjoaa parempaa asumismukavuutta ja viihtyvyyttä. Modernissa asunnossa myös ilmanvaihto ja eristys ovat yleensä parempia.
Olen asunut 1897 rakennetussa talossa jonka pinnat oli maalattu. Et ole semmoisesta kuull
Tuossahan nimenomaan puhuttiin vanhasta JA huonokuntoisesta asunnosta. Toki poikkeuksiakin on, mutta vanhat asunnot ovat yleensä huonompikuntoisia kuin uudet, ellei ole sitten tehty todella läpikohtaista remonttia.
Suomessa EI OLE 8-kerroksisia taloja ilman hissiä. Toistan ettå on olemassa joitakin väh 120-vuotiaita 4-kerroksisia arvotaloja joissa ei ole.
Sä sanoit sen jo, ei tarvitse jankuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Uuniritilä ja pelti on aika bakteeriton sen jälkeen kun se on siinä 220-asteisessa lämmössä ollut.
Vessa tai kylppäri eivät koskaan ole bakteerittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että hankit apua pakko-oireiseen bakteerikammoosi.
En kammoa bakteereita. Niitä kuuluu ollakin kaikkialla, ja onkin. Ne ovat ihmisen vastustuskyvyn perusta yhdessä valkosolujen kanssa. Keittiötarvikkeet eivät silti kuulu vessaan tai kylppäriin. Jos joku minun peltini veisi kylppäriin, heittäisin ne pois ja ostaisin uudet. Jotain henkistäkin hygieniaa ihmisellä pitää olla, kaikkea ei voi sekottaa mielin määrin.
Ajattele että peset kätesikin siellä oksettavan kamalassa vessassa tai kylppärissä ja sen jälkeen kosket vaikka leipään nillä käsillä 😱
Pesen käteni keittiössä ennen ruokaan koskemista. Tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kammoa bakteereita. Niitä kuuluu ollakin kaikkialla, ja onkin. Ne ovat ihmisen vastustuskyvyn perusta yhdessä valkosolujen kanssa. Keittiötarvikkeet eivät silti kuulu vessaan tai kylppäriin. Jos joku minun peltini veisi kylppäriin, heittäisin ne pois ja ostaisin uudet. Jotain henkistäkin hygieniaa ihmisellä pitää olla, kaikkea ei voi sekottaa mielin määrin.
Selityksiä joista todella paistaa pakko-oireisuus. Uunin pellin peseminen kylpyhuoneen suihkussa tai ammeessa ei aiheuta minkään tason hygienistä riskiä. Sinä sentään hengitätkin sitä ilmaa johon leviää ulostehiukkasia. Ja lyödäänkö vetoa että pyttysi vieressä on pyyhe johon pyyhit kätesi!
Etkö ymmärrä lukemaasi? Henkisestä hygieniasta puhun. En söisi vessanpöntöllä istuessani voileipääkään, vaikka wc olisi juuri steriloitu. Ei ole kyse hygieniasta siinä mielessä kun sinun aivosi kykenevät sen ymmärtämään. Kaikilla ei ole ymmärrystä ns. rituaalisesta puhtaudesta, joten jätä jo. Elän tavallani enkä vie ruuanlaittoastioita tiloihin, joissa ollaan alasti.
Vaatimukset:
- iso kerrostalo, jossa paljon asuntoja, pieni kerrostalo on liian rivitalomainen, liian intiimi
- ei maantasakerroksen asuntoa, asunto mielellään mahdollisimman ylhäällä
- parveke, mielellään niin ettei vieressä ole toista parveketta, jos vieressä toinen parveke niin kunnon seinä parvekkeiden välissä ja niin ettei parvekkeelta voi kurkistaa viereiselle parvekkeelle
- ei kulutuksen mukaista vesimaksua
- erillinen keittiö tai ainakin keittiö selkeästi erotettu muista huoneista, ei niin että on vain keittiön kaapit olohuoneen seinällä
- ei vastapäätä toista taloa
- selkeän mallinen asunto, huoneisiin mennään eteisestä
- ikkunat mielellään useampaan kuin yhteen suuntaan
Hyötyliikunta on kaikkien tutkimusten mukaan kansanterveydelle se tärkein liikunnan muoto.
Ei sen kummempia kriteereitä kuin.rauhallinen asuinympäristö ja ehdittomasti: ei avokeittiötä eikä sokeritoukka kolhoosia!!
Vierailija kirjoitti:
Okei, nyt mä häivyn tästä ketjusta, saan päänsäryn kaikista töykeistä ihmisistä, huoh.
Muista pestä kätesi kolme kertaa Sanytolilla - ja KEITTIÖN ALTAASSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selityksiä joista todella paistaa pakko-oireisuus. Uunin pellin peseminen kylpyhuoneen suihkussa tai ammeessa ei aiheuta minkään tason hygienistä riskiä. Sinä sentään hengitätkin sitä ilmaa johon leviää ulostehiukkasia. Ja lyödäänkö vetoa että pyttysi vieressä on pyyhe johon pyyhit kätesi!
Ai äitisi ei ole kertonut, että se pyyhe wc-pytyn lähellä on alapesupyyhe?! Kädet kuivataan tietenkin lavuaarin vieressä olevaan käsipyyhkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuniritilä ja pelti on aika bakteeriton sen jälkeen kun se on siinä 220-asteisessa lämmössä ollut.
Vessa tai kylppäri eivät koskaan ole bakteerittomia.
Vain todella tarkkaan rakennetut erityistilat esim laboratorioissa pystyvät maailmassa olemaan bakteerittomia. Älä todellakaan luule että kotisi kettiö olisi sellainen.
Sinä rouva 60 ennen mua olet aivan liian fiksu ja tasokas ihminen tänne rupikonnien sekaan
ei tästäkään saatu asiallista ketjua näköjään olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että peset kätesikin siellä oksettavan kamalassa vessassa tai kylppärissä ja sen jälkeen kosket vaikka leipään nillä käsillä 😱
Pesen käteni keittiössä ennen ruokaan koskemista. Tietysti.
Ja levität käsissä olevia bakteereja keittiöön!🤮
Rituaalinen puhtaus? Ok, olet jonkun ihmeellisen kultin jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Muutin kivaan kämppään koulun lähelle. Ajatus oli, että asuisin siinä ainakin opiskelujeni ajan.
Valmistuin, mutta olen tykästynyt asunnon sijaintiin ja rauhallisuuteen sekä kokoon, joten haluaisin olla siinä pidempääkin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että pienellä pintaremontilla (esim. muovimattojen vaihtaminen 80-luvun aikaisista esim. laminaattiin ja kupruilevien tiskialtaiden kaapin ovien vaihtaminen uusiin) voisin asua siinä vaikka kuinka kauan. Myös pari kohtaa lattialistoista puuttuu. Näiden takia suunnittelen poismuuttoa heti kun saan työtilanteeni stabiiliksi. Vuokranantaja ei ole innostunut pitämään asuntoa kunnossa.
Eli vinkki vuokranantajille; ihan oikeasti, uusikaa niitä pintoja ja kuluvia osia. Se on pieni juttu, mutta saattaa pitää vuokralaiset paljon kauemmin eli voitatte siinä itsekin.
Ei niitä kiinnosta niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se pyykki ei ole aamulla kuivaa, se on yhä kosteaa. Kyllä minä nämä tiedän kun olen 5 henkistä perhettä pyörittänyt ilman kuivuria niin ei ole hetkeäkään etteikö talous olisi täynnä avattuja pyykkitelineitä ja mikään ei kuivu aamuun mennessä jos illalla laittaa kuivumaan. Sellaista ilmanvaihtoa ei ole kehitettykään mikä pyykit kuivaisi ja olen sitten asunut lähes 20 vuokra-asunnossa eikä sellaista ole vastaan tullut ja ne on ollut pääosin juuri rakennettuja eikä mitään vanhoja. Ja sitten se pyykkiteline, ihan oikeasti. En halua nähdä sitä missään.
Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jo
Ja meidän pihalla alkukesästä kuivattaessa pyykeissä aina lietelannan haju, kiitos naapurimaajussien. Muuna aikana sitten tietynsuuntaisella tuulella suursikalan haju. Minkä vaihtoehdon valitset?
Vierailija kirjoitti:
Rituaalinen puhtaus? Ok, olet jonkun ihmeellisen kultin jäsen.
Joopa joo. En ainakaan sellaisen kultin, jossa viedään ruuanlaittoastioita kylppäriin pestäväksi. Yök.
Okei, nyt mä häivyn tästä ketjusta, saan päänsäryn kaikista töykeistä ihmisistä, huoh.