Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko sinulla vahva tunne vauvan sukupuolesta?

01.02.2007 |

Ja pitikö tunne paikkansa jos sukupuoli on selvillä?

Itsellä oli esikoista odottaessa alusta asti vahva tunne, melkein kuin ¿tieto¿, että lapsi onlisi poika, ja niin onkin. Kun taas nyt kakkosen kohdalla ¿ei tunnu miltään¿¿

Mites muilla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli todella vahva " tyttöolo" ja testeissäkin sain selkeät tyttö-prosentit. Korkeat sykkeet, pahoinvointi ja mahan muoto viittasivat tyttöön. Vasta viimeisellä viikolla ennen synnytystä aloin itse miettiä, että eihän kukaan ole sanomut että tulija on tyttö vaan kyllä se voi olla poikakin. No, tyttöhän sieltä sitten tulla tupsahti.

Nyt toista odottaessa ei sitten aluksi ollut tyttö eikä poika olo. Pahoinvointia ei kuitenkaan ollut ja sykkeetkin jäivät 140:iin. Alkoi tulla sellainen " poika-olo" . Poikaoloa vahvisti ultrassa näkyneet " värkit" . Nyt sitten jännitetään vielä seuraavat 16 viikkoa vastaako olo tälläkertaa tulokasta.

Mukavaa odotusta kaikille ja sama kai se loppuen lopuksi on kumpi sieltä tulee. Onpahan jännä aina odottaa ja arvailla.

Vierailija
2/23 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ennen ultran antamaa tietoa rv 16 ostin " pojan" vaatteita täysin varmana asiasta.4viikkoa myöhemmin ultra tosiaan todisti tulokkaan pojaksi.Oireet ei olleet yhtään erillaiset tyttö odotuksiin verraten jotenkin vaan tiesin ja aavistin=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista oottelen ja on melkosen vahva poika olo!...oli jo melkeinpä heti plussan tehtyä...

kuumetta ihmetteli että mitä se semmoen tyttö/poika olo mahtaa olla.. no se on semmosta (ainaki minulla), että mielikuvituskaan ei yksinkertaisesti riitä kuvittelemaan että sieltä syntyisi tyttö, vaikka lapsen sukupuolella ei olekaan pienintäkään merkitystä, vaan ottaisin tytön yhtä hyvillä mielin vastaan. Kaupassa kun katselee vauvojen vaatteita, sattuu käteen lopulta aina poikien vaatteita, ellei ihan tietosesti vaan mene tyttöjen puolelle..kun miettii nimiä, aina ajautuu sille raiteelle, että ajatus jämähtää sinne jonnekin poikien nimien keskelle...

mahan muodoista ja sen semmosista, joista monet sanoo, en tiedä mitään..:)

vaikka yritänkin parhaani mukaan varautua siihen, että lapsi voi olla ihan kumpaa sukupuolta tahansa, tiedän että tyttö tulisi kuitenkin aika suurena yllätyksenä:D!!

Vierailija
4/23 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut tosi vahva tunne kumpi tulee...

Sain jopa äitini suunniltaan kun tinkasin viimmeisen syntyneen kohdalla

sukupuolesta. Kuullema sitä ei voi olla varma ilman ultraa... sanoo ihminen joka näkee enneunia!!

Nytkin on jotain viitteitä sukupuolesta, mutta en " luota" niihin ennenkuin aikaa on kulunut pitemmälle raskaudessa...

Waimo & mahhuli 15+0

Vierailija
5/23 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta oli vahvo tyttöolo, poika tuli

toisesta oli vahva poika olo, tyttö tuli

kolmannesta vaistot jopa pitivät paikkansa, oli vahva tyttö olo ja tyttö sieltä tuli.

nyt neljättä odottaessa kuvittelen tämän vain tytöksi mutta johtuiosko kun on kaksi viimeisintä tyttöä, poika olisi ihana... mutta uskon vahvasti että tyttö tämä on. keskiviikkona ehkä selviää...

tuusis rv20+0

Vierailija
6/23 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta olin satavarma, että poika tulee, vaikka kaikki ennusteli meille tyttöä. Miehen sisko sanoi, että vaikea olisi ajatella meitä pojan vanhempina?!

Kätilökin totesi, kun tuli vuoroon kesken mun synnytyksen, että tyttö sieltä tulee (puol´tuntia ennen syntymää!) ja poikahan se kuitenkin oli! Olin tosin itse provosoinut kaikkia kertomalla, että Laura Johanna se siellä oli, mutta oikeesti en hetkeäkään osannut ajatella muuta kuin poikaa... Olo oli mitä parhain, olin todellakn elämäni kunnossa - toisin kuin nyt!

Tämä raskaus on ollut täysin erilainen kuin edellinen, kaikki pahoinvoinnit ja kivut, unettomuus ja väsymys jne. Olenkin vahvasti sitä mieletä, että nyt on tyttöä tulollaan - tosin sydänäänet oli viimeksi aikas alhaiset 143-150 ja eikös ne sano, että poijilla on matalammat kuin tytöillä?!

En kuitenkaan aio ottaa sukupuolesta selvää ennalta, kuulostelen vain omia tuntemuksiani!

Vierailija
7/23 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli =)

Vierailija
8/23 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä päättelin np-ultran perustella, että poika ja rakenneultrassa näkyi sukupuoli. Seuraavista oli tyttöolo. Nyt en oikein tiedä. Puoleen väliin raskautta pidin poikana, mutta sukupuoli ei näkynyt raskaudessa (=tyttö). Pissaa kuin tytöt. Hikkailee paljon, kuten tytöt. Makeanhimo on ollut kova ja painonnousakin ennemmän kuin tarpeeksi (kuten esikoisesta.) Että semmonen keinulautaolo.

Vierailija
9/23 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahva tunne. Ekasta olin täysin varma, että poika tulee ja niin kävi.

Tästä raskaudesta sanoin heti alussa miehelleni, että tyttö tulee.

Pojasta ei mitään oireita ja nyt sitten on ollut kaikki mahdolliset vaivat.

rv 36+2

Vierailija
10/23 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselta " tiesin" että on poika, ja niin oli.

Kuopus tuntui vahvasti tytöltä, oli.

Ja nyt kolmatta odotellessa tuntui tytöltä ja perjantain rakenneultra vahvisti asian, lääkärin mielestä selkeästi tyttö..

Oireetkin täsmäsi: pojalla ruoka maistui ja painoa tuli, vain lievää pahoinvointia. Tytöillä ruoka ei maistunut/maistu, karmea pahoinvointi ja paino tippui alussa..

Ehkä tämä " vaisto" on toisilla vahvempi, ehkä kaikki sattumaa, tiedä häntä..

11/23 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä ei oikein muistunut mieleen olisinko tiennyt odottavani kumpaakaan ei vaan ollut mikään yllätys että poika tuli..joten ilmeisesti poika-olo oli ollut..

Toista puhuttelin todella pitkään " äitin pikku pojaksi" ennen kuin itse sen tiedostin ja säikähdin että apua jos se onki tyttö..sektion jälkeen oikein huokasin syvään ku lääkäri sanoi että poika tuli :)

Nyt kolmatta odotan ja jotenki välillä on niin poika-olo ja välillä niin tyttö-olo..tänään np-ultran jälkeen nimitimme pienoisen Vilperiksi oli niin menevä pikkuinen että ja tuli vähän enemmän poika-olo, mutta varmaa en tiedä..molemmat ovat enemmän kuin tervetulleita!!

Kahdella eka kerralla ollaan oltu viimeseen asti epätietoisian vauvan sukupuolesta..tällä kertaa aiotaan mennä 4d ultraan kattomaan mm. vauvan sukupuolen, jotta vois ostaa " oikean" värisiä vauvanvaatteita vanhojen kierrätykseen vietyjen tilalle :)

Nani76 ja Vilperi 12+2

Vierailija
12/23 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta olin aivan varma, että tyttö tulee. Kun rv:lla 36 käytiin ultrassa, selvisi, että tulossa poika, mutta silti vielä syntymänkin jälkeen saatoin jutella " äidin pikku tytölle" ;) Että näin hormonit sekoittaa...

Nyt toisesta en oikein uskalla ajatella eka kokemus huomioon ottaen suuntaan tai toiseen. Harmittaa, kun rakenneultrassa lääkäri sanoi, ettei sukupuolta näe varmaksi (en usko, että puhui totta). Jostain syystä haluaisin kovasti tietää nimenomaan etukäteen!

Mies on nähnyt unen, että meillä oli tyttövauva. raskauden kulku on kuitenkin ollut täysin samanlainen kuin ekasta ja mahakin on kait enemmän se " poikamaha" .

Niin... saapa nähdä sitten noin 15 rv:n jälkeen, ellei aiemmin jo hermot mene ja ole pakko ottaa selvää ;)

Vierailija
13/23 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika selkeästi tuntunut että tyttö ois tulossa, ultrassa ei sukupuolta erottanut, koska vauva oli sellaisessa asennossa ettei siellä jalkojen välissä mitään näkynyt.

Jos käykin niin että tuolla masussa on poika, niin epäilen varmaan että se on sairaalassa vaihtunut ;)

Vaatteita olen kuitenkin ostanut aika varoen, sellaisia neutraaleja. Eihän sitä satavarma voi kuitenkaan olla...

Yks sukulaistäti oli jo nähnyt unen että meille tulee tyttö, ja moni muukin on sitä kovasti tytöksi epäillyt. Ja tyttöjen nimiä on meillä kovasti pohdiskeltu :D

Vierailija
14/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta ekasta " tiesin" heti testin tehtyäni, että poika... Ja niin ne molemmat olikin. Poikatunne oli molemmista tosi vahva, vaikka tyttöä toivoin kovasti, varsinkin toisen kohdalla. Tästä kolmannesta taas ei tuntunut miltään pitkään aikaan, sitten alkoi olla ajoittain vahva tyttöolo. Poika sieltä kuitenkin on taas tulossa, joten se siitä olosta :)

Luna ja " Aarre" rv 31+6

Vierailija
15/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoisesta olin AIVAN varma, että oli poika, vaikka kukaan ei sitä ollut sanonut. Se oli vaan jotenkin itsestäänselvyys ja jossain vaiheessa aika loppu puolella mulle iski paniikki että mitä jos se ei olekaan ja näin olen vain koko ajan ajatellut, hui! Poikahan sieltä tuli :).

Nyt taas toisessa raskaudessa ei tuntunut oikein miltään, mutta TÄYSIN eriävät raskausoireet viestittivät, että tulokas olisi tyttö. Kromosomitutkimusten jälkeen selvisi, että tylleröhän sieltä tulossa.

Narndan & " orvokki" rv 31+6

Vierailija
16/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti poikaolo... ja kaikki sanoo, että poika tulee. näytän kuulemma siltä (mut niin sanottiin veljenvaimollekin toisestaan ja tyttö tuli...)

jotenkin pidän poikaa mahdollisempana, mut en kokonaan halua luopua tyttöhaaveistakaan... molempiin on varauduttu ja väärää ei voi tulla :)

Vierailija
17/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietoa ei ole kumpi on. selviää sit ku syntyy. ois kuulemma näkyny ultrassa tosi selvästi, mut ei haluttu tietää :)

Tiina ja masunen rv 23+6

Vierailija
18/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta on oma tuntemukseni paikkaansa pitänyt :).

Vierailija
19/23 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas raskaus menossa eikä tunnu miltään, kaks tyttöö jo on, tämä raskaus on helpoin," on kuin ei olisi raskaana" . eli aivan erilainen, mut edelleenkään ei tunnu miltään.

kuumetta 21+3

Vierailija
20/23 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään hajua miksi, olenko nähnyt unia tai jotain, mutta jostain syystä minulla on hyvin vahva tunne pojasta. Esikoista vasta odotan, joten minulla ei vielä ole mitään käsitystä siitä, menevätkö intuitioni tällaisissa asioissa oikein vai ei.

Tassu rv 16 (suunnilleen)